קטע מהריאיון :"המדרגות לא מובילות לשום מקום!" מחשבותיו של מסנגר עצמי על שירותיהם של אנשי המקצוע ועל השפעתם על אנשים עם מוגבלויות – ראיון עם נורמן קונץ ריאיון מובנה למחצה שערך מייקל פ ' ג ' נגרקו עם נורמן קונץ ב 4 ביולי 1995 במונטריאול , קוויבק , קנדה . הריאיון הוקלט בהסכמתו של מר
ארכיונים: מאגר ידע ומחקר
עמדות סטודנטים לתואר ראשון כלפי שילוב סטודנטים עם מוגבלות שכלית בקורסים אקדמיים בהשכלה הגבוהה
מטרת המחקר היתה בדיקת עמדות סטודנטים סדירים לתואר ראשון כלפי שילוב סטודנטים עם מוגבלות שכלית (מ"ש), הלומדים לתואר ראשון במסגרת פרויקט "עוצמות" – שילוב אקדמי בן שלושה שלבים של בוגרים עם מ"ש בבית הספר לחינוך באוניברסיטת "בר – אילן". קבוצת ניסוי (N=63) כללה סטודנטים סדירים בשלושה קורסים ("אתגר שכלי", "מבוא לסוציולוגיה" ויהדות) בהם שולבו הסטודנטים
שירותי האומנה לילדים עם מוגבלות: תמונת מצב וכיווני פיתוח חדשים
הרקע למחקר בשנים האחרונות נעשה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים (להלן, משרד הרווחה) תהליך של ארגון מחדש, ובמהלכו הוקם “מינהל מוגבלויות”. תהליך זה הוביל לשינוי מערכתי וארגוני גם בתחום שירותי האומנה לילדים ולמבוגרים עם מוגבלות. בעקבות השינוי עלה צורך בפיתוח שירותי האומנה לאוכלוסייה זאת וכן בהתאמה טובה יותר של המענים הקיימים הניתנים לה ובטיובם. ג’וינט
מודלים אפשריים להגמשת מערכת היחסים בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי
המבנה השלטוני בישראל מתאפיין בריכוזיות של השלטון המרכזי. בישראל יש שני רבדים של מוסדות ממשל: משרדי ממשלה מרכזיים ו־257 רשויות מקומיות/אזוריות (שתי מועצות מקומיות הן מועצות תעשייתיות). היחס שבין שני דרגים משילותיים אלה, כמו גם חלוקת הסמכות והאחריות ביניהם, נקבע בשלב מוקדם לאחר הקמת המדינה על ידי מערכת חקיקה שכמעט לא התעדכנה לאורך השנים. בין
בשולי הנשיות – נשים מדברות מוגבלות
רב-שיח לציון יום האישה הבין-לאומי: בשולי הנשיות – נשים מדברות מוגבלות שנערך בחסות מכון אלין בית נועם לחקר ולימודי מוגבלות, בשיתוף נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ביום רביעי ה- 9.3.2011 שעה 15:45-19:30 בבית נועם, רח' הרצל 66, קריית אונו.
כיצד לפתח שיח בחינוך מיני חברתי
סרטון זה הינו הקלטה ממפגש לצוותי חינוך מיוחד שנערך ב – 11/01/21. המפגש הועבר כחלק משבוע המודעות לחינוך מיני חברתי בחינוך המיוחד. מנחות: חני שרעבי: מדריכה מחוזית מובילה בחינוך מיני חברתי בחינוך המיוחד שירה פוזנר: מדריכה מחוזית בחינוך מיני חברתי בחינוך המיוחד כנרת בן מרדכי אמון: מדריכה מחוזית ל"ב 21 בגיל הרך ירדנה ברקוביץ: מובילת
אני שומר על עצמי – מערכי שיעור חינוך מיני חברתי בחינוך המיוחד
המערכים בנושא "אני שומר על עצמי", נכתבו כחלק משבוע המודעות לחינוך מיני חברתי בחינוך המיוחד במחוזות ירושלים ומנח"י בפברואר 2021 , במטרה לתת לצוותים כלים ואמצעים להוראת התחום בתפקודים השונים. בחירת הנושא היתה מתוך רציונל לראות את התלמיד כבעל זכות שווה לקבלת כלים למיניות בריאה שיאפשרו לו לשמור על עצמו. נושאי המערכים נבחרו בקפידה ומקדמים
שיח שוויון הזכויות של אנשים עם מוגבלויות בקהילה החרדית
המאמר מתאר את תפיסת המוגבלות בהתאם למודל הדיסמודרניסטי של המוגבלות הנגזר מהמודל החברתי. מודל זה מבקש למוסס את קטגוריית זהות המוגבלות ולראות את קיום המוגבלות בכל אדם, לצד חובתו של כל אדם, כולל אנשים עם מוגבלות, לאחריות לחברה שוויונית וצודקת. המאמר בוחן את תפיסת המוגבלות בקהילה החרדית כמבטאת את מודל הצדקה הרואה באדם עם מוגבלות
כאילו כותל אליו לפנות – מערכת החינוך מול הורים עם מוגבלות
המאמר בוחן את תפקיד מערכת החינוך במפגש עם הורים שהם אנשים עם מוגבלויות, דרך השפעתה על ארבעה מעגלים: התלמיד, ההורה, המשפחה המורחבת והרשויות. המערכת מספקת תמיכה וסיוע (למשל אוזן קשבת להורים, עזרה לתלמידים), אך לעתים גם עלולה לפגוע כשהיא מנצלת את חולשת ההורים, מתקשה באיתור או מעורבת מדי. המחקר חושף שלמרות תפקידה המשמעותי של המערכת,
סוד האוטיזם בהליך פלילי – התופעה, המאפיינים, ההשלכות והצעות ייעול
המאמר עוסק בהתייחסות מערכת המשפט הפלילית לאנשים עם אוטיזם. הוא מציג את האתגרים המיוחדים העומדים בפני אנשים על הספקטרום האוטיסטי בהליך הפלילי, בשל מאפייניהם הייחודיים כמו קשיים בתקשורת חברתית והבנת נורמות. השונות באה לידי ביטוי בשלב החקירה והעדות – כמתלוננים או חשודים, במהלך המשפט ובהתאמת הענישה. המאמר מדגיש את הצורך בהתאמות מיוחדות במערכת המשפט, כולל