×

השפעת שכר מינימום מותאם על זכותם של אנשים עם מוגבלויות להשתתפות שוויונית בחברה ופתרונות מיסוי חלופיים לעידוד מעסיקים להעסקתם

נושא התעסוקה הוא אחד הנושאים המרכזיים בתחום שוויון זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות, ואחד החסמים הבולטים להשתתפותם השוויונית בחברה. בדו”ח מפורט זה, אשר נערך בתמיכת קרן המחקרים של המוסד לביטוח לאומי, בוחנת הקליניקה את האמצעים הקיימים לעידוד השתתפותם של אנשים עם מוגבלויות בתעסוקה, עומדת על הבעייתיות הרבה בתקנות שכר מינימום מותאם, ומציעה את כלי המיסוי

מערכות הקצבאות לאנשים עם מוגבלות: מחקר השוואה בינלאומי

מחקר זה עורך השוואה בין מערכות קצבאות לאנשים עם מוגבלות בשש מדינות ומציב מולן את קצבת הנכות הישראלית. בעבר, תהליך הערכת המוגבלות בכל המדינות נועד לקביעת זכאות לקצבה והתבסס על תפיסה רפואית בלבד, המקשרת בין הנכות לאובדן יכולת העבודה. תפיסה זאת החלה להשתנות בשנות ה-70 וה-80 מתפיסה רפואית לתפיסה חברתית, והתבטאה בהליכי חקיקה ברחבי העולם

שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בבתי ספר יסודיים: מעקב אחר יישום “פרק השילוב” בחוק חינוך מיוחד

בסוף שנת 2002 התקבל תיקון מספר 7 לחוק חינוך מיוחד, הידוע בשם "פרק השילוב". אמנם, לפני חקיקת החוק כבר שולבו ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה (להלן: תלמידים משולבים), אולם, החוק מחייב את המדינה לממן את שירותי התמיכה הנלווים שלהם נזקק התלמיד המשולב: שירותי סיוע, שירותים פסיכולוגיים ופרה-רפואיים ועזרים מסייעים שונים. בנוסף לכך, החוק

התאמת תהליך יצירת סמלים ציבוריים ובדיקת מובנותם לאנשים עם מוגבלות שכלית ISO 22727: 2007 ,ISO 9186-1:2014 על פי תקני איזו

עבודת תזה שנערכה במסגרת לימודי תואר שני במחלקה ללימודי מידע באונ’ בר אילן.   מטרת המחקר היתה לבחון האם סמלים אשר נוצרו על פי התקן הבינלאומי ליצירת סמלים ציבורייםISO 22727: 2007) ) נגישים ומובנים גם לאוכלוסיית אנשים עם מוגבלות שכלית בהשוואה לאנשים ללא מוגבלות שכלית. בדיקת המובנות נעשתה על פי תקן בינלאומי למבחן מובנות סמלים

הערכת תוכנית שילוב צעירים עם מוגבלות במרכזי צעירים

 מחקר הערכה זה נערך ביוזמת “ישראל מעבר למגבלות” והוא עוסק ביישום התוכנית לשילוב צעירים עם מוגבלות במרכזי צעירים בשלושת מרכזי הצעירים הראשונים שבהם היא פעלה: בעכו, בשדרות ובנתניה. כמו כן נבחנות סוגיות שעלו בהפעלת התוכנית והשפעתה כפי שהיא נתפסת בשלב זה בעיני צוותי המרכזים ובעיני הצעירים המגיעים למרכזים. מטרת המחקר היא לסייע בקבלת החלטות בנוגע

הורות בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית : פרספקטיבה של עובדים סוציאליים במחלקות לשירותים חברתיים

משפחות בהן ההורה הוא אדם עם מוגבלות שכלית- התפתחותית מעוררות עניין רב בקרב גורמים במערכת הרווחה והשירותים החברתיים. משפחות אלה מציבות אתגרים ודילמות בפני נותני השירותים, אשר נדרשים לאזן בין זכותם של אנשים עם מוגבלות להיות הורים לבין אחריותם כלפי הילדים. מחקר זה, המבוסס על ארבעים ראיונות חצי מובנים עם עובדים סוציאליים, עוסק בהורות של

מרכזי התמיכה למעסיקים של אנשים עם מוגבלות – מודל שירות ממשלתי פרואקטיבי לשילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה

המאמר סוקר את פעילות המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה במשרד הכלכלה בהפעלת מרכז תמיכה למעסיקים של אנשים עם מוגבלות בשלושת השנים שקדמו לפרסומו. מרכזי התמיכה נותנים מענה למעל 2000 עסקים השנה, מספקים מידע הדרכה וסיוע למעסיקים ואף דואגים להשמה של מאות אנשים עם מוגבלויות במגוון תפקידים. כיום פועלים 3 מרכזי תמיכה בפריסה ארצית,

מחקר אורך חדשני וייחודי – החיים בקהילה בעיני אנשים עם מוגבלות שכלית

 צעירים עם מוגבלות שכלית בגיל ההתבגרות ,עומדים בפני שינויים, ואתגרים המעוררים חרדות שלהם ושל בני משפחתם, כמו כל צעיר בן גילם ואף יותר. המעבר ההתפתחותי מגיל ההתבגרות לבגרות צעירה הוא תקופה מאתגרת שקובעת במידה רבה את איכות המשך החיים. רוב המחקרים בתחום ,מתארים מצב ברגע מסוים, ואינם מאפשרים הבנה דינאמית לתהליכי שינוי והשתנות. כחלק מתהליך

אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית שאינם במסגרות של משרד הרווחה: סקר במחוז חיפה והצפון

מתוך אתר מאיירס-ג’וינט-ברוקדייל אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית זכאים על פי חוק להשתתף במסגרות של האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית (להלן, אגף מש”ה) במשרד הרווחה והשירותים החברתיים. אלה כוללות מסגרות דיור, מסגרות תעסוקה, מרכזי יום ומועדונים חברתיים. אגף מש”ה מודע לכך, שחלק ניכר מן הציבור שאותו הוא אמור לשרת אינו משתתף במסגרות אלה:

מרכזים למשפחות של ילדים ובני נוער עם מוגבלויות – מחקר הערכה

מתוך אתר מאיירס-ג’וינט-ברוקדייל משפחות לילדים עם מוגבלויות מתמודדות לעתים קרובות עם קשיים שמשפיעים על כל המשפחה, ובכלל זה על ההורים, על האחים והאחיות ועל בני משפחה אחרים. קשיים אלה משפיעים גם על יכולתם של בני המשפחה להתמודד עם צרכיו של הילד עם המוגבלות. כדי לסייע למשפחות אלה יזמו ג’וינט ישראל-אשלים ומשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים