ההון האנושי והידע המקצועי הם הנכסים המרכזיים של ארגונים בכלל וארגוני המגזר השלישי בפרט. הידע הוא דינאמי; מתפתח ומתעדכן באופן תמידי. ניהול תהליכי התיעוד והפיתוח של ידע הם תנאי הכרחי להתפתחותו המקצועית של הארגון ולהשגת מטרותיו. לשם כך הוקם פורום מנהלי ידע של רשויות, ארגונים ומשרדי ממשלה העוסקים בטיפול באדם עם מש"ה אשר יכשיר את
ארכיונים: מאגר ידע ומחקר
תוצרים מקורס "נגישות קוגניטיבית לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית" במכללת אורנים
"קורס לימודי מוגבלות: נגישות קוגניטיבית לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית" נפתח בסמסטר ב' במכללת אורנים, הקורס מיועד לסטודנטים ממסלול לחינוך מיוחד שנים ג' וד', לסטודנטים להסבה לאקדמאים ולסטודנטים מחוגים לחינוך מיוחד והגיל רך. משתתפות בקורס גם 3 נציגות של עמותת לוטם, המנגישה פעילויות בטבע לאנשים עם מוגבלויות. הקורס מבוסס על ידע קודם של סטודנטים, בוגרי
מקבץ עבודות גמר שנעשו במסגרת קורס הכשרה ניהולית למנהלי רש"ת 2017
תעסוקת אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית הינו חלק מתפיסת עולם המחזקת את הזכות לשילוב בקהילה של אנשים עם צרכים מיוחדים, לחוויית חיים משמעותית, שלמה ומספקת. לא אחת, נדרשים מנהלים להפעיל מיומנויות ניהוליות רבות ומגוונות. עליהם להנהיג ולהניע את עובדיהם, לרתום מנהלים בכירים מהם ועמיתים, ליצור קשרים איתנים, ארוכי טווח ומניבי תועלת עם לקוחותיהם, לתת שירות
מכבסים ביחד – עבודת גמר במסגרת קורס הכשרה ניהולית למנהלי רש"ת 2017
העבודה נערכה במסגרת המחזור החמישי של קורס מנהלי מע"שים. מאז כניסת עמותת יחדיו להפעלת המרכז הרב נכותי באילת, בוצעה חשיבה על דרכים אפשריות להרחבת/ בניית קווי ייצור חדשים שיתנו מענה למצב הקיים. מתוך רצון ליצור סוגי תעסוקה מגוונים והרצון להוריד את התלות של המרכז בחברות השונות. חיפשנו יזמות עסקית שתהיה ייחודית לנו ותוכל לתת מענה
תוכנית חינוך לעבודה במרכזי רש"ת – עבודת גמר במסגרת קורס הכשרה ניהולית למנהלי רש"ת 2017
העבודה נערכה במסגרת מחזור חמישי של קורס מנהלי מע"שים. בעבודה זו בחרנו להציג, תוכנית חינוך לעבודה כחלק משגרת היום במרכז רש"ת מודל העברת מסרים. התוכנית בנויה ע"פ מודל KFD תוך כדי נסיון לגעת בכל הפרמטרים אשר יקדמו הצלחה בהשתלבות בתעסוקה בקהילה. כמו כן ערכנו השוואה בין מרכזים שונים השייכים לארגון א.ד.נ.מ לבין מע"ש טירת כרמל שייך לעירייה.
מסמך ניתוח תפקיד : מדריך קבוצה במע"ש תעשייתי – עבודת גמר במסגרת קורס הכשרה ניהולית למנהלי רש"ת 2017
העבודה נערכה במסגרת מחזור חמישי של קורס מנהלי מע"שים. מע"ש תעשייתי, הינה מסגרת הנותנת מענה למקבלי שירות אשר יכולים להשתלב בעבודה בסביבת עבודה נורמטיבית וזקוקים לתיווך וליווי מוגברים. בין הגורמים לפתיחת מע"ש זה היו השאיפה להרחיב את המענה התעסוקתי לאנשים מוגבלים שכלית התפתחותית אל מחוץ לגבולות המע"ש (מפעל מוגן) עם יכולות עבודה טובות. במסגרת זו
שיווק הארגון – עבודת גמר במסגרת קורס הכשרה ניהולית למנהלי רש"ת 2017
עבודה זו נערכה במסגרת מחזור חמישי של קורס מנהלי מע"שים. הנושא שבחרנו לעסוק בו הוא שיווק הארגון. מצאנו שבכל המרכזים שלנו תחום זה לוקה בחסר ואנו רוצות לפעול לשינויו. אנו מתמקדות בשיווק לגורמים: משפחות ועובדים פוטנציאליים, לשכות רווחה ומערכי דיור וגיוס מעסיקים בשוק החופשי. המטרה היא לבנות כלי שיאפשר לאנשי מקצוע בארגון, ללא רקע בתחום
תקשורת ואמון במע"ש – עבודת גמר במסגרת קורס הכשרה ניהולית למנהלי רש"ת 2017
העבודה נערכה במסגרת המחזור חמישי של קורס מנהלי מע"שים. בארגון שלנו ישנם ערוצי תקשורת שונים ומגוונים שחלקם יכול להצעיד ולהצליח את הארגון במידה והם נעשים בצורה נכונה ומכבדת וחלקם יכול לפגוע ולהכשיל את הארגון בכל היבטיו. כמנהלים מוטלת עלינו אחריות כבדה לשפר את ערוצי התקשורת בארגון , לשפר, להקשיב, לגשר , ולקשר בין כל הגורמים
הסתיים המחזור הראשון של קורס "אבחנה כפולה: אנשים המתמודדים עם מוגבלות שכלית והפרעה נפשית"
23 משתתפים, מהאקדמיה והקהילה, סטודנטים לתואר שני ושומעים חופשיים לקחו חלק בקורס. המשתתפים היו בעלי רקע מקצועי מגוון כגון סטודנטים מהחוג לבריאות נפש קהילתית, ומהחוג לריפוי בעיסוק. השומעים החופשיים הגיעו ממגוון תחומים: עו"ס, יועצי השמה בתעסוקה נתמכת, מדריכים בבריאות הנפש, עובדי דיור קהילתי/מוגן, מתאמי טיפול, והגיעו ממסגרות שונות המספקות שירותים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית
תלמידי קורס "משפחתו של האדם עם מש"ה" כותבים תובנות, חוויות ועוד…
במהלך שנת תשע"ד התקיים הקורס "משפחתו של האדם עם מש"ה" בו לקחו חלק אנשי צוות מרצף מסגרות היום בקהילה במחוז ירושלים. את הקורס ביצעה מכללת דוד ילין בריכוזה המקצועי של מאיה גולדמן, בלווי תמר להבי , מפקחת מחוזית משרות הקהילה, ושרית רחמים מעיריית ירושלים. עבודות הסיום של המשתלמים בקורס תיארו ניתוח של מפגשים עם הורים