מתוך דבר מנהל מחלקת אבחון קידום והשמה : "האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית מדגיש בחזונו את הרצון לפעול לשיפור מתמיד של איכות חיים, רווחתו וקידומו של האדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית. האגף פועל בדרכים שונות להטמעת התפיסה של "האדם במרכז" כאשר בין המרכיבים המרכזיים בתפיסה זו היא האמונה ביכולותיו וחוזקותיו של האדם
ארכיונים: מאגר ידע ומחקר
הזכות להורות של אנשים עם מוגבלות בישראל: תמונת מצב והמלצות לכיווני פעולה
ההורות מהווה חלק מהותי בחייהם של רבים. היא אחת מפסגות ההגשמה העצמית. היא אתגר, מקור לגאווה, תחושת סיפוק, תסכול ונחת. בדיוק כך היא משמעותית גם עבור אנשים עם מוגבלות. אמנת האו"ם בדבר זכויות אנשים עם מוגבלות מדגישה את החובה לקדם את הזכות להורות של אנשים עם מוגבלות אולם בפועל, בפני אנשים עם מוגבלות ניצבים חסמים רבים למימוש ההורות. בישראל כמיליון וחצי אנשים עם מוגבלות,
ייצוג הולם לאנשים עם מוגבלות בשוק החופשי: ישראל והעולם מבט השוואתי
מתוך אתר משרד המשפטים, נציבות שיוויון זכויות – מעסיקים רבים בישראל חייבים בייצוג הולם לאנשים עם מוגבלות במקומות עבודה. הסכם קיבוצי כללי במשק קובע יעדי ייצוג הולם בחברות המעסיקות יותר מ-100 אנשים. הסכם זה הורחב על כל המעסיקים בצו הרחבה על ידי שר הכלכלה. במקביל, משרדי הממשלה חייבים ביעדי ייצוג הולם מכוח החלטת ממשלה. בנוסף,
ממעון יום שיקומי (אלוטף) לשילוב בגן ויצו
אלו"ט- העמותה הלאומית לילדים אוטיסטים, פועלת להבטיח לילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי את הזכות למרב ההזדמנויות לצמיחה ולהשתתפות בחיי הקהילה. בבסיס רעיון השילוב עומדת האמונה שלאנשים על הרצף האוטיסטי קיימת הזכות להיות חלק מהחברה ומהקהילה שבה הם גדלים וחיים. אמונה זו , בין היתר, באה לידי ביטוי בשילוב ילדים מהאלוטף בגנים של ויצו כחלק מתוכנית
השפעת המדיה על ההתפתחות הפסיכו-מינית בקרב מתבגרים עם לקות התפתחותית
המאמר פורסם בדצמבר 2014, במסגרת יום העיון השנתי של החינוך המיני באגף לחינוך המיוחד. ילדים ומתבגרים עם לקות התפתחותית חשופים בשנים האחרונות, כמו כלל האוכלוסייה, להשפעה הגוברת של המדיה על תפיסות, התנהגות, תקשורת בינאישית ועוד. המאמר מתייחס להשפעת חשיפה זו על היבטים שונים בהתפתחות וההתנהגות המינית של ילדים ומתבגרים עם לקות התפתחותית.
תעסוקה, רווחה ומיסוי של אנשים עם מוגבלויות בישראל
מטרת הדו"ח היתה לבדוק את התייחסותה ומדיניותה הכלכלית חברתית של המדינה כלפי אנשים עם מוגבלויות, בתחום התעסוקה, הרווחה והמיסוי, כפי שהיא באה לידי ביטוי בהוראות החוק, בתקנות, ובחוזרי המנהל. הנתונים נאספו באופן שיטתי במהלך כשישה חודשים. בוצע חיפוש של כל המקורות הנורמטיביים הקשורים לאנשים עם מוגבלות בנושאי תעסוקה, רווחה ומיסוי, במאגרי מידע מקובלים לאיתור חוקים, תקנות
מי מטפל בבני המשפחה המטפלים?
כמיליון וחצי ישראלים משמשים כ- caregivers, תומכים ומטפלים בבן משפחה או חבר המתמודד עם מחלה, מוגבלות או זקנה. הם עושים זאת, במקביל לניהול בית וקריירה, מספקים בממוצע 21 שעות תמיכה בשבוע, למשך תקופה ממוצעת של ארבע וחצי שנים, וזאת ללא כל תשלום. caregiver מספק לרוב טיפול סיעודי מורכב, תמיכה רגשית וקוגניטיבית, וניהול הטיפול בבית ומחוצה
מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ – סיפור בשפה פשוטה
להורדת הסיפור במסמך סגור (ללא שמע) קרדיט: "ספר האגדה" – עמותת סנונית, בית אבי חי (באישורה של עמותת סנונית) מקור הסיפור: תלמוד בבלי, מסכת שבת, דף לא, עמוד א עיבוד: שׁהַם סְמִיט, אִיוּר: עמיר דרור (הוצאת כנרת, זמורה ביתן, דביר) פישוט לשוני: שרה לאה סאסן, מיכל רפאלי (יועצת: דנה
איך להגן על עצמנו מרעידת אדמה? סרטון בשפה פשוטה
מטרת הסרטון להנגיש מידע בשפה פשוטה בנושא היערכות לקראת רעידת אדמה. ניתן להוריד גם חוברת בנושא בשפה פשוטה
איך להגן על עצמנו מרעידת אדמה? חוברת בפישוט לשוני
מטרת החוברת להנגיש מידע בשפה פשוטה וסמלול בנושא היערכות לקראת רעידת אדמה. היא כוללת גם תרגול כהכנה לקראת רעידות אדמה. ניתן לצפות גם בסרטון בנושא