היחידה ללימודי המשך, בבית הספר לעבודה סוציאלית בבר אילן פותחת תוכנית הכשרה לטיפול מיני באנשים עם צרכים מיוחדים. מטרות התכנית : להכשיר אנשי טיפול ושיקום בטיפול מיני עם אנשים עם נכויות פיזיות, קוגנטיביות, חושיות, חברתיות ונפשיות ועם חולי כרוני; להקנות ידע מקיף בתחום המיניות, הנכות ובמצבי חולי שונים; לפתח את היכולת האישית של הסטודנט לטפל בקשיים בתחום האינטימי והמיני ברמת הפרט והזוג. לפרטים נוספים, לחץ כאן.
מגזין ההתמחות לתואר שני בהתמחות מוגבלות שכלית המגמה לחינוך מיוחד, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר אילן – יצא לאור. התמחות בתואר שני במוגבלות שכלית (להלן מ"ש) הוקמה לפני 4 שנים במסגרת המגמה לחינוך מיוחד בביה"ס לחינוך, ב"בר אילן". הפעילות האקדמית והמחקרית של ההתמחות פועלים גם בחסות הקתדרא לקידום וחקר כושר ההשתנות ע"ש מצ'אדו ומפברואר 2015 גם בחסות מרכז "בייקר" לחקר וקידום פעוטות וילדים בעלי קשיים קוגניטיביים. המגזין משקף את העשייה האקדמית ...
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם מטרת המחקר לבחון קיומם של הבדלים הקשורים לגיל באינטליגנציה, מהירות עיבוד וזיכרון של בעלי מוגבלות שכלית בהשוואה למבוגרים בעלי התפתחות טיפוסית, כאשר נבחנו באינטליגנציה קריסטלית ופלואידית, מהירות עיבוד, זיכרון עבודה וזיכרון אפיזודי. בכל היבט נבחנו הבדלים לפי גיל ונבחן האם הפער הבסיסי לפי גיל נותר ללא שינוי במהלך ההזדקנות. במחקר השתתפו 100 מבוגרים עם מש"ה ו- 83 מבוגרים ...
פרוייקט "עוצמות" המתקיים בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן הוא אחד מחמשת הזוכים (והזוכה הישראלי היחידי) בפרס השנתי השלישי הניתן עי קרן משפחת "רודרמן" לגופים המשלבים אנשים בעלי צרכים מיוחדים בקהילה, כך הודיעה היום קרן רודרמן. הפרס ניתן לארגונים ברחבי העולם שפיתחו יוזמות ותכניות חדשניות ומספקים שירותים לקידום ושילוב מלא של אשים בעלי צרכים מיוחדים בקהילה היהודית. פרוייקט "עוצמות" הוא חלק מתכנית ההתמחות לתואר שני ב"מוגבלות שכלית" בבית הספר לחינוך ...
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מן השדה עולה כי קיימת מנהיגות בלתי פורמלית בקרב בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה). מטרת המחקר, היתה לבדוק את תופעת המנהיגות בקרב מתבגרים ומבוגרים בעלי מש"ה. נבדק מהן היכולות והתכונות בתחום הקוגניטיבי, האישיותי-רגשי והחברתי המייחדות מנהיגים בעלי מש"ה בהשוואה למונהגים בעלי מש"ה, שאינם בעלי כושר מנהיגות. נמצא כי קיימת מודעות קוגניטיבית למגבלה בקרב אנשים בעלי מש"ה. כי המנהיגים בעלי ...
היחידה ללימודי המשך, בבית הספר לעבודה סוציאלית בבר אילן פותחת תוכנית הכשרה לטיפול מיני באנשים עם נכויות, לקויות וחולי כרוני. מטרות התכנית : להכשיר אנשי טיפול ושיקום בטיפול מיני עם אנשים עם נכויות פיזיות, קוגנטיביות, חושיות, חברתיות ונפשיות ועם חולי כרוני; להקנות ידע מקיף בתחום המיניות, הנכות ובמצבי חולי שונים; לפתח את היכולת האישית של הסטודנט לטפל בקשיים בתחום האינטימי והמיני ברמת הפרט והזוג. לפרטים נוספים, לחץ כאן. מצ"ב הזמנה למפגש ...
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) נמצאים בסיכון גבוה יותר לחוות ניצול ואלימות בהשוואה לאוכלוסייה ללא מוגבלות. המחקר בוחן את הגורמים המנבאים את הכוונה לאתר אלימות כלפי אנשים עם מוגבלויות ולדווח אודותיה לרשויות המתאימות, בקרב עוס"ים העוסקים במתן טיפול לאנשים עם מש"ה. 278 עוס"ים המועסקים במגזר הציבורי השתתפו במחקר. שלושת מרכיבי התפיסות שהוכנסו למודל המחקר: עמדות, נורמות סובייקטיביות ותפיסת ...
התחקיר המעמיק של מקרי כשל או הצלחה מהווה אחד הכלים רבי העוצמה של הארגון הלומד. התחקיר הינו גם דרישה מנדטורית הנגזרת מקיום מערכת איכות פורמאלית ממשפחת ה-iso 9001. ארגונים המטפלים באנשים עם צרכים מיוחדים מונחים "לפתוח אירוע חריג" ללמוד אותו ולהציע פעולה מתקנת למניעת הישנותו. ארגונים היודעים לטפל במקרי הכשל המתרחשים בשגרת העשייה שלהם באמצעות פעולות מתקנות ומונעות –מקטינות בעליל את תופעת עלות האי איכות "מפעל הזבל" העצמי שלהם. מקבץ ...
תפיסת ה-TOTAL QUALITY MANAGEMENT" T.Q.M" תורגמה ומיושמת בארץ תחת ההגדרה "ניהול כולל לאיכות". למרות שהתפיסה נבנתה במקור אל מול ארגונים יצרניים זוהתה ישימות העקרונות ה"צרובים" בה כעקרונות אוניברסאליים המתאימים מאד גם לארגונים נותני שירות. מאמר זה מספק זווית ראיה נדירה בה נבחנת פיזיביליות העקרונות גם בארגונים המטפלים באנשים עם צרכים מיוחדים. יישום התפיסה של הניהול הכולל לאיכות ממומש באופן יישומי ע"י תהליך התעדת הארגון המטפל באוכלוסייה זו לתקן ISO9001. ד"ר ...
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. קידום רווחתם הרגשית והפיזית של תלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית היא בעלת חשיבות רבה. הן לתלמידים עצמם והן למערכת החינוך ולמערכות התומכות הסובבות אותם. במחקר הנוכחי נבחנו שיעורי האלימות בבית הספר, ונכונות תלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית קלה-בינונית הלומדים בבתי הספר של החינוך המיוחד לפנות לעזרה. מממצאי המחקר עולה כי שיעור התלמידים שנפלו קורבן לאלימות הוא גבוה מאוד וכי למעלה ממחצית מכלל מי ...