פרטים ורישום בקובץ המצורף
פרטים נוספים בקובץ המצורף
מחקר זה עוסק באנשים מזדקנים עם תפקוד שכלי גבולי (תש"ג) ויתמקד בתפיסותיהם אודות הזדקנות וזקנה והקשר שלהם עם אחיהם ללא מוגבלות בתקופה זו. מטרת המחקר להאיר ולהעלות לשיח המקצועי קשרי אחאים, כשאחד מהאחים עם תש"ג ועומד בפתחה של הזקנה, דווקא מנקודת מבטו של האח עם המוגבלות. מדגם המחקר מורכב מעשרים אנשים עם תש"ג, גברים ונשים בגילי 40-60, המתגוררים במסגרות דיור חוץ ביתי. המחקר בוצע באמצעות ראיונות חצי מובנים מותאמים, ולאחר ...
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המחקר עוסק ביחס האסלאם הסוני הקלאסי לאנשים עם מוגבלויות לא-פיזיות, ובוחן את הכללתם בקהילה המסלמית, החברתית והדתית, ואת מידת חיובם במצוות. בהיסטוריה הכתובה של המוגבלות עד שנות ה-2000, ניתן לשים לב למגמה של מחקר מערבי באירופה, ארה"ב ואוסטרליה בלבד. זאת, למרות שעל פי מסמכי האו"ם העוסקים בנושא זכויות אנשים עם מוגבלויות עולה, כי 80% מאוכלוסיית האנשים עם המוגבלויות, הם ...
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרתו העיקרית של המחקר הנוכחי הייתה לבדוק את נתיבי ההתפתחות של הכושר המוזיקלי (הטונלי והריתמי) בקרב אוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) קלה ללא אטיולוגיה ספציפית (לא"ס) בהשוואה לאוכלוסייה עם התפתחות תקינה, בשתי קבוצות גיל: ההתבגרות העליונה (21-17) והבגרות הצעירה (40-25). הכושר המוזיקלי נבדק לאור שלושה נתיבים אפשריים להתפתחות האינטליגנציה והכושר הקוגניטיבי באוכלוסייה עם מש"ה: נתיב לקוי, יציב ומתמשך ...
פרטים נוספים בקובץ המצורף
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המושג "אינטליגנציה רגשית" הוגדר לראשונה על ידי Salovey and Mayer וחילקו אותו לארבעה מרכיבים: תפיסה, שימוש, הבנה וניהול רגשות (perceive, use, understand, and manage emotions) המושג "הון פסיכולוגי" הינו מבנה בעל ארבעה מדדים: תקווה, מסוגלות עצמית, עמידות ואופטימיות. מבנה זה מתייחס בחלקו לאמונות של אדם לגבי עצמו ובחלקו למשאבים אישיים. לאורך השנים המרכיב הרגשי נעדר לגמרי מהגדרת המוגבלות השכלית ...
תכנית אקדמי-יחד פועלת באוניברסיטת בר אילן ומהווה מסגרת אקדמית לאנשים עם מוגבלות, בוגרי מסגרות החינוך המיוחד, אשר אין ביכולתם ללמוד לימודים אקדמיים רגילים. הסטודנטים בתכנית לומדים לימודי תעודה בקורסים מגוונים (התכנית אינה מקנה תואר אקדמי), באמצעות מערך תמיכה המותאם באופן אישי לכל סטודנט וסטודנטית, על מנת להוציא לפועל את הפוטנציאל הלימודי הגלום בכל אחד ואחת מהם ברמה הגבוהה ביותר. לפרטים נוספים ולהגשת מועמדות בקובץ המצורף
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרות המחקר הנוכחי היו בדיקת נתיבי התפתחות האינטליגנציה הקריסטלית והפלואידית ונתיבי התפתחות השפה הליטרלית, הפיגורטיבית והנרטיבית בקרב אוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית קלה ובינונית (N=60, IQ=40-70) ללא אטיולוגיה ספציפית (מש"ה לא"ס) בהשוואה לאוכלוסייה עם התפתחות תקינה (N = 60, IQ = 85-115) במגזר החרדי בשתי קבוצות גיל: ההתבגרות (16-21), והבגרות (22-40), לאור שלושה מסלולים אפשריים של התפתחות האינטליגנציה והכושר ...
מורים, בוגרי מדעי החברה, קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק בואו ללמוד תואר שני בחינוך מיוחד - רב גוניות קוגנטיבית (מוגבלות שכלית) כולל תלמידים ובוגרים ברמה גבולית ו/או עם נכות פיזית/ לקות חושית/ תקשורתית עם מוגבלות שכלית בבתי ספר רגילים או חנ"מ. לפרטים נוספים