תוצאות חיפוש עבור "אוניברסיטת בר-אילן"
מציג 10 תוצאות מתוך
16
מתמודדים עם מוגבלות – כנס בית הספר לעבודה סוציאלית והמדרשה בבר אילן
מטה אנליזה של מחקרי זיכרון עבודה וזיכרון מרומז בקרב אוכלוסיות בעלות מוגבלות שכלית: מוגבלות שכלית ללא אטיולוגיה ספציפית, תסמונת דאון ותסמונת וויליאמס, בהשוואה לבעלי ההתפתחות התקינה מק"ט 596 | מנחים: פרופ' חפציבה ליפשיץ-והב ופרופ' אלי וקיל
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה לקרן שלם במחקר הנוכחי נערכו שתי מטה-אנליזות של מחקרי זיכרון: זיכרון עבודה (Working memory) וזיכרון מרומז (Implicit memory), בקרב שלוש קבוצות בעלות מוגבלות שכלית: בעלי מוגבלות שכלית ללא אטיולוגיה ספציפית (Nonspecific etiology), בעלי תסמונת דאון (Down syndrome) ובעלי תסמונת וויליאמס (Williams syndrome). מטרת המחקר העיקרית הייתה לבדוק, האם קיימים הבדלים בתפקודי הזיכרון של בעלי המוגבלות השכלית, לבין בעלי ההתפתחות התקינה, ...
תואר שני בחינוך מיוחד בהתמחות במוגבלות שכלית החלה ההרשמה לשנה"ל תשע"ה!
"תואר שני בחינוך מיוחד בהתמחות "מוגבלות שכלית" – יום בשבוע למשך שנתיים בלבד! הכשרה עיונית ומעשית לעבודה עם תלמידים בעלי מ"ש, הכשרה לתפקיד רכז תכניות קידום במסגרות לבעלי מ"ש -מסלול יישומי (ללא תיזה כ-22 שעות). מסלול עם תיזה (כ-18 שעות; תיתכן מלגה של 7000 ₪ מקרן שלם עפ"י תנאי הקרן, פרטים באתר). פרטים נוספים בקובץ המצורף או במזכירות בה"ס לחינוך, גב' לימור חפץ באמצעות המייל.
The Experience of Stress and Personal Growth among Grandparents of Children with and without Intellectual Disabilities חווית הדחק והצמיחה האישית בקרב סבים וסבתות לילדים עם/וללא נכות שכלית התפתחותית - פורסם בכתב העת Intellectual and Developmental Disabilities, 52 (1) 32-34
מטרת המחקר היתה לבחון את תרומת המשאבים הפנימיים (דיפרנציאציה והמימדים הרגשיים, הקוגנטיביים, ההתנהגותיים והסימבולים של הסבות) והחיצוניים (לכידות וגמישות משפחתית, תמיכה חברתית) לדחק ולצמיחה אישית בקרב סבים וסבתות לילדים עם/וללא נכות שכלית התפתחותית. המדגם כלל 94 סבים וסבתות לילדים עם נכות שכלית התפתחותית ו 105 סבים וסבתות לילדים עם התפתחות נורמטיבית. כלי המחקר כללו: 1. The Multidimensional Experience of Grandparenthood Set of Inventories (MEG; Findler, Taubman – Ben-Ari, Nuttman–Shwartz ...
עבודת גמר בקורס מנהלי מע”שים 2013 מחברים נוספים : אפרת לוי, ג'ורג'ינה דביני, אחלם חיאק, מנאר זמאמירי ומוחמד סעאידה
העבודה נעשתה במסגרת מחזור שלישי של קורס מנהלי מע"שים. העבודה מציגה נוהל קבלת מתנדבים במע"ש, סקר שביעות רצון של משפחות המועסקים במע"ש, אמנת שירות ועוד.
מע”ש קדימה… עבודת גמר בקורס מנהלי מע”שים 2013 מחברים נוספים : אורית מרקובסקי, רותם ספטל, ענת שחר, סיגל כהן
העבודה נעשתה במסגרת מחזור שלישי של קורס מנהלי מע"שים. העבודה מציגה ניתוח/תחקיר כשל במע"ש : ירידה בקליטות חדשות של מקבלי שירות.
עבודת גמר בקורס מנהלי מע”שים 2013 מחברים נוספים : עמרם גליק, סער זהבי, נדיה אימבינדרוב
העבודה נעשתה במסגרת מחזור שלישי של קורס מנהלי מע"שים. העבודה מציגה תוכנית "כולל בוקר" תוכנית "מכבסת רווח נקי" ותחקיר ארוע : הצלחת חניך בתעסוקה נתמכת.
הקשר בין דפוסי סריקת עיניים לבין ליקויים בעיבוד מידע בפתרון בעיות אנאלוגיות קונספטואליות ופרספטואליות בקרב נבדקים בעלי פיגור שכלי בהשוואה לבעלי התפתחות תקינה בעלי גיל שכלי זהה מק"ט 24 | מחברים נוספים: דוד צוריאל, יצחק וייס, אלי וקיל, יוסי ארזואן
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מטרת המחקר היא זיהוי תהליכי המיקוד והקשב ותהליכי החשיבה, כפי שהם מתבטאים בדפוסי סריקת עיניים (Eye Tracking), בעת פתרון בעיות אנלוגיות, קונספטואליות ופרספטואליות, בקרב מתבגרים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) קל ובינוני בהשוואה לבעלי התפתחות תקינה בעלי גיל שכלי זהה. מן התוצאות עולה, כי ציוני בעלי ההתפתחות התקינה בשני סוגי האנלוגיות גבוהים יותר משל בעלי המש"ה. נמצאו קווים משיקים ודיפרנציאליים בשתי הקבוצות, במדדים ...
אינטראקציה תיווכית בין צוות לחניכים במרכז יום למבוגרים (בעלי פיגור שכלי קשה ועמוק), בשיטת ה-MISC – Mediational Intervention for Sensitizing Caregiversers מק"ט 15 | מחברים נוספים: ג'ורג' צימרמן
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מטרתו של המחקר לבדוק את השפעת הפעלת תכנית התערבות בשיטת ה- MISC - Mediational Intervention for Sensitizing Caregivers, על שיפור איכות האינטראקציה בין הצוות לחניכים, במפעל עבודה שיקומי לחניכים מבוגרים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית קשה ועמוקה. נבדקה הפעלת האינטראקציה בין צוות לחניכים על פי שיטת ה-MISC על המרכיבים הרגשיים, הקוגניטיביים וההתנהגותיים בתפקוד החניכים. נמצא שיפור באיכות האינטראקציה בין הצוות לחניכים במרכיבים של: מתן ...
חווית הסבות בקרב סבים וסבתות לילדים עם וללא נכות אינטלקטואלית תרומתן של תפיסת תפקיד הסבות, רמת דיפרנציאציה אישית ותמיכה חברתית לצמיחה האישית מק"ט 31
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון לראשונה את השלכות נוכחות ילד עם נכות אינטלקטואלית על סבים וסבתות, מתוך ההכרה בחשיבות תפקידם במערך המשפחתי, ומתוך ההבנה, שלמרות שחלק מהסבים כורעים תחת העומס ומתקשים להתמודד עם המציאות שנוצרה, ישנם אחרים, שדווקא הדחק והקושי הניבו בקרבם חוויה של צמיחה. במחקר הנוכחי נבחנה באופן כמותי ואיכותני תרומתה היחסית והמשולבת של רמת הדיפרנציאציה, הלכידות המשפחתית, התמיכה החברתית ותפיסת הסבות ...
מציג 10 תוצאות מתוך
16