"מדברים אוטיזם" הוא כנס המתקיים כל שנה, כאשר מדי כמה שנים מפורסמת אסופת מאמרים על בסיס הרצאות וסדנאות שהתקיימו בכנסים קודמים. מאמר זה מבוסס על סדנה שהתקיימה בכנס "מדברים אוטיזם" בשנת 2009 בהנחייתה של סולה שלי, ובהשתתפותם של עמית פליס וענת ג'רסי. מתוך המאמר – החומר לסדנא עליה מבוסס מאמר זה נאסף מתוך
ארכיונים: מאגר ידע ומחקר
׳כנפיים של קרמבו׳ מודל שילוב – מתפיסה חינוכית לגישה מקצועית
בארגון החברתי חינוכי ״כנפיים של קרמבו״ המושג שילוב הינו עמוד תווך בהקמת התנועה והזרז -המרכזי לפעילותה. הגדרות שונות מתייחסות לשילוב בהקשר של הכלת אדם עם מוגבלויות מילוי אחר זכותו של אדם עם מוגבלות להיות שייך ועוד ב״כנפיים של קרמבו״ השילוב עובר כחוט השני בכל מעגלי החיים של התנועה מתחיל בהטמעת האידיאולוגיה וממשיך בהגדרת הפרקטיקה של
הנגשת העולם הויזואלי: "לצפות באוזניים. לראות בידיים"
מטרתה של הנגשה הינה ליצור הכלה מרבית של אנשים עם מוגבלות בחברה ולהבטיח את זכותם לחיות את חייהם בשוויון מלא, בעצמאות ובכבוד, להשתתף ולפעול בכל תחומי החיים. סקירה מידע וספרות זו שמה לה למטרה לבחון את מהות המושג "נגישות/הנגשה ויזואלית" עבור אנשים עם לקות ראייה/עיוורון וכיצד הוא מיושם הלכה למעשה. הסקירה הועלתה לאתר קרן
יישום חוק שירותי רווחה – הערכת עלות לבעלי פיגור שכלי
בשנים האחרונות נערך דיון מקיף על חוק שירותי רווחה חדש אשר יבטיח זכויות בסיסיות לאוכלוסיות הזקוקות לשירותים שונים על פי קריטריונים מוגדרים. החוק יגדיר סל שירותים שאותו המדינה תתחייב לספק לכל הזכאים. מעבר לשינוי החברתי שהחוק ייצור ולמציאות המשפטית החדשה בתחום הרווחה, לחוק יהיו השלכות תקציביות בטווח הקצר ובטווח הארוך. דו"ח זה מבקש לבחון את
כלי הערכה ודרכי טיפול באנשים מזדקנים עם מוגבלות שכלית התפתחותית או עם תפקוד שכלי גבולי
סקירה זו מבקשת לעסוק במעמדם של מזדקנים וזקנים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה), לבחון את מאפייניהם הבריאותיים, הרגשיים, החברתיים והקוגניטיביים, לאתר את דרכי ההערכה, המדידה והאבחון של אוכלוסייה זו ולדון בצרכיה השונים. מטרתה היא ליצור מסד מבוסס-ראיות לאיתור אוכלוסייה זו ולבחון דרכי תמיכה וטיפול מגוונות, הנותנות מענה לצרכים ולמאפיינים המיוחדים שלה. נקודת המוצא התאורטית של סקירה זו משלבת
הזמנה להשתתף בכנס לימודי מוגבלות שנערך ב- 28.6.17
הזמנה להשתתפות בכנס לימודי מוגבלות שנערך ב- 28.6.17 בשפה פשוטה.
הסבר על לימודי מוגבלות ועל לימודים אקדמיים
הסבר על לימודי מוגבלות ולימודים אקדמאים בשפה פשוטה. נכתב כחלק מהחמרים לכנס לימודי מוגבלות שנערך ב- 28.6.17 בקרייה האקדמית אונו.
שילוב בין מנופי תקרה למציאות מדומה לאנשים עם מש"ה עם בעיות שווי משקל וקושי בשיתוף פעולה
המאמר מתייחס לשילוב בין שתי מערכות: מנופי תקרה ומציאות מדומה. שילוב זה מביא שיטת טיפול ייחודית ומתקדמת לשיקום אנשים עם מוגבלות שכלית. הסרטונים צולמו בבית גיל, כרמיאל בהפעלת אקים ישראל
הסביבה הפיזית, התנהגות מאתגרת והפחתת אלימות לפרט ולסביבה
קטע מידע זה נכתב עבור חוברת הדרכה מטעם קרן שלם ומנהל מוגבלויות משרד הרווחה. לסביבה הפיזית השפעה על התנהגות מקבלי השירות, ועל כן יכולה להפחית או להגביר התנהגות מאתגרת שלהם. קטע זה פורס את האמצעים הסביבתיים היכולים לסייע במניעת התנהגות מאתגרת, החל מעיצוב סביבתי ותכנון סביבתי נכון, הפחתת רעש ויזואלי, שימוש בצבעים וגוונים בהתאם למטרת
אמנות נכות – ליצור מתוך הנכות ולחקור לאור הפוליטי
מפגש רביעי בסדרת מפגשי חוקרים/ות של המרכז ללימודי מוגבלות המפגש התקיים בתאריך 07.06.17, ועסק בנושא: "אמנות נכות – ליצור מתוך הנכות ולחקור לאור הפוליטי". יו"ר המפגש: ד"ר רוני הולר, מרצה בביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית באוניברסיטה העברית. תוכנית המפגש: ▤ שאלות לגבי הגוף והמרחב – עידו גרינגרד, אמן בינתחומי המשלב בימוי ואדריכלות. יוצר, מביים ומעצב