×

הזכות למשפחה: התבוננות על דילמת הפונדקאות בקרב אנשים עם מוגבלות| עו"ד דורון דורפמן

מפגש שישי בסדרת מפגשי קולוקוויום "זכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות", של המרכז ללימודי מוגבלות. המפגש התקיים בתאריך 01.03.17, והועבר על ידי: עו"ד דורון דורפמן, דוקטורנט בבית הספר למשפטים באוניברסיטת סטנפורד. המפגש עסק בנושא: "הזכות למשפחה: התבוננות על דילמת הפונדקאות בקרב אנשים עם מוגבלות". למאמרו של עו"ד דורון דורפמן : הדרך הלא נגישה לאמהות –

התנהגות מאתגרת בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

התנהגות מאתגרת הינה נפוצה בקרב ילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ולכן חשוב להבין את מקורה ואת דרכי ההתערבות האפשריים. המאמר מתאר מהי התנהגות מאתגרת וגורמים אפשריים התרחשותה. כמו כן, בהמשך המאמר מוצגות דרכי התערבות המושתתות על גישות טיפוליות שונות. התנהגות מאתגרת הינה התנהגות חריגה, תכופה וממושכת אשר יכולה לגרום לפגיעה באדם עם מוגבלות שכלית

זכות הבחירה ותמיכה בקבלת החלטות | עו"ס מאיה גולדמן

מפגש חמישי בסדרת מפגשי קולוקוויום "זכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות". המפגש התקיים בתאריך 18.01.17, והועבר על ידי: מאיה גולדמן, MSW, מטפלת באנשים עם מוגבלויות ובמשפחתם; יועצת ומרצה מומחית בתחום; מייסדת עמותת "קשר" ומנהלת שותפה ב"אכוונה". המפגש עסק בנושא: "זכות הבחירה ותמיכה בקבלת החלטות".    

הזכות לשילוב קהילתי בדיור | עו"ס יונית אפרתי ושושי ברגר

מפגש רביעי בסדרת מפגשי קולוקוויום "זכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות". התקיים בתאריך 04.01.17, והועבר על ידי: עו"סית יונית אפרתי, מנהלת תחום שילוב בקהילה, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות; וגב' שושי ברגר, סטודנטית לחינוך ופעילה חברתית. המפגש עסק בנושא "הזכות לשילוב קהילתי בדיור".    

תפיסה ממוקדת אדם ומימוש סל סיוע אישי | אביטל סנדלר-לף

מפגש שלישי בסדרת מפגשי קולוקוויום "זכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות". התקיים בתאריך 21.12.16, והועבר על ידי גב' אביטל סנדלר-לף, מנהלת מסד נכויות, ג'וינט ישראל. המפגש עסק בנושא "תפיסה ממוקדת אדם ומימוש סל סיוע אישי"       

הזכות לשילוב בחינוך, מזרח לעומת מערב ירושלים | ד"ר תום גומפל

מפגש שני בסדרת מפגשי קולוקוויום "זכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות". התקיים בתאריך 7.12.16, והועבר על ידי ד"ר תום גומפל, מרצה בכיר בביה"ס לחינוך, באוניברסיטה העברית. המפגש עסק בנושא "הזכות לשילוב בחינוך – מזרח לעומת מערב ירושלים"      

כיצד למנף הון חברתי של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית באמצעות השתתפותם ברשתות חברתיות באינטרנט?

עיקרי מאמרה של ד"ר כרמית נעה שפיגלמן בשפה העברית המבוסס על המחקר : הערכת דפוסי השימוש והצרכים של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברשת החברתית פייסבוק, אוניברסיטת חיפה, 2015. אשר נערך במימון קרן שלם. המאמר : Leveraging social capital of individuals with intellectual disabilities through participation on Facebook פורסם בדצמבר 2016 בכתב העת: Journal of

התנהגות מאתגרת בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

התנהגות מאתגרת הינה נפוצה בקרב ילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ולכן חשוב להבין את מקורה ואת דרכי ההתערבות האפשריים. המאמר מתאר מהי התנהגות מאתגרת וגורמים אפשריים התרחשותה. כמו כן, בהמשך המאמר מוצגות דרכי התערבות המושתתות על גישות טיפוליות שונות. המאמר פורסם לראשונה ב-2011, באסופת המאמרים "משילוב להשתלבות" בעריכת ד"ר מאיר חובב וד"ר בני הוזמי

CHANGING ATTITUDES TO LEARNING DISABILITY: A review of the evidence שינוי עמדות כלפי מוגבלות שכלית: סקירת העדויות

שיפור עמדות כלפי אנשים עם מש"ה הינה המטרה העליונה של Mencap. סקירה זו נכתבה על מנת לעזור ל-Mencap ולגופים נוספים להגדיר תחום זה על-ידי מתן סקירה של הניסיונות לשנות עמדות של אינדיבידואלים כלפי מש"ה, ולאבחן את הפערים בידע הקיים, כמו גם לספק הצעות להמשך הפעילות בתחום. המסקנות העולות מהסקירה הן: (1) שילוב בקהילה מגביר עמדות

הכנת בוגרי רפואת שיניים לטיפול באנשים עם צרכים מיוחדים

בשנת 2004 אימצה הוועדה לאישור תכניות לימוד לרופאי שיניים ( CODA – Commission on Dental Accreditation ) סטנדרט חדש המורה שבתכניות לימודים של רפואת שיניים והמקצועות הנלווים אליה יוכשרו אנשי המקצוע למתן טיפול באנשים עם צרכי בריאות מיוחדים. המאמר סוקר את הדמוגרפיה של אנשים עם צרכים מיוחדים, מתעד את העובדה שרוב בתי–הספר לרפואת שיניים מספקים