A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

נגישות השירות הרפואי לאנשים עם מוגבלות שאינה נראית    

 אנשים עם מוגבלות נתקלים לא פעם בחסמים בבואם לקבל שירות רפואי, אם מפאת חוסר הכרות של הצוות עם המוגבלות הספציפית וצרכיהם המיוחדים, אם מפאת חששות הדדיים של הצוות ושל המטופלים ועוד. מורכב עוד יותר מצבם של אנשים אשר מוגבלותם אינה נראית: אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, אנשים עם אוטיזם ואנשים עם מוגבלות נפשית, הצוותים אמורים לזהות את קשייו של האדם ולהציע לו סיוע ותמיכה כל זאת מבלי שהם עצמם מיומנים בכך. כתוצאה מכך, ישנה תת צריכה של שירותי בריאות ושירותי מניעה וקושי בקבלת טיפול רפואי הולם לאנשים עם מוגבלות.

במהלך שנת 2017, פותח במכון טראמפ בבית איזי שפירא בתמיכת קרן עזריאלי, מערך הכשרה מקיף בתחום נגישות השירות הרפואי הניתן לאנשים עם מוגבלות.


המאמר הועלה לאתר באדיבות מרכז הידע, מכון טראמפ, בית איזי שפירא

להורדת הדו"ח המסכם של המיזם 

 

שירות שווה = רפואה בגובה העיניים

  הסרטון הופק על ידי מכון טראמפ במסגרת המיזם 

 



מזדקנים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, הצוות במסגרות ואיום הקורונה    

מאמר המציג פרספקטיבה על התמודדות אנשים מזדקנים עם מוגבלות שכלית התפתחותית עם משבר הקורונה וכן התייחסות לצוותים המסייעים.


המאמר הועלה לאתר קרן שלם באדיבות מרכז משאבי הידע בבית איזי שפירא.


לקריאת המאמר

לפריט המלא
קרא | הורד


ימים של קורונה: התמודדות ההורים כשילד עם מוגבלות נמצא בבית    

 המאמר עוסק במורכבות של שהייה בבית בעקבות משבר הקורונה במשפחות לילדים עם מוגבלות.

המאמר הועלה לאתר קרן שלם באדיבות מרכז משאבי הידע בבית איזי שפירא.

לקריאת המאמר



הורים עם מוגבלות שכלית - סקירת ספרות והמלצות לפיתוח מדיניות    

רקע: הסוגיה של הורות של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (להלן מ"שה) הינה מורכבת ובעלת רגישות חברתית. התפיסה החברתית הרווחת היא שאנשים עם מ"ש אינם כשירים להיות הורים, ולפיכך, יש נטייה להימנע מהתמודדות עם הנושא הן בשיח החברתי והן במסגרת תכניות הפיתוח של מדיניות רווחה.
מטרה: לסקור את הידע העדכני שהתפרסם בתחום בארץ ובעולם. 
שיטה: סקירת הספרות בארץ ובעולם בנושא הורים עם מ"שה.
ממצאים עיקריים: סקירת ספרות המחקר הבוחנת היבטים שונים של הורות של אנשים עם מ"שה תוך התייחסות אל מגוון נושאים: הרקע ההיסטורי והמשפטי, הקושי בהערכת היקף האוכלוסייה, מאפייני ההורים וילדיהם, הוצאת ילדים מחזקת הוריהם, התערבויות המקדמות כישורי הורות ומערכות תמיכה, המצב בישראל והמלצות למדיניות.
מסקנות: לעמדות השליליות ביחס להורות של אנשים עם מ"שה יש קשר ישיר הן להתעלמות מקיומם של הורים עם מ"שה וילדיהם והעדר מענה לצרכיהם, והן לשכיחות הגבוהה של הוצאת ילדיהם מחזקת הוריהם. מחקרים עדכניים מצביעים על כך כי הרווחה הנפשית של הורים עם מ"ש וילדיהם קשורה פעמים רבות לתנאי חיים ירודים ולא בהכרח למוגבלות השכלית עצמה.
בנוסף, נמצא כי תכניות להכשרת ההורים ופיתוח מערכות התמיכה החברתית שלהם יכולים לשפר מסוגלות הורית.
השלכות לפרקטיקה: בקרבנו חיים הורים עם מ"ש וילדיהם. על המדינה להכיר בקיומם ובזכויותיהם, ולספק להם שירותי ייעוץ ותמיכות שיאפשרו להם לגדל את ילדיהם בכבוד.
 
