×

הנהלה וצוות

הנהלת קרן שלם

הנהלת הקרן מורכבת מנציגי מרכז השלטון המקומי, רשויות ומשרד הרווחה והביטחון החברתי.

בראש קרן שלם מכהן תמיד יו”ר שהינו ראש רשות מקומית.

נציגי הקרן משתתפים בוועדות ההיגוי של הרשויות המקומיות ועובדים בשיתוף פעולה הדוק והדדי עם מרכז השלטון המקומי, עם משרד  הרווחה והביטחון החברתי ועם כל אחת מהרשויות המקומיות והאזוריות בישראל.

  • אלי דוקורסקי | יו”ר קרן שלם, ראש עיריית קריית ביאליק
  • עו”ס אסא בן יוסף | מנהלת תחום רווחה וקהילה במרכז השלטון המקומי
  • עו”ס רקפת בן גיא | סמנכ”ל בכיר וראשת מינהל מוגבלויות, משרד הרווחה והביטחון החברתי
  • משה רון | סמנכ”ל בכיר תשתיות ותפעול, משרד העבודה, הרווחה והביטחון החברתי
  • עו”ס דניאל כץ | מנהל אגף בכיר קהילה, מינהל מוגבלויות, משרד העבודה, הרווחה והביטחון החברתי
  •  מיכל בן אלי | מנהלת תחום תקצוב אגפי, מינהל מוגבלויות, משרד הרווחה והביטחון החברתי
  • עו”ס יעל גבאי | מנהלת אגף הרווחה, מינהל שירותי קהילה, עיריית ירושלים
  • עו”ס מאירה קיפרמן | מנהלת אגף הרווחה, עיריית חיפה
  • עו”ס רונית צור | ראש המנהל לשירותים חברתיים, עיריית אשדוד
  • עו”ס הילאנא אגברייה | מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים, עיריית אום אל פאחם
  • עו”ס תמי פרבר | מנהלת האגף לשירותים חברתיים, מועצה אזורית דרום השרון
  • ד”ר עו”ס אשל אסתי | מנהלת אגף הרווחה, עיריית אור יהודה
  • חזקיהו ישראל | מנהל המחלקה לפיתוח סוציאלי, התאחדות התעשיינים

אלי דוקורסקי

יו"ר קרן שלם

אל קרן שלם נחשפתי לראשונה תקופה קצרה אחרי שנבחרתי לכהן כראש עיריית קריית ביאליק.

אחת ההחלטות הראשונות שקיבלתי היתה לקדם הקמת מעון יום שיקומי בעיר עבור ילדים עם מוגבלות בגילאי לידה עד 3.

שמעתי את זעקתם של הורים מהעיר השולחים מידי יום בהסעות את ילדיהם הרכים לערים מרוחקות, והחלטתי כי מסגרת כזאת תקום בקריית ביאליק.

למן הרגע הראשון יחד עם שותפינו מעמותת אלווין ישראל, זכינו לליווי מקצועי חכם ויעיל מקרן שלם. כעבור שנים קם המבנה המרשים המאפשר לילדים אלה, בהם כאלה עם מוגבלות שכלית והתפתחותית, לקבל מסגרת חמה ותומכת בצעדיהם הראשונים. קרן שלם היתה הרוח החיה בחבורה, דחפה את הפרויקט וסייעה במימושו.

לימים, כאשר התפנה תפקיד יו”ר קרן שלם ביקשתי מיו”ר מרכז השלטון המקומי  להתמנות אליו. מחווייתי האישית כראש רשות מקומית, למדתי עד כמה הקרן חשובה בנוף חיינו ואיזה חוזקות ועוצמות גלומות בה. רציתי להיות חלק במימוש חזונה ושותף בחדוות עשייתה.

העיסוק בקרן והיכולת לסייע לאנשים עם מוגבלות  ממלא אותי ונותן לי פרופורציות לחיים. דבר אחד ברור לי: אם קרן שלם לא היתה קיימת היו חייבים להמציא אותה. הקרן יעילה, עניינית, דוחפת ומבצעת. והכי חשוב, נוגעת בלב ובנפש של אלפי משפחות בישראל.

התברכנו בהנהלה קואופרטיבית אך בעיקר בצוות מקצועי בהובלתה של ריבה מוסקל המנכ”לית. צוות שרתום ומסור למטרותיה של קרן שלם. הצוות שלנו אוצר בתוכו עולם אדיר של ידע וניסיון המשפרים את איכות חייהם של אלפי אנשים עם מוגבלות ברחבי הארץ.

