פרוייקט "עוצמות" המתקיים בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן הוא אחד מחמשת הזוכים (והזוכה הישראלי היחידי) בפרס השנתי השלישי הניתן עי קרן משפחת "רודרמן" לגופים המשלבים אנשים בעלי צרכים מיוחדים בקהילה, כך הודיעה היום קרן רודרמן. הפרס ניתן לארגונים ברחבי העולם שפיתחו יוזמות ותכניות חדשניות ומספקים שירותים לקידום ושילוב מלא של אשים בעלי צרכים מיוחדים בקהילה היהודית. פרוייקט "עוצמות" הוא חלק מתכנית ההתמחות לתואר שני ב"מוגבלות שכלית" בבית הספר לחינוך ...
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מטרת המחקר היא זיהוי תהליכי המיקוד והקשב ותהליכי החשיבה, כפי שהם מתבטאים בדפוסי סריקת עיניים (Eye Tracking), בעת פתרון בעיות אנלוגיות, קונספטואליות ופרספטואליות, בקרב מתבגרים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) קל ובינוני בהשוואה לבעלי התפתחות תקינה בעלי גיל שכלי זהה. מן התוצאות עולה, כי ציוני בעלי ההתפתחות התקינה בשני סוגי האנלוגיות גבוהים יותר משל בעלי המש"ה. נמצאו קווים משיקים ודיפרנציאליים בשתי הקבוצות, במדדים ...
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מטרתו של המחקר לבדוק את השפעת הפעלת תכנית התערבות בשיטת ה- MISC - Mediational Intervention for Sensitizing Caregivers, על שיפור איכות האינטראקציה בין הצוות לחניכים, במפעל עבודה שיקומי לחניכים מבוגרים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית קשה ועמוקה. נבדקה הפעלת האינטראקציה בין צוות לחניכים על פי שיטת ה-MISC על המרכיבים הרגשיים, הקוגניטיביים וההתנהגותיים בתפקוד החניכים. נמצא שיפור באיכות האינטראקציה בין הצוות לחניכים במרכיבים של: מתן ...