המאמר עלה לאתר באדיבות מרכז הידע של בית איזי שפירא.
 
 



צהרון תומך שילוב    

מתוך המאמר :
"יותר ויותר ילדים עם מוגבלויות משולבים כיום בבתי ספר של מערכת החינוך הכללית.
"חינוך מכיל", (inclusive education), מונח המשמש לתיאור תהליך השתתפותם של ילדים אלה במערכת החינוך הרגילה, מאפשר להם לממש את זכותם הבסיסית להיות חברים שווים בחברה וללמוד בסביבה טבעית רגילה, ונוסף לכך מקטין את הסיכון שיחוו הפרדה ובידוד.
החינוך המכיל מממש את ההשקפה הרווחת כיום בעולם לא רק לגבי מערכת החינוך אלא גם ביחס למקומם בחברה של בני אדם עם מוגבלויות.
לשילובו של ילד במסגרת החינוך המכיל השלכות על חייהם של כל בני משפחתו, כמו גם על התפתחות זהותו האישית. השלכות אלו הובילו קבוצת הורים לילדים עם מוגבלויות
הלומדים בבתי ספר כלליים לקדם יחד עם בית איזי שפירא תוכנית ייחודית של "צהרון תומך שילוב"."
 
המאמר הועלה לאתר קרן שלם באדיבות מרכז הידע במכון טראמפ, בית איזי שפירא.
 
לקריאת המאמר לחץ כאן.

לפריט המלא
קרא | הורד


שירות מכוון אדם - ערכים ונורמות במתן שירות    

מתוך המאמר :
"אישרורה של האמנה בישראל היווה הצהרת כוונות בהתייחס לעיצוב פני החברה ושירותים עבור אנשים עם מוגבלויות. לאורם של תהליכים מורכבים אלו, אימץ מינהל המוגבלויות שבמשרד הרווחה את גישת "שירות מוכוון אדם". שלום ולהבי (2018) ציינו כי התבססותה של גישה זו וההחלטה על תרגומה למדיניות במתן השירות הינה תוצר של שלושה כוחות מרכזיים: האחד - האמנה הבינלאומית בדבר זכויות אנשים עם מוגבלות. השני - התבססותה של מנהיגות אנשים עם מוגבלות והשלישי - תמורות שחלו במאפייני המינהל הציבורי-ממשלתי,  המכוונות ליצור משילות ציבורית חדשה ובכללה יצירת שותפויות בין מגזריות ושיתוף לקוחות בקבלת החלטות הנוגעות לחייהם. על אף השימוש השכיח במושג זה בשנים האחרונות, נראה כי ארוכה הדרך לתרגומו המלא לפרקטיקה. מינהל מוגבלויות שבמשרד העבודה והרווחה בישראל שוקד בימים אלה על הבניית גישה זו, הממוקדת ביכולותיו של הפרט וברצונותיו ורואה בו אדון לחייו והטמעתה בקרב נותני השירותים וצרכניהם (דניאל, 2018.)
 
מאמר זה יציג את שורשיה הערכיים של תפיסת שירות מוכוון אדם ויציע קווים מנחים ליישומה."
 
המאמר הועלה לאתר קרן שלם באדיבות מרכז הידע במכון טראמפ, בית איזי שפירא.
 
לקריאת המאמר לחץ כאן.

