×

Conceptualizing Supports and the Support Needs of People with Intellectual Disability

 מאמר זה מתמקד באוכלוסייה הנתמכת וצרכיהם של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ונכויות התפתחותיות. מאמר זה הינו חלק מתוך 3 מאמרים נוספים, אשר באים לחלוק את מחשבותיהם של החוקרים בנושאים קריטיים הקשורים לטרמינולוגיה, הגדרה וסיווג בתחום המוגבלות השכלית ההתפתחותית, תוך בחינת המציאות העולה מהשדה. כל זאת בזמן שהחוקרים עובדים על כתיבת הגרסה ה-11 ל-AAIDD ((American

Depression in Adults With Mild Intellectual Disability: Role of Stress, Attributions, and Coping

 החוויה המלחיצה של אינטראקציות חברתיות, ייחוסים סיבתיים שליליים, ושימוש במאמצי התמודדות הסתגלותיים, כולם תורמים לשמירה על דיכאון לאורך הזמן באוכלוסייה הכללית. מחקר זה מבקש לבדוק האם חוויה דומה מתרחשת בקרב מבוגרים בעלי נכות אינטלקטואלית. נעשה השוואה בין אופני ההתמודדות של קבוצות נבדקים בעלי נכות אינטלקטואלית בינונית, כאשר קבוצה אחת נמצאה כסובלת מדיכאון, והקבוצה השניה לא.

סקירת ספרות התנדבות של אנשים עם מוגבלות

 סקירה זו מציגה את ממצאי המחקרים שבחנו את ההשפעות וההשלכות של התנדבות אנשים עם מוגבלות בכלל ובני נוער וצעירים עם מוגבלות בפרט וכן את החסמים האישיים והארגוניים כמו גם את העקרונות המרכזיים להפעלת תכנית התנדבות, המשלבת אנשים עם מוגבלות כמתנדבים.

מעסיקי עובדים עם מוגבלות

מהו שיעור העסקים המשלבים עובדים עם מוגבלות? מה מספרם? מה מאפיין את העסקים הללו? מה מניע מעסיקים לשלב עובדים עם מוגבלות? מה עמדותיהם של עסקים בנושא עבודתם של עובדים עם מוגבלות והאם אלו המשלבים, שונים בעמדותיהם מאלו שאינם משלבים? מהם הקשיים עמם מתמודדים מעסיקים של אנשים עם מוגבלות ואיזו תמיכה הם מבקשים מהמדינה? על כל

Patrons with developmental disabilities: a needs assessment survey

 מבוגרים עם נכויות התפתחותיות הולכים לספריות ציבוריות וזכאים לשירותים באיכות זהה לכלל הלקוחות. מטרת מאמר זה היא לקבוע את השימוש בספרייה, עמדות וצרכים של אוכלוסייה חלשות – אנשים עם נכויות התפתחותיות – ולהציע תובנות לספרנים, כיצד לשרת אוכלוסייה זו טובה יותר. הממצאים מראים כי החומרים העיקריים שהתבקשו ע"י אנשים עם נכויות התפתחותיות הם ספרים, 78%

״הילד הזה הוא אני״ – שיחה על מוגבלות וזהויות אחרות | ד"ר נצן אלמוג ויואב קריים

ההרצאה נערכה במסגרת יום העיון ״זה רק חלק ממני״ – צעירים עם ריבוי מוגבלויות בעידן של ריבוי זהויות שהתקיים בקריה האקדמית אונו ב-20.2.20 בשיתוף עמותת כוונים, מגדל אור והג׳וינט.  פרטי ההרצאה: ״הילד הזה הוא אני״ – שיחה על מוגבלות וזהויות אחרות יואב קריים – מנהל שותף של האשכול לשינוי חברתי, בית איזי שפירא ד״ר נצן

סרטון הרצאה -התמודדות עם התנהגות מאתגרת בימי הקורונה בשיטת "מודל המיכל" של ארגון התערבות מכילה

תקופת הסגר בשל משבר הקורונה מזמנת אתגרים רבים לאנשים עם מש"ה ולמשפחותיהם, ביניהם התנהגות מאתגרת הגורמת לתחושת חוסר אונים. מתוך אמונה כי להורים ולאנשי הטיפול יכולת השפעה להקלה תחושות אלו, יזמה קרן שלם בשיתוף חברת "התערבות מכילה" הרצאות מקוונות בנושא ״התמודדות עם התנהגות מאתגרת בימי הקורונה בשיטת התערבות מכילה". בהרצאות השתתפו הורים ואנשי מקצוע ,