ליצירת קשר

צוות קרן שלם

ריבה מוסקל

מנכ"לית

התחלתי את המסע שלי בקרן כרכזת הפרוייקטים הראשונה בשנת 1995.מנכ”לית הקרן משנת 2001.
הגעתי מתחום העשייה הטיפולית והחברתית כקלינאית תקשורת במקצועי.

בעלת תואר ראשון בהפרעות בתקשורת מטעם אונ’ תל אביב, לימודי משפחה וקהילה במכון שכטר בירושלים ותואר שני במנהל עסקים במגמת אלכ”רים באונ’ חיפה

הניסיון המקצועי שלי כולל ניהול מסגרות בתחום הגיל הרך  ומרכז קהילתי.

בתפקידיי בקרן שלם ניתנה וניתנת לי ההזדמנות והאפשרות ליזום, לקדם  ולהוביל עשייה חברתית המשפיעה על כל המגזרים בחברה הישראלית.

המקום בו הקרן נמצאת הוא מתנה גדולה שאינה מובנת מאליה.  בהתנהלותה הנגישה, מאפשרת הקרן שימוש מושכל במשאבים לפיתוח מתמיד של מענים,  לחיים טובים ומלאים יותר לאנשים עם מוגבלות שכלית בקהילה, בכל הגילים ובכל תחומי החיים וגם לאנשי המקצוע הפועלים איתם ועבורם.

אני דוגלת בפתיחות, גמישות ושיתופי פעולה.  שיתוף הפעולה המובנה בקרן בין הרשויות המקומיות , משרד הרווחה והגופים הפועלים בשטח, הינו מודל  ייחודי המאפשר למקסם את התוצאות.  הצוות המקצועי והמנהלי, שנבנה בקרן לאורך השנים, מסור  ומחויב להתמודדות מיטבית עם האתגרים והמשימות.

האתגר הניצב בפניי כמנכ”לית הוא לשמור על המקום הייחודי של הקרן, לגדול כדי לעשות יותר למען האדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית וסובביו בפרט ולמען אנשים עם מוגבלויות בכלל , מבלי לאבד את היתרונות.

הרחבת הקרן, שהתחילה במקור כקרן לפיתוח  שירותים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית,  לסיוע לאנשים עם מוגבלות חושית, פיזית והנמכה קוגניטיבית מאפשרת להעניק מהידע והניסיון שלנו  ולהשפיע על יצירת  איכות חיים טובה יותר לאנשים רבים יותר ולחברה כולה.

שואפת ופועלת לכך שנמשיך יותר גבוה, יותר חזק, יותר נכון ונשמור על האיכות הייחודית של הקרן.

ליצירת קשר

מיקי כהן

סמנכ"לית פיתוח פיזי

עובדת בקרן משנת 2004.
בעלת תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית, ותואר שני נוסף במדיניות ציבורית למנהלים במגזר הציבורי מאונ’ תל אביב.

בתפקידיי הקודמים פעלתי בתחום העבודה הסוציאלית כ-14 שנה כעובדת סוציאלית באגף הרווחה בעיריית חולון בתחום הטיפול במשפחות שנולד להם ילד עם מוגבלות שכלית התפתחותית, שימשתי כפקידת סעד והנחיתי קבוצות לחינוך חברתי מיני. בנוסף עבדתי בדיור מוגן באקים תל אביב כעו”ס של דירה בקהילה.

במסגרת תפקידיי בקרן אחראית על תחום הפיתוח הפיזי : קולות קוראים, מענקים במסלול מעלה וצמרת, המתמקדים בליווי מקצועי בתהליכי הפיתוח הפיזי של מסגרות יום בקהילה , בניה, שיפוץ וציוד עבור אנשים עם מוגבלות שכלית ההתפתחותית, פיזית, חושית והנמכה קוגנטיבית.

האני מאמין שלי הוא, שככל שנראה ותהיה הנכחה של אנשים עם מוגבלות החיים יחד איתנו ביום יום- כך יפחתו הדעות הקדומות של הסביבה ותהיה קבלה ושילוב טבעיים.

האתגר שלי בתפקיד הוא לרשת את הארץ, עיר מועצה אזורית ומקומית בישראל, בתשתיות פיזיות שיאפשרו שילוב ונראות של אנשים עם מוגבלות איתנו ולצידנו.

ליצירת קשר

שרון גנות

מנהלת ידע ומחקר

עובדת בקרן משנת 2008.
בעלת תואר ראשון בחוג המשולב למדעי החברה, אונ’ בר אילן, תואר שני במנהל ומדיניות ציבורית, אונ’ תל אביב, ותואר שני נוסף בלימודי מידע מטעם אונ’ בר אילן. בנוסף הנני מנחת קבוצות ובוגרת מסלול הסבת אקדמאים ממדעי החברה לתוכנה.

