×

מתנ”ס רמת אליהו , ראשון לציון – זוכה פרס מצויינות של קרן שלם לשנת 2010

מתנ"ס רמת אליהו משלב כבר שנים רבות באופן טבעי וזורם פעוטות ואנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בפעילות המרכז הקהילתי תוך יצירת מגע וקשר בלתי אמצעי עם תושבי השכונה . על החיבוק החם והממושך המהווה מודל לעשייה קהילתית אמיתית מוענק למתנ"ס בניהולו של מר פרץ חג’ג’ אות הוקרה לקהילה מחבקת לשנת 2010.   סרטון על פעילותו

פרויקט תעסוקה עד הבית– עמותת צ’יימס והשרות לנכויות בעיר תל אביב – זוכה פרס מצויינות של קרן שלם לשנת 2010

אות הוקרה לפרוייקט ייחודי מוענק לעמותת צי’מס ישראל ולשרות לנכויות התפתחותיות של עיריית ת"א. על יוזמה ייחודית של בניית תהליך המאפשר לאנשים בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית הספונים בבתיהם להשתתף בעולם התעסוקה , בתהליך מקצועי  של שינוי הרגלים וקיבעונות, רכישת מיומנויות עבודה המביא למיצוי הפוטנציאל הגלום בהם תחילה בביתם ואח"כ בהשתלבות במערך התעסוקתי.   לסרטון על הפרוייקט

הצד השני של הטיפול: מוגבלות, נורמליות ועריצות השיקום – עם נורמן קונץ

קטע מהריאיון :”המדרגות לא מובילות לשום מקום!” מחשבותיו של מסנגר עצמי על שירותיהם של אנשי המקצוע ועל השפעתם על אנשים עם מוגבלויות – ראיון עם נורמן קונץ ריאיון מובנה למחצה שערך מייקל פ ‘ ג ‘ נגרקו עם נורמן קונץ ב 4 ביולי 1995 במונטריאול , קוויבק , קנדה . הריאיון הוקלט בהסכמתו של מר

עמדות סטודנטים לתואר ראשון כלפי שילוב סטודנטים עם מוגבלות שכלית בקורסים אקדמיים בהשכלה הגבוהה

מטרת המחקר היתה בדיקת עמדות סטודנטים סדירים לתואר ראשון כלפי שילוב סטודנטים עם מוגבלות שכלית (מ"ש), הלומדים לתואר ראשון במסגרת פרויקט "עוצמות" – שילוב אקדמי בן שלושה שלבים של בוגרים עם מ"ש בבית הספר לחינוך באוניברסיטת "בר – אילן". קבוצת ניסוי (N=63) כללה סטודנטים סדירים בשלושה קורסים ("אתגר שכלי", "מבוא לסוציולוגיה" ויהדות) בהם שולבו הסטודנטים

שירותי האומנה לילדים עם מוגבלות: תמונת מצב וכיווני פיתוח חדשים

הרקע למחקר בשנים האחרונות נעשה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים (להלן, משרד הרווחה) תהליך של ארגון מחדש, ובמהלכו הוקם “מינהל מוגבלויות”. תהליך זה הוביל לשינוי מערכתי וארגוני גם בתחום שירותי האומנה לילדים ולמבוגרים עם מוגבלות. בעקבות השינוי עלה צורך בפיתוח שירותי האומנה לאוכלוסייה זאת וכן בהתאמה טובה יותר של המענים הקיימים הניתנים לה ובטיובם. ג’וינט

מודלים אפשריים להגמשת מערכת היחסים בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי

המבנה השלטוני בישראל מתאפיין בריכוזיות של השלטון המרכזי. בישראל יש שני רבדים של מוסדות ממשל: משרדי ממשלה מרכזיים ו־257 רשויות מקומיות/אזוריות (שתי מועצות מקומיות הן מועצות תעשייתיות). היחס שבין שני דרגים משילותיים אלה, כמו גם חלוקת הסמכות והאחריות ביניהם, נקבע בשלב מוקדם לאחר הקמת המדינה על ידי מערכת חקיקה שכמעט לא התעדכנה לאורך השנים. בין

בשולי הנשיות – נשים מדברות מוגבלות

רב-שיח לציון יום האישה הבין-לאומי: בשולי הנשיות – נשים מדברות מוגבלות שנערך בחסות מכון אלין בית נועם לחקר ולימודי מוגבלות, בשיתוף נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ביום רביעי ה- 9.3.2011 שעה 15:45-19:30 בבית נועם, רח’ הרצל 66, קריית אונו.

כיצד לפתח שיח בחינוך מיני חברתי

סרטון זה הינו הקלטה ממפגש לצוותי חינוך מיוחד שנערך ב – 11/01/21. המפגש הועבר כחלק משבוע המודעות לחינוך מיני חברתי בחינוך המיוחד. מנחות: חני שרעבי: מדריכה מחוזית מובילה בחינוך מיני חברתי בחינוך המיוחד שירה פוזנר: מדריכה מחוזית בחינוך מיני חברתי בחינוך המיוחד כנרת בן מרדכי אמון: מדריכה מחוזית ל”ב 21 בגיל הרך ירדנה ברקוביץ: מובילת

אני שומר על עצמי – מערכי שיעור חינוך מיני חברתי בחינוך המיוחד

המערכים בנושא “אני שומר על עצמי”, נכתבו כחלק משבוע המודעות לחינוך מיני חברתי בחינוך המיוחד במחוזות ירושלים ומנח”י בפברואר 2021 , במטרה לתת לצוותים כלים ואמצעים להוראת התחום בתפקודים השונים. בחירת הנושא היתה מתוך רציונל לראות את התלמיד כבעל זכות שווה לקבלת כלים למיניות בריאה שיאפשרו לו לשמור על עצמו. נושאי המערכים נבחרו בקפידה ומקדמים

שיח שוויון הזכויות של אנשים עם מוגבלויות בקהילה החרדית

המאמר מתאר את תפיסת המוגבלות בהתאם למודל הדיסמודרניסטי של המוגבלות הנגזר מהמודל החברתי. מודל זה מבקש למוסס את קטגוריית זהות המוגבלות ולראות את קיום המוגבלות בכל אדם, לצד חובתו של כל אדם, כולל אנשים עם מוגבלות, לאחריות לחברה שוויונית וצודקת. המאמר בוחן את תפיסת המוגבלות בקהילה החרדית כמבטאת את מודל הצדקה הרואה באדם עם מוגבלות