צעירים עם מוגבלות שכלית בגיל ההתבגרות ,עומדים בפני שינויים, ואתגרים המעוררים חרדות שלהם ושל בני משפחתם, כמו כל צעיר בן גילם ואף יותר. המעבר ההתפתחותי מגיל ההתבגרות לבגרות צעירה הוא תקופה מאתגרת שקובעת במידה רבה את איכות המשך החיים. רוב המחקרים בתחום ,מתארים מצב ברגע מסוים, ואינם מאפשרים הבנה דינאמית לתהליכי שינוי והשתנות. כחלק מתהליך
ארכיונים: מאגר ידע ומחקר
אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית שאינם במסגרות של משרד הרווחה: סקר במחוז חיפה והצפון
מתוך אתר מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית זכאים על פי חוק להשתתף במסגרות של האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית (להלן, אגף מש"ה) במשרד הרווחה והשירותים החברתיים. אלה כוללות מסגרות דיור, מסגרות תעסוקה, מרכזי יום ומועדונים חברתיים. אגף מש"ה מודע לכך, שחלק ניכר מן הציבור שאותו הוא אמור לשרת אינו משתתף במסגרות אלה:
מרכזים למשפחות של ילדים ובני נוער עם מוגבלויות – מחקר הערכה
מתוך אתר מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל משפחות לילדים עם מוגבלויות מתמודדות לעתים קרובות עם קשיים שמשפיעים על כל המשפחה, ובכלל זה על ההורים, על האחים והאחיות ועל בני משפחה אחרים. קשיים אלה משפיעים גם על יכולתם של בני המשפחה להתמודד עם צרכיו של הילד עם המוגבלות. כדי לסייע למשפחות אלה יזמו ג'וינט ישראל-אשלים ומשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים
סקר בנושא נגישות קמפוסים להשכלה גבוהה בקרב סטודנטים עם מוגבלות
לקראת יום הנכה הבינ"ל 2017 ,ערכה מחלקת המחקר והערכה של בית איזי שפירא סקר אינטרנטי בקרב סטודנטים עם מוגבלות במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. חדשנות הסקר הייתה בכך שלרוב נוהגים לשאול אנשים ללא מוגבלות על עמדותיהם כלפי אנשים עם מוגבלות, אך הפעם הסקר פנה ושאל את הסטודנטים עם המוגבלות על חווית ההשתלבות שלהם. לפריט המידע במאגר
דוח הערכה מסכם לתכנית : ״משחק החיים״ שמוש בכדורגל ככלי חינוכי־שיקומי לבוגרים עם מוגבלות שכלית, אוטיזם ומתמודדים עם בריאות הנפש. פרופ' ישעיהו הוצלר
תכנית "משחק החיים" פותחה לפני כעשור על ידי עמותת "מפעלות חינוך וחברה" ופועלת כיום בשיתוף משרד הרווחה, משרד הבריאות והקרן למפעלים מיוחדים של הביטוח הלאומי. התכנית מקדמת את השימוש בכדורגל ככלי להקניית תכנים חינוכיים בדגש על מיומנויות חברתיות והקניית אורח חיים פעיל ובריא בקרב ילדים ובוגרים עם קשיים פסיכו-חברתיים ו/או מוגבלויות. מיזם משחק החיים בשיתוף
לימודי המשך באקדמיה לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית
בשנים האחרונות אוניברסיטאות ומכללות פותחות את שעריהן לתכניות מיוחדות לאוכלוסייה זו, אך הן עדיין מעטות. מטרת המחקר הייתה לבחון את תפיסותיהם של אנשים עם מוגבלויות קוגניטיביות ואנשי צוות העובדים עימם לגבי לימודי המשך במסגרת של מוסדות אקדמיים. במחקר השתתפו 61 בוגרים עם מש"ה המתגוררים בדיור מוגן באזור מטרופולין חיפה, מהם 25 לוקחים חלק בתכניות
היבטים חברתיים ומשפטיים של העסקת מוגבלים בשכלם בחברה הישראלית
עבודה זו הינה עבודת תזה לתואר שלישי (דוקטורט). שאלת המחקר העיקרית של המחקר הינה "מהם ההיבטים החברתיים והמשפטיים המתייחסים להעסקת אנשים מוגבלים בשכלם במדינת ישראל?" בוצע מחקר איכותני רב שלבי מרובה מתודות. איסוף הנתונים נעשה באמצעות חקר – מסמכים רשמיים הנוגעים להעסקת בעלי מוגבלות שכלית וראיונות חצי-מובנים עם מעסיקים, לקוחות, עובדים סוציאליים, מורים והורים של
עקרונות תקשורת יעילה עם מטופלים עם מוגבלות שכלית בקרב רופאי משפחה – Principles of effective communication with patients who have intellectual disability among primary care physicians
מטרת המחקר – בחינת ההטמעה ויכולת הניבוי של הטמעת תקשורת יעילה בקרב רופאים עם מטופלים עם מוגבלות שכלית והמשתנים המנבאים אותה. שיטה – קבוצות מיקוד סייעו בהבניית שאלון כמותני. השאלון (אשר מולא על-ידי 440 רופאים) בחן שימוש בתקשורת יעילה, עמדות כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית, ידע סובייקטיבי ומספר המטופלים עם מוגבלות שכלית. תוצאות המחקר
׳זר לא יבין זאת׳ האם להכין נשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית לקראת המנאפוזה
עבודה זו נכתבה במסגרת חובות לקבלת תואר בוגר בסיעוד העלייה המהירה בתוחלת החיים של אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש״ה) הובילה לכך שיש היום יותר נשים מבוגרות עם מש״ה שחוות את תקופת המנופאוזה. המחקר הנוכחי מנסה להבין את החוויה הרגשית שעוברת על נשים אלו בתקופה זו של חייהן. מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר
הרצאות הכנס לרגל יום תסמונת דאון הבינלאומי 2016 "פסיפס החיים"
הרצאות הכנס לרגל יום תסמונת דאון הבינלאומי 2016 "פסיפס החיים" שנערך ביום שלישי 2016.4.12 ד' ניסן תשע"ו אולם "ברמן" המרכז הרפואי הדסה הר הצופים יו"ר הכנס: ד"ר אריאל טננבאום מנהל המרכז לתסמונת דאון הדסה הר הצופים ניהול מקצועי: גב' חנה ימין שרקי, מנהלת ארגון שלוה הנחיה: גב' אפרת דותן, כתבת Ynet ושלוה קרן שלם