בתפקידיי הקודמים עבדתי כיועצת אקדמית באוניברסיטת אריאל, הובלתי צוות בקרת איכות  בחברת ההיי-טק קומברס, ייסדתי את מרכז “מעגלים” המרכז להורות והמשפחה של המתנ”ס בעיר אריאל.

התחלתי את עבודתי בקרן כאחראית על פיתוח כח אדם וכיום משמשת כמנהלת הידע והמחקר של הקרן, אחראית על פיתוח הידע המקצועי, המחקר ויישומו,  הבניית תהליכים, יוזמות והעשרת הכלים העומדים לרשות העוסקים בתחום. בנוסף, מנהלת התוכן של אתר קרן שלם וומנהלת את מכלול – יחידת הערכה ומדידה של קרן שלם אשר הוקמה בשנת 2015.

האני מאמין שלי הוא שידע הוא כוח ושאחת המשימות המשמעותיות של הקרן היא להוביל את השינוי החברתי באמצעותו.
האתגר האמיתי שלי כיום הוא להתאים ולהנגיש את המושגים, הכלים ושיטות העבודה של העולם העסקי לעולם העמותות והמגזר השלישי.

ליצירת קשר

תמנע גבאי מרקביץ

מנהלת פיתוח מקצועי

עובדת בקרן משנת 2012.
בעלת תואר ראשון בתולדות האמנות והיסטוריה של א”י מאונ’ תל אביב ותואר שני במנהל ציבורי מאונ’ פיירלי דיקנסון, ניו ג’רסי.

בתפקידיי הקודמים עבדתי כרכזת ומפתחת תוכניות לימודים, וכן ריכזתי ופיתחתי את תחום הפנאי בקהילה בעמותת אקים ישראל.

בתפקידי הנוכחי בקרן, משמשת כמנהלת תחום פיתוח מקצועי.

במסגרת תחום הפיתוח המקצועי מתקיימים קורסים ומפגשים מקצועיים שמטרתם קידום התמקצעות ומצוינות ההון האנושי העוסק בטיפול באדם עם מוגבלות, במחלקות הרווחה ובמסגרות בקהילה.

בנוסף, אני אחראית על תחום ההסברה שמטרתו סיוע לרשויות המקומיות בהובלת מדיניות של שינוי עמדות חברתי ביחס לאנשים עם צרכים מיוחדים, וכן אחראית על מיזמים חברתיים במרחב הכפרי ובפריפריה.

אני מאמינה כי הצורך להתחדש, להתרענן והצמא לידע, הם אלה שיהפכו עובד טוב לעובד מצוין ומקצועי. לקרן זכות גדולה לסייע בהתמקצעות העובדים והעובדים לעתיד בכל הרמות, ומכל המגזרים בארץ, לטובתו של האדם עם המוגבלות, כמו גם מתן כלים ומענים לצורך קידום חשיפה שתוביל להכלה ושילוב במרקם החיים החברתי בארץ.

ליצירת קשר

חני קריספין

רכזת תחום פיתוח פיזי

חני קריספין
רכזת תחום פיתוח פיזי

הצטרפתי לקרן שלם ביולי 2021.
יועצת ארגונית ובעלת תואר שני בחינוך.

נשאבתי לעולם המוגבלויות כמתנדבת בגיל צעיר מאוד ומאז כל חיי התעסוקתיים הינם בתחום נפלא זה.
בתפקידי הקודם ניהלתי מסגרת חוץ ביתית לילדים ובוגרים עם מוגבלות, כמו כן, זכיתי להיות שותפה בהקמת מרכז יום טיפולי סיעודי בשפלה לבוגרים ומזדקנים ברמות תפקוד שונות.
שם נחשפתי לקרן שלם שהיו שותפים מלאים לחשיבה, תכנון והקמת המרכז יום תוך עמידה על עקרונות וסטנדרטים גבוהים בדגש על איכות ומקצועיות עבור אנשים עם מוגבלויות בקהילה .

בתפקידי בקרן שלם משמשת כרכזת תחום פיתוח פיזי עוסקת בייעוץ וטיפול בבקשות לציוד ושיפוץ של מסגרות יום לאנשים עם מוגבלות.

ה”אני מאמין” שלי, שחובתנו כחברה לתת מענים הולמים ומגוונים ולפתח שירותים מכבדים ומקצועיים לאנשים עם מוגבלות.
סביבה ראויה ומכבדת משפיעה על אדם עם מוגבלות, משפחתו וסביבתו ותורמת לקידומו בכל ההיבטים.

ליצירת קשר

כרמי בלוך

אחראי מערכות מידע ועוזר מנכ"ל

הצטרפתי לקרן בשנת 2021.

