×

הערכת שביעות הרצון של הורי פעוטות עם צרכים מיוחדים המשתתפים בתוכנית שילוב במעונות יום ובמשפחתונים בקהילה

עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. הערכת שביעות רצונם של 97 הורים מכל הארץ לפעוטות בגיל שלושה חודשים עד שלוש שנים, הסובלים מנכות התפתחותית ו/או עיכובים התפתחותיים ונמצאים לפחות שלושה חודשים בתוכנית שילוב במעונות יום ובמשפחתונים בקהילה, עומדת במרכזו של מחקר זה, אשר מטרתו הינה לבחון את התוכנית מנקודת מבטם

להיות אם לילד הסובל מפיגור שכלי בקיבוץ

עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. זהו מחקר איכותני בגישה הנרטיבית שמטרתו ללמוד את חווית האימהות לילדה הסובלת מפיגור בקיבוץ דרך הבנת המשמעות שהאימהות נותנות לסיפור החיים שלהן לאורך תקופת ההתמודדות עם גידול ילדתן. הממצאים העלו שבע קטגוריות במוקד החוויה של האימהות: הקשיים, דרכי ההתמודדות וההסתגלות, החוויה, החלום ושברו, הקיבוץ,

הורים לילדים עם נכויות התפתחותיות: הקשר בין מגדר, דחק הורי ותפקוד הילד להסתגלות הזוגית של ההורים

עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המחקר התמקד בהורים לילדים צעירים עם נכויות ובדק האם קיימים הבדלים בין אבות לאימהות בדחק ההורי, בתפיסה את רמת תפקוד הילד ובהסתגלות הזוגית והאם קיימים קשרים בין המשתנים בשתי הקבוצות. הממצאים בדבר ההבדלים בין אבות לאימהות לא העלו תוצאות מובהקות. מאידך, נמצאו הבדלים בין

עמדות אנשי צוות במגזר הערבי כלפי שילובם של אנשים מפגרים בקהילה

עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. עמדותיהם של אנשי צוות וסמך מקצועיים שבאים בקשר עם אוכלוסייה המוגבלת שכלית התפתחותית (מש"ה), הן בעלות השלכות נרחבות על תהליך השיקום של אוכלוסייה זו ושילובה באוכלוסייה הכללית. מטרת המחקר לבחון את השפעתם של משתנים שונים על עמדות אנשי הצוות הערביים, כלפי שילוב האדם המש"ה

ההשפעה על שני סגנונות הוראה בפעילות גופנית על איכות חייהם של צעירים הלוקים בפיגור שכלי קל ובינוני

עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת מחקר זה, היא להשוות בין ההשפעה של שני סגנונות הוראה בחינוך גופני על שיפור באיכות חייהם של צעירים הלוקים במוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) ברמת קל ובינוני. השערתו היא שלמידה בסגנונות הוראה שונים, המתאימים ליעדי ההוראה השונים, יש בהם כדי להשביח את ההוראה ולהגיע

חקר תסמונת רט באמצעות הגן mecp2 כמודל להפרעת פיגור שכלי האחוזה בכרומוזום X

עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. במחקר זה עוקבת חולות רט הארצית שהוקמה במסגרת זו עברה אבחון מעמיק מבחינה קלינית וגנטית ובכך הונחה תשתית לאבחון גנטי של תסמונת רט ולמחקרים נוספים בנושא זה. רמת גילוי מוטציות בגן MECP2, בקרב החולות הקלאסיות הייתה 83% וכ-20% מהמקרים האטיפיים, שרובם מהקצה המתון של

איכות חיים, קשרי חברות ופעילות פנאי בקרב אנשים עם פיגור שכלי החיים באומנה ובדיור קהילתי

עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המושג איכות חיים של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה), מבטא למעשה עד כמה חייו של הפרט או הקבוצה טובים. יש הטוענים כי ניתן לראות בו עקרון מנחה לתכנון, עיצוב והערכה של שירותים לאנשים עם מש"ה. בשנים האחרונות גוברת ההכרה בחשיבותם של חיי החברה

הקשר בין תחושת העצמה של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים בגיל הרך לבין מידת מעורבותם והשתתפותם במסגרת חינוכית

עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. במחקר נבדקה התרומה של תחושת העצמה של ההורה, התמיכה החברתית של ההורה ושביעות הרצון שלו למעורבותו של ההורה והשתתפותם במסגרת חינוכית. כמו כן, נבדקה התרומה של מספר משתני רקע למעורבות ההורים. נמצא, כי כל מדדי תחושת העצמה משפיעים על רוב מדדי המעורבות, ונמצאו מתאמים

דימוי עצמי והתנהגות מסתגלת אצל אנשים מפגרים המשתתפים בפעילות פנאי עם אנשים רגילים

עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המחקר מתמקד בפעילויות שבהן הקשר בין אנשים מפגרים המשתתפים בפעילויות פנאי יחד עם אנשים רגילים בני גילם הינו קשר של שווים. המחקר בדק האם מפגרים הפועלים בפעילות פנאי עם אנשים רגילים כשווים, שונים בדמוי העצמי שלהם ובהתנהגותם המסתגלת מאנשים מפגרים המשתתפים בפעילות פנאי עם

אפיוני אמהות שילדיהן הבוגרים נמצאים במסגרות דיור קהילתי – חוסן אישי, התמודדות, תמיכה חברתית ובריאות נפשית

עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר היא להתחקות אחר מאפייני האימהות, הקשורים לנכונותן לשילוב בנן/ביתן במסגרת הקהילתית, וכן לבחון את הקשר בין העובדה שהבן/בת מנהלים חיים עצמאיים בקהילה, לרמת הדחק, הבריאות הנפשית ואיכות החיים של האימהות. ממצאי המחקר הראו שאין הבדלים משמעותיים בין שתי קבוצות האימהות בחוסן אישי,