תוכנית שמטרתה לתת מענה לתחום מיומנויות קריאת ספרים על ידי שימוש בספריה העירונית וכן העמקת השילוב של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית באמצעות צריכה והנגשה של שירותי פנאי בקהילה.
במסגרת הסקירה מגוון נושאים מרכזיים בשדה של סנגור עצמי. הסקירה מביאה את קולותיהם של מסנגרים ויועצים בולטים בתחום בארה"ב. (מחוסר זמן לא נסקרו זירות אחרות). בכל תחום הובא מאמר אחד או שניים. רוב המאמרים אינם מובאים במלואם, אולם עיקריהם באים לידי ביטוי. התחומים הנכללים בסקירה: המקורות של סנגור עצמי הגדרות של סנגור עצמי המשמעות של סנגור עצמי הגדרה עצמית מחשבות על סנגור עצמי שלושה סוגים של סנגור עצמי )תנועה ...
התנהגות מאתגרת הינה נפוצה בקרב ילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ולכן חשוב להבין את מקורה ואת דרכי ההתערבות האפשריים. המאמר מתאר מהי התנהגות מאתגרת וגורמים אפשריים התרחשותה. כמו כן, בהמשך המאמר מוצגות דרכי התערבות המושתתות על גישות טיפוליות שונות. התנהגות מאתגרת הינה התנהגות חריגה, תכופה וממושכת אשר יכולה לגרום לפגיעה באדם עם מוגבלות שכלית או סביבתו, שהצוות המטפל יכול להתמודד עמה. התנהגות מאתגרת מקורה בצורך לא ממומש, אשר מוביל ...
מאמרו של דר' בנימין הוזמי, מתוך אסופת המאמרים "משילוב להשתלבות" (2011) בעריכת דר' מאיר חובב ודר' בני הוזמי בהוצאת בית איזי שפירא. אנשים עם מוגבלות שכלית וביטויים התנהגותיים לא נורמטיביים הוגדרו במשך שנים רבות כ"רב-בעייתיים" או עם "הפרעת התנהגות". מטרת מאמר זה הינה להתחקות מנקודת מבט אמפתית אחר שורשיהם של ביטויים התנהגותיים לא שגרתיים בראייה רב-תחומית ולהציע דרכי התערבות. העקרון המנחה אותו טבע יאנוש קורצ'אק – אין ילד רע אלא ...