בעל תואר ראשון במדעי המחשב מהטכניון.

במהלך הלימודים השתתפתי בפרויקט פר”ח – פרויקט חונכות לאוכלוסיות חלשות,  והייתי רכז אזורי ומנהל קבוצה של כ-50 חונכים התומכים כל אחד בחניך אחד בשתי שכונות שונות בחיפה והסביבה .

ניסיוני המקצועי כולל :

ניהול על של פרויקטים של מערכות מידע של אגף כוח אדם בצה”ל – בין הפרויקטים מחשוב אוגדות המילואים ולשכות הגיוס.

ניהול  הפרויקט לפיתוחה והפעלתה של מערכת מחשוב  בדיקות מבחני ההסמכה של מה”ט ( המרכז להסמכת טכנאים והנדסאים במדינה) מטעם חברת פילת. מטרת הפרויקט להקים מערכת מידע יעילה אשר תאפשר לקצר משך קבלת הציונים לסטודנטים. הפרויקט עמד במטרותיו ובתקציב וקיצרנו את משך הסמכת הסטודנטים מחצי שנה ל-שישה שבועות מתום תקופת המבחנים.

ניהול  והטמעת   מערכות מידע בחברה תעשייתית מובילה בתחומה – תדאה – חברה ל-מתמרים (Load Cells).

סמנכ”ל פרויקטים בחברת מג’יק- הכוללים  פיתוח והטמעת מערכת ERP ייחודית למפעלים נבחרים, פיתוח מערכות מידע לשוק השידורים (כבלים / רדיו ), פיתוח והטמעת מערכת לניהול כולל של בית המשפט העליון ועוד..

הקמתי חברת יעוץ  משלי שקידמה שיווק ומכירה של פתרונות חדישות  של סטארטאפים ישראלים, בעיקר חברות סייבר,  באירופה בכלל ובעיקר בצרפת

הצטרפתי לקרן כי אני רואה בכך שליחות, אפשרות והזדמנות להשתמש בידע ובניסיון שצברתי למטרות נעלות.

האני מאמין שלי הוא שמערכות מידע בארגון צריכות לשרת את המשתמשים ולא לשעבד אותם אליהן. מערכות מידע כשמן  כן הן, מטרתן להנגיש את המידע של הארגון   באמצעות מחשוב  מותאם של כל התהליכים התפעוליים בו.

האתגר שלי הוא למנף , לקדם ולייעל  את פעילות הקרן בזכות מערכות המידע שלה , להטמיע מערכות חדשות ולהציב את הקרן בקדמת הטכנולוגיה בתחום.

ליצירת קשר

שולמית גלעדי

מרכזת המשרד, מנהלת חשבונות ואחראית על תחום שירות לאומי

עובדת בקרן משנת 1999.
בעלת תעודת מנהלת לשכה בכירה, מנהלת חשבונות סוג 1+2.

בתפקידיי הקודמים עבדתי כמנהלת מחלקת פניות הציבור בלשכתו של יו”ר ההסתדרות הכללית כ-17 שנים.
בתפקידי הנוכחי בקרן, אחראית על כל ההיבטים האדמיניסטרטיביים של ניהול המשרד, הנהלת החשבונות ועל ריכוז הטיפול במתנדבי שירות לאומי 

האני מאמין שלי הוא שעלינו לדעת לקבל את השונה ולהגביר את המודעות אליו. האתגר הניצב בפני בעבודתי הינו העברת הכספים למימוש הפרויקטים של הקרן במינימום זמן ומקסימום יעילות.

ליצירת קשר

אפרת מידני

מנהלנית פיתוח מקצועי, מחקר וניהול ידע

עובדת בקרן משנת 2009.

במסגרת תפקידי אחראית על הקשר ועל התחום המנהלתי עם מוסדות מכשירים, רשויות מחקר, רשויות מקומיות וארגונים  בנושאים רבים ביניהם; קורסים, השתלמויות ומחקר.

האני מאמין שלי –לספק שירות איכותי ומסור, האתגר שלי בתפקיד – מתן שירות ממוקד מטרה.

ליצירת קשר

לימור שירי שולץ

מנהלנית תחום פיתוח פיזי

התחלתי את תפקידי בקרן בשנת 2015.

במסגרת תפקידי אחראית על כלל תשלומי הקרן.
בנוסף, הנני אחראית על מזכירות תחום הפרוייקטים. נמצאת בקשר עם כל הפונים לקבלת סיוע ומענקים לפרוייקטים פיזיים במסלול “מעלה” או לפרוייקטים במסלול הרגיל.

ליצירת קשר