התוכנית להשתלבות ילדים ובני נוער עם מוגבלות בתנועות הנוער פעלה בין השנים 2014-2019 בשותפות של ג’וינט- אשלים, מועצת תנועות הנוער, משרד החינוך, משרד הרווחה,ביטוח לאומי, קרן שלם, ואיגוד מנהלי מחלקות החינוך. במסגרת התוכנית התבצע תהליך איתור צרכים, נבנה מודל להשתלבות ופותחו כלים המאפשרים התמקצעות, התקיימו ארועי חשיפה והסברה, קמפיין תקשורתי במדיות השונות, ועוד ועוד. כיום
ארכיונים: מאגר ידע ומחקר
תיאור קולי בתיאטראות
עד היום נערכו מעט מאוד מחקרים אמפיריים שמטרתם לתקף את התיאור הקולי. משום כך, אחת ממטרות המחקר הייתה להעמיד למבחן אמפירי את התיאור קולי עצמו. במחקר נבחן גודל השינוי שמחולל התיאור הקולי בקרב עיוורים ולקויי ראייה באיכות החוויה, כפי שהיא באה )Effect size( לידי ביטוי במאפיינים הבאים: ) 1( תפיסת המרחב, ) 2( תפיסת הנרטיב,
מהפכה בהשכלה הגבוהה – הערכת התרומה של מרכזי תמיכה רב-נכותיים במוסדות להשכלה גבוהה
המחקר הנוכחי נערך במשך ארבע שנים (2018-2014 )במטרה להעריך את הצלחת המיזם "מהפכה בהשכלה הגבוהה", לבחון את ההתפתחות ואת השירותים של מרכזי התמיכה ולבסס באמצעות ראיות אמפיריות פרקטיקות מוצלחות העונות על המטרות והיעדים של מרכזי התמיכה. המחקר התבסס תיאורטית על מודלים חברתיים של מוגבלות ושילב מתודולוגיות כמותיות ואיכותניות כדי לאפשר חקר של תופעה תהליכית, מורכבת
הטמעת מודל ICF במערכת השיקום בישראל במלאת עשור לפרסומו – חקר השירות הפיזיותרפי
יעקב, תמר. (2012). הטמעת מודל ICF במערכת השיקום בישראל במלאת עשור לפרסומו -חקר השירות הפיזיותרפי. כתב עת לפיזיותרפיה, 14 (2), 11-18. ארגון הבריאות העולמי פרסם בשנת 2001 את המודל לבריאות ותפקוד The International Classification of Health and Function או כפי שהוא נקרא ICF. המודל מבוסס על גישה ביו-פסיכוסוציאלית ומציע שפה אחידה בינלאומית
דו”ח מחקר בנושא: טיפול מרחוק (טל-בריאות) של מקצועות הבריאות בישראל בעידן הקורונה (Covid-19)
נגיף הקורונה התפרץ בישראל וגרם להשלכות מרחיקות לכת בכל תחומי החיים, ואולי יותר מכל על מערכת הבריאות. במקצועות הבריאות נאלצים להתמודד עם מציאות חדשה ולהסתמך על מתן השירותים המקצועיים מרחוק, באמצעות טכנולוגיה ואמצעים אלקטרוניים (טל-בריאות). המחקר אותו מובילות ד”ר דנה רוט ודפנה רביב-כרמי מבית איזי שפירא, מתבסס על מדגם של 307 פיזיותרפיסטיות, קלינאיות שפה ותקשורת
שימוש בכלים מותאמים בטיפול דנטלי למטופל על הרצף האוטיסטי – תיאור מקרה
טיפול דנטלי ללא צורך בהרדמה כללית הינו גישת התערבות עם יתרונות רבים עבור ילדים ובוגרים עם מוגבלות. על חסרונות ההרדמה הכללית ויתרונות הטיפול הדנטלי עמדנו במאמרנו הקודם “שירות ממוקד אדם בטיפולים דנטליים לאנשים עם מוגבלות”, [מלמוד וגרנות, 1202]. חסרונות אלו הובילו לפיתוח מודל עבודה מותאם לטיפול דנטלי באנשים עם מוגבלות המפחית משמעותית את הצורך בהרדמה
מרפאת השיניים בית איזי שפירא שירות ממוקד־אדם בטיפולים דנטליים לאנשים עם מוגבלות: מודל עבודה
טיפולי שיניים משרתים צרכים רבים ועיקרם צרכים פונקציונליים, פונטיים ואסתטיים. קבלת שירות רפואי, ובכלל זה שירותי רפואת שיניים, באיכות גבוהה ובהתאמה לצורכי המטופל עומדת במרכז חייו של כל אדם כמדד המשפיע רבות על איכות חייו ובריאותו.מרפאת השיניים בבית איזי שפירא הוקמה מתוך האמונה כי לאנשים עם מוגבלות ישנה זכות לקבלת שירות דנטלי בקהילה ברמה ובאיכות גבוהה, בדיוק כמו
יעילות ה”סנוזלן” בהתערבות בילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית המפגינים התנהגות בלתי מסתגלת
על המחקר – ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית עשויים לחוות את הסביבה ככאוטית, מאיימת, מבלבלת ויוצרת גירוי יתר או תת גירוי. הם עשויים להגיב לסביבה זו בהתנהגות בלתי מסתגלת. מחקר זה בוחן את היעילות קצרת הטווח של ה”סנוזלן” בהתערבות בילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה ובינונית המפגינים התנהגות בלתי מסתגלת. שאלות המחקר – תהיה הפחתה במספר
דו”ח מחקר בנושא: תפיסת מקבלי השירות של טיפול מרחוק (טל-בריאות) במקצועות הבריאות בעידן הקורונה (Covid-19)
נגיף הקורונה (19-Covid (שהתפרץ בישראל בפברואר 2020 טלטל את החברה הישראלית על מגוון ענפיה – השירותים, מסחר, כלכלה, חינוך, תרבות וכמובן גם מערכת הבריאות. גם עולם מקצועות הבריאות נאלץ להתמודד עם מציאות חדשה ולהסתמך על מתן שירותים מרחוק באמצעות טכנולוגיה ואמצעים אלקטרוניים (טל-בריאות). מחקר מקדים שבוצע בקרב מטפלים ומטפלות ממקצועות הבריאות בחן את אופני ההתמודדות והתפיסות שלהם
דוח הערכה מסכם תוכנית שמ”ש – שיקום משפחתי שלם למשפחות לילדים עם מוגבלות
גידול ילד עם מוגבלות היא מציאות חיים מתמשכת, המכתיבה לילד ולבני משפחתו דפוסי חיים שונים מן הרגיל בסביבתם, שאינם מוכרים להם ולרוב לא הוכנו לקראתם. מציאות חיים זו מובילה לשינויים במעגל חייה של המשפחה ומחייבת הסתגלות מחודשת בכל תחומי החיים. תכנית שמ”ש הינה פרי יוזמתן ופיתוחן של שתי אימהות לילדים עם מוגבלות, גב’ דבי אלנתן