מסמך זה סוקר את מערכת החינוך בהקשר של ילדים עם מוגבלות ואת התמיכה שהם ומשפחתם מקבלים בעת משבר הקורונה, תוך מיקוד בכמה מדינות מרכזיות (ארגנטינה, ארצות הברית (ניו יורק וקליפורניה), אנגליה, גרמניה, ספרד ואוסטרליה (ניו סאות' ווילס)). לסקירה נבחרו מדינות שבהן הצלחנו לאתר מידע משמעותי על ילדים עם מוגבלות (אם באמצעות אתרי אינטרנט ואם באמצעות אנשי קשר), תוך דגש על מדינות שבהן התפשטות המגפה משמעותית יותר מאשר בישראל (ספרד, אנגליה, ארה"ב, גרמניה), אך ...
מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל בשיתוף משרד החינוך, האוצר, הבריאות, הביטוח הלאומי וג'וינט ישראל מבצע מחקר בנושא ילדים עם מוגבלות וצריכת שירותי בריאות, חינוך ורווחה בקרב אוכלוסייה זו. כחלק ממחקר זה, ערך מכון ברוקדייל סקירה בין-לאומית של כלים מרכזיים המשמשים להגדרה ולמדידה של מוגבלות בקרב ילדים, במטרה לגבש כלי מהימן לאיתור ילדים עם מוגבלות בישראל. בפתח הסקירה הנוכחית מוצגות נקודות מבט שונות להמשגת מוגבלות ומתוארים האתגרים הכרוכים בגיבוש הגדרה תפעולית. לאחר מכן נסקרים ...
המחקר בוחן דפוסי ההשתתפות בחברה של אנשים עם מוגבלות בגיל העבודה בישראל. כחלק ממחקר זה, ערך מכון ברוקדייל סקירה בין-לאומית של כלים מרכזיים המשמשים להגדרה ולמדידה של מוגבלות ברחבי העולם, כדי לגבש כלי מהימן לאיתור אנשים עם מוגבלות בישראל. בפתח הסקירה מוצגות נקודות מבט שונות להמשגת מוגבלות ומתוארים האתגרים הכרוכים בגיבוש הגדרה תפעולית. לאחר מכן נסקרים כמה כלים בישראל, באיחוד האירופי ובארה"ב המשמשים למדידה של מוגבלות ולאיתור אנשים עם מוגבלות, ...
הכנס יעסוק בנושא החשוב של שיתוף הלקוחות ובדרכים לשיתוף. יובילו אותו מיטב אנשי המקצוע מהארץ ומחו"ל, וישתתפו בו נציגי משרדי ממשלה, נציגי CQC (הגוף המפקח על שירותי בריאות ורווחה בבריטניה), גופי מגזר שלישי, חוקרים, אנשי אקדמיה, תקשורת ולקוחות. מושבי הכנס יעסקו בשותפות לקוחות משלוש זוויות: עיצוב מדיניות ופיתוח שירותים, שיטת מחקר חדשניות, ותהליכי פיקוח על שירותים חברתיים והבטחת איכותם. לתוכנית הכנס לרישום לכנס
מחקר הערכה זה נערך ביוזמת "ישראל מעבר למגבלות" והוא עוסק ביישום התוכנית לשילוב צעירים עם מוגבלות במרכזי צעירים בשלושת מרכזי הצעירים הראשונים שבהם היא פעלה: בעכו, בשדרות ובנתניה. כמו כן נבחנות סוגיות שעלו בהפעלת התוכנית והשפעתה כפי שהיא נתפסת בשלב זה בעיני צוותי המרכזים ובעיני הצעירים המגיעים למרכזים. מטרת המחקר היא לסייע בקבלת החלטות בנוגע להמשך פיתוח התוכנית. להורדת המחקר המלא להורדת תקציר מנהלים
מחקר הערכה זה נערך ביוזמת "ישראל מעבר למגבלות" והוא עוסק ביישום התוכנית לשילוב צעירים עם מוגבלות במרכזי צעירים בשלושת מרכזי הצעירים הראשונים שבהם היא פעלה: בעכו, בשדרות ובנתניה. כמו כן נבחנות סוגיות שעלו בהפעלת התוכנית והשפעתה כפי שהיא נתפסת בשלב זה בעיני צוותי המרכזים ובעיני הצעירים המגיעים למרכזים. מטרת המחקר היא לסייע בקבלת החלטות בנוגע להמשך פיתוח התוכנית. להורדת המחקר המלא להורדת תקציר מנהלים
מתוך אתר מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל משפחות לילדים עם מוגבלויות מתמודדות לעתים קרובות עם קשיים שמשפיעים על כל המשפחה, ובכלל זה על ההורים, על האחים והאחיות ועל בני משפחה אחרים. קשיים אלה משפיעים גם על יכולתם של בני המשפחה להתמודד עם צרכיו של הילד עם המוגבלות. כדי לסייע למשפחות אלה יזמו ג'וינט ישראל-אשלים ומשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים (להלן: משרד העבודה והרווחה) תכנית ניסיונית של מרכזים למשפחות שלילדיהן מוגבלויות מכל הסוגים. המרכזים נועדו ...
מתוך אתר מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית זכאים על פי חוק להשתתף במסגרות של האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית (להלן, אגף מש"ה) במשרד הרווחה והשירותים החברתיים. אלה כוללות מסגרות דיור, מסגרות תעסוקה, מרכזי יום ומועדונים חברתיים. אגף מש"ה מודע לכך, שחלק ניכר מן הציבור שאותו הוא אמור לשרת אינו משתתף במסגרות אלה: בדיקת הנתונים המנהליים של משרד הרווחה במחוז חיפה והצפון בשנת 2011 הראתה שרבע מן האנשים ...
מתוך החוברת : "מדינת ישראל מספקת שירותים לילדים ולמבוגרים עם מוגבלויות פיזיות, חושיות, נפשיות ושכליות. בשנים האחרונות חוקקו חוקים המקדמים שילוב בקהילה, וישראל אישררה את אמנת האו"ם בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות. עם זאת, על אף ההתפתחויות הללו, עדיין יש לבצע פעולות רבות במטרה לשפר את השתלבותם של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים ולעזור להם לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם. תקוותינו היא שהמידע המוצג בחוברת זו יסייע להבהיר ...
במדינות המערב קיימת, מזה מספר עשורים, מגמה כללית לשלב ילדים עם מוגבלויות שונות במערכות חינוך רגילות, במקום להוציאם למערכות חינוך מיוחדות נפרדות, כפי שהיה נהוג בעבר. נטייה זו לשילוב (inclusion) עוגנה בחקיקה הישראלית תחילה על-ידי חוק חינוך מיוחד (1988) ולאחר מכן על-ידי תיקונו ב-2002. אם כי מבחינה חוקית אין עוררין על חוק זה, בשטח מתעוררים קשיים בקרב אנשי חינוך, הורים וילדים בשילוב לימודי וחברתי של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך ...