עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרתו העיקרית של המחקר הנוכחי הייתה לבדוק את נתיבי ההתפתחות של הכושר המוזיקלי (הטונלי והריתמי) בקרב אוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) קלה ללא אטיולוגיה ספציפית (לא"ס) בהשוואה לאוכלוסייה עם התפתחות תקינה, בשתי קבוצות גיל: ההתבגרות העליונה (21-17) והבגרות הצעירה (40-25). הכושר המוזיקלי נבדק לאור שלושה נתיבים אפשריים להתפתחות האינטליגנציה והכושר הקוגניטיבי באוכלוסייה עם מש"ה: נתיב לקוי, יציב ומתמשך ...
פרטים נוספים בקובץ המצורף
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המושג "אינטליגנציה רגשית" הוגדר לראשונה על ידי Salovey and Mayer וחילקו אותו לארבעה מרכיבים: תפיסה, שימוש, הבנה וניהול רגשות (perceive, use, understand, and manage emotions) המושג "הון פסיכולוגי" הינו מבנה בעל ארבעה מדדים: תקווה, מסוגלות עצמית, עמידות ואופטימיות. מבנה זה מתייחס בחלקו לאמונות של אדם לגבי עצמו ובחלקו למשאבים אישיים. לאורך השנים המרכיב הרגשי נעדר לגמרי מהגדרת המוגבלות השכלית ...
תכנית אקדמי-יחד פועלת באוניברסיטת בר אילן ומהווה מסגרת אקדמית לאנשים עם מוגבלות, בוגרי מסגרות החינוך המיוחד, אשר אין ביכולתם ללמוד לימודים אקדמיים רגילים. הסטודנטים בתכנית לומדים לימודי תעודה בקורסים מגוונים (התכנית אינה מקנה תואר אקדמי), באמצעות מערך תמיכה המותאם באופן אישי לכל סטודנט וסטודנטית, על מנת להוציא לפועל את הפוטנציאל הלימודי הגלום בכל אחד ואחת מהם ברמה הגבוהה ביותר. לפרטים נוספים ולהגשת מועמדות בקובץ המצורף
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרות המחקר הנוכחי היו בדיקת נתיבי התפתחות האינטליגנציה הקריסטלית והפלואידית ונתיבי התפתחות השפה הליטרלית, הפיגורטיבית והנרטיבית בקרב אוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית קלה ובינונית (N=60, IQ=40-70) ללא אטיולוגיה ספציפית (מש"ה לא"ס) בהשוואה לאוכלוסייה עם התפתחות תקינה (N = 60, IQ = 85-115) במגזר החרדי בשתי קבוצות גיל: ההתבגרות (16-21), והבגרות (22-40), לאור שלושה מסלולים אפשריים של התפתחות האינטליגנציה והכושר ...
מורים, בוגרי מדעי החברה, קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק בואו ללמוד תואר שני בחינוך מיוחד - רב גוניות קוגנטיבית (מוגבלות שכלית) כולל תלמידים ובוגרים ברמה גבולית ו/או עם נכות פיזית/ לקות חושית/ תקשורתית עם מוגבלות שכלית בבתי ספר רגילים או חנ"מ. לפרטים נוספים
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. ההתקדמות בשיח ובחקיקה בתחום הזכויות עבור אנשים עם מוגבלות, הובילה רבים מהם לממש את זכותם בתחומי חיים רבים וביניהם הזכות להינשא וללדת ילדים. רוב המחקר עד כה התמקד בחוויית ההורות של אנשים עם מוגבלות, בעוד שהשלכות הורות זו על ילדיהם לאורך חייהם ונקודת המבט של הילדים עצמם זכו להתייחסות מועטה. מטרתו של מחקר זה הייתה לבחון את תרומתם של ...
המאמר מתאר את היבטיה השונים של ההורות – כתפקיד, כהתפתחות אישית, וכמערכת יחסים - ואת השלכתם על היחסים המשפטיים בין הורים וילדים בכלל, ובין הורים עם מוגבלויות לבין ילדיהם בפרט. המאמר מראה, כי על אף חשיבותם המכרעת של היבטי ההורות כמערכת יחסים וכהתפתחות אישית של הפרט, כאשר ההורות נבחנת על ידי מערכות הרווחה והמשפט ההתייחסות אליה היא בעיקר כאל תפקיד. התייחסות זו נושאת בתוכה פוטנציאל להזיק לכל ההורים, ולהורים עם ...
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם מטרת המחקר הייתה לבדוק נרטיבים של סיפורי חיים מפי מבוגרים עם אבחנה כפולה של מוגבלות שכלית והפרעה נפשית בהיבטים של: זהות אישית, איכות חיים ואוריינטציית עתיד. השתתפו 12 נבדקים עם אבחנה כפולה של מוגבלות שכלית והפרעה נפשית של סכיזופרניה, או הפרעת אישיות המתגוררים במסגרות מוגנות. מתודת המחקר הייתה איכותנית נרטיבית עם מרכיב כמותי ובאמצעות ראיונות חצי מובנים (שקדי, 2003; ...