לפריט המלא
קרא | הורד


סבות מיוחדת- צרכים ומענים    

סבים וסבתות מהווים מקור תמיכה ייחודי במשפחות לילדים עם מוגבלות ולכן חשוב להבין את צרכיהם, להתאים להם מענים ולהעמיק את ההבנה בהתייחס למערכת היחסים שלהם עם המשפחה הגרעינית בה גדל הילד עם המוגבלות. מטרת המאמר היא למקד את האתגרים והצרכים הייחודיים של סבים לנכדים עם מוגבלות, לסקור דוגמאות לדרכי התערבות ותמיכה המוצעים עבורם בארץ ובעולם תוך התמקדות במודל עבודה ייחודי כוללני אשר פותח עם ועבור סבים, בבית איזי שפירא. "מודל העבודה המשולב" להתערבות עם סבים בבית איזי שפירא, מציע 4 מרכיבים מרכזיים, ביניהם "הפעלת קבוצות לומדות" לסבים מיוחדים המשלבות בין הקניית ידע ומיומנויות מובנים…

קרא עוד


אנשים מזדקנים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בעידן שירות מכוון אדם    

מתוך המאמר :
"העלייה בתוחלת החיים ובמודעות לצרכיהם השונים של מזדקנים עם מוגבלות שכלית, יצרה מציאות חדשה שכללה עלייה בכמות המחקרים בתחום, כתיבת מדיניות מותאמת על ידי האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית במשרד הרווחה והשירותים החברתיים ובניית תכניות ושירותים מותאמים וייעודיים לאוכלוסייה. במקביל, אנו נחשפים בהדרגה לתפיסת העולם המקדמת שירות מכוון אדם וכן לשינויים שתפיסה זו מחוללת בעולם ובארץ. רצינו לבחון איך גישה זו יכולה למצוא ביטוי משמעותי גם בהתייחסות לאנשים מזדקנים עם מוגבלות שכלית. במאמר זה נתייחס לגישת שירות מכוון אדם ונציע דרכים יישומיות להטמעה מותאמת של הגישה בעבודה עם אנשים מזדקנים עם מוגבלות שכלית התפתחותית."

 

המאמר התפרסם לראשונה בכתב העת "שיקום" ביטאון עמותת חומש.

המאמר הועלה לאתר קרן שלם באדיבות מרכז הידע במכון טראמפ, בית איזי שפירא.

לקריאת המאמר המלא בעברית לחץ כאן.

לקריאת סיכום המאמר בעברית לחץ כאן

לקריאת המאמר המלא בערבית לחץ כאן

לקריאת סיכום המאמר בערבית לחץ כאן

 

לפריט המלא
קרא | הורד


התנהגות מאתגרת בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית    

התנהגות מאתגרת הינה נפוצה בקרב ילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ולכן חשוב להבין את מקורה ואת דרכי ההתערבות האפשריים. המאמר מתאר מהי התנהגות מאתגרת וגורמים אפשריים התרחשותה. כמו כן, בהמשך המאמר מוצגות דרכי התערבות המושתתות על גישות טיפוליות שונות.

המאמר פורסם לראשונה ב-2011, באסופת המאמרים "משילוב להשתלבות" בעריכת ד"ר מאיר חובב וד"ר בני הוזמי בהוצאת בית איזי שפירא.

 

למאמר המלא לחץ כאן.

לסיכום המאמר בשפה העברית לחץ כאן

לסיכום המאמר בשפה הערבית לחץ כאן

המאמר סוכם ותורגם על ידי מכלול יחידת המחקר והערכה של קרן שלם באישורו של המחבר בשנת 2017.

 

 

לפריט המלא
קרא | הורד


הנגשת העולם הויזואלי: "לצפות באוזניים. לראות בידיים"   סקירת מידע וספרות בנושא הנגשה ויזואלית  

מטרתה של הנגשה הינה ליצור הכלה מרבית של אנשים עם מוגבלות בחברה ולהבטיח את זכותם לחיות את חייהם בשוויון מלא, בעצמאות ובכבוד, להשתתף ולפעול בכל תחומי החיים.

סקירה מידע וספרות זו שמה לה למטרה לבחון את מהות המושג "נגישות/הנגשה ויזואלית" עבור אנשים עם לקות ראייה/עיוורון וכיצד הוא מיושם הלכה למעשה.
 
הסקירה הועלתה לאתר קרן שלם באדיבות מרכז הידע במכון טראמפ, בית איזי שפירא.
 
לקריאת המאמר לחץ כאן.