מחקר הערכה זה נעשה ע”י מכלול- יח’ הערכה ומחקר של קרן שלם. בצע הזקנה מלווה בהשפעות האופייניות לכלל הכלל כולל בעיקר הפחתה וחוסר התחדשות הבא לידי ביטוי ושהה המשולבים זה ובתהליך הזקנה: הממד הביולוגי (פיזי וקוטיבי), המרגש החברתי והממד החברתי. אדם מזדקן עם מש”ה חווה את אותן השפעות אך נוספים פעולות הנגרמים כולל ו/או נלווים
ארכיונים: מאגר ידע ומחקר
החיים בקהילה בעיניהם של צעירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית
מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. דו”ח זה מציג ממצאי חמש שנות מחקר-אורך אשר בחן את החיים בקהילה כפי שהם נתפסים על ידי צעירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית והוריהם, תוך שימוש במתודולוגיות כמותניות ואיכותניות. המחקר כלל 126 צעירים והוריהם. גילאי הצעירים בעת כניסתם למחקר נעו בין 15-30 (M=20.33, SD=4.00). ברוח אמנת האו”ם לזכויות אנשים עם
הערכת תרומת מיזמי קרן שלם בתקופת סגר הקורונה הראשון (שחל בחודשים מרץ- מאי 2020)
מחקר הערכה זה נעשה ע”י מכלול- יח’ הערכה ומחקר של קרן שלם. מרץ- אפריל 2020, עם התפשטותה של מגפת הקורונה בישראל וכניסת אזרחי המדינה לסגר הראשון בביתם, הוציאה קרן שלם לפועל מספר יוזמות על מנת לעזור למשפחות המתמודדות עם קרוב משפחה בעלות מוגבלות שונות (מש”ה או מוגבלויות נוספות) וכן על מנת לתת לאנשי המקצוע מהתחום
בחינת שילוב תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בישראל: מאפיינים עיקריים ומידת שביעות הרצון של הצוות החינוכי, של התלמידים ושל הוריהם
מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. במחקר זה נבחנו תהליכים שילוב של תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בקרב החינוכי, מעניקה עם מש”ה והוריהם. בנוסף נבחנו היבטים לימודיים, חברתיים והתנהגותיים של פרופיל המשולבים; הרצון שלהם וכן תפיסות מתנדבים במשלבים. המוסד היהודי בלבד באמצעות שאלון וראיון אישי. נמצא תלמידים עם מש”ה משולבים בכיתות הרגילות בשילוב יחידני מלא
בין חילון לדתיות בישראל: הבדלים בין המלצותיהם של עובדים סוציאליים מוסלמים ואימאמים בסוגיות של נישואין/גירושין ומשמורת ילדים הנוגעות לאנשים עם מוגבלות שכלית או מחלת נפש
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בעזרה מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הייתה לבחון את ההמלצות שלהם של עובדים סוציאליים מוסלמים ואימאמים בישראל בנושאי גירושין או נישואין ומשמורת ילדים הקשורים לבני זוג שאחד לוקה במוגבלות שכלית או במחלת נפש בהתבסס על יית ההבניה החברתית של ברגר ולקמן (Berger & Luckman, 1969). אוכלוסיית המחקר כללית
נרטיבים של סיפורי חיים מפי מבוגרים עם אבחנה כפולה של מוגבלות שכלית והפרעות נפשיות: זהות אישית, איכות חיים ואוריינטציית עתיד
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם מטרת המחקר הייתה לבדוק נרטיבים של סיפורי חיים מפי מבוגרים עם אבחנה כפולה של מוגבלות שכלית והפרעה נפשית בהיבטים של: זהות אישית, איכות חיים ואוריינטציית עתיד. השתתפו 12 נבדקים עם אבחנה כפולה של מוגבלות שכלית והפרעה נפשית של סכיזופרניה, או הפרעת אישיות המתגוררים במסגרות
הערכת תרומת תוכנית “התערבות מכילה” במסגרות יום לאנשים עם מש”ה
מחקר הערכה זה נעשה ע”י מכלול- יח’ הערכה ומחקר של קרן שלם בשנת 2010 נענתה קרן שלם לפניית אגף מש”ה לשיתוף פעולה עם חברת “התערבות מכילה”, כמי שנבחרה ע”י המשרד להעברת סדנאות בנושא התנהגות מאתגרת. לאורך השנים התקבלו מהמסגרות בהן התקיימה התוכנית משובים חיובים, הורגשו תמורות משמעותיות במסגרות והביקוש לסדנאות נשאר גבוה. נכון להיום, המסגרות
“אהבה ללא גבולות?”- תפיסות עובדים סוציאליים ביחס לזוגיות של אנשים עם מוגבלות שכלית במסגרות דיור חוץ- ביתיות
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מחקר זה מבקש לבחון את תפיסותיהם של עובדים סוציאליים ביחס לזוגיות של אנשים עם מוגבלות שכלית המתגוררים במסגרות דיור חוץ-ביתיות. שלוש שאלות מנחות את המחקר: (1) מהן התפיסות של עובדים סוציאליים לגבי זוגיות של אנשים עם מוגבלות שכלית? (2) מהן התפיסות של עובדים סוציאליים
הערכת תרומתם של קורסים באקדמיה המשלבים את תחום המש”ה (נלמדו בשנה”ל תשע”ט)
מחקר הערכה זה נעשה ע”י מכלול- הערכה ומחקר של קרן שלם. בדו”ח הממצא הבא, מובאים ומוצגים ממצאי הערכת שביעות הרצון ובחינת השינוי בעמדות אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בקרב סטודנטים לאחר יחם בקורסים בתחום ההובלות השכלית ההתפתחותית בבינ”ל. תשע”ט במסגרות אקדמיות שונות. ניתוח מצאי שאלוני המשוב העלה ממצאים חיוביים. נראה כי מרבית הסטודנטים מוצאים חשיבות
ליצנים טיפוליים בגנים של ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית
מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. מחקר בדק והעריך את התרומה של עבודת שני ליצנים טיפוליים באשכול גנים לילדים עם מש”ה משחק משחק חופשי ואינטראקטיבי ברוח שטות (משחק ליצני). 16, תוגברה עבודת הליצנים בקבוצת מחקר (הוכפל מספר המפגשים לפעמיים בשבוע) אך לא בקבוצת הביקורת. נבחנה גם חשיבותה של יצירת הסביבה תומכת ומיומנת בעקבות הכשרה של