×

בטקס מרגש נחנך “בית שולמית” מעון יום שיקומי בקריית מלאכי

 בטקס מרגש נחנך מעון יום שיקומי " בית שולמית" בקריית מלאכי.

הטקס התקיים ב 26/9/16 במעמד ראש העיר מר אליהו זוהר, יו"ר קרן רש"י רא"ל במיל’ גבי אשכנזי, נציג קרן לגאסי הריטג’ מר ג’ף טורצקי, יו"ר חב’ גזית גלוב מר חיים כצמן, מפקחת ארצית על מעונות היום השיקומיים במשרד הרווחה הגב’ דינה בן לביא, ד"ר הדר ירדני – משרד הבריאות, יו"ר קרן שלם וראש מועצת פרדס חנה כרכור מר חיים געש,  מנכ"לית קרן שלם – הגב’ ריבה מוסקל,  ביטוח לאומי, מנהל אגף הקרנות – מר איציק סבטו.

 ייחודו של מעון היום והפעילות המתבצעת בין כתליו, הוא במענה הייחודי לתינוקות ופעוטות עם עיכוב התפתחותי רב תחומינועד לספק התערבות שיקומית טיפולית לצד הקשבה קבלה ואהבה.  כמו כן, נועד המעון לסייע למשפחות המתמודדות בטיפול בפעוט, ומתן אפשרות לניהול חיי משפחה שגרתיים.

מתוך דבריה של גב’  תמי מרדכי, אמא של תהל, במעמד הטכס:

 "אני מודה לכם על ההזדמנות לעמוד כאן, במבנה החדש והיפה הזה, מקום שייתן מענה לילדי וילדות קרית מלאכי.

אני אמא לשני ילדים. תהל, ילדה מתוקה, קרן אור בת שנתיים ועשרה חודשים שנולדה בלידה רגילה והתפתחה יפה עד ששמנו לב כי ישנו עיכוב בהשגת אבני הדרך אותם משיגים ילדים בגילה.

הזחילה אחרה לבוא, הפקת הקולות ובהמשך גם ההליכה. קבלנו המלצה כי תהל זקוקה למעון שיקומי בו תקבל טיפולים ותשומת לב מירבית על מנת לקדם אותה בתחומים השונים.

ההבנה כי יש צורך במעון מיוחד לא היתה לנו קלה אך היינו מוכנים לעשות הכל. למרבה התסכול, לא היה קיים מענה בעיר שלנו, קרית מלאכי, לפעוטות אלו.

בשלב מסוים חיפשנו מעון יום שיקומי בעיר אחרת, העיקר שתהל תכנס למסגרת המתאימה עבורה. אך גם זה לא הסתדר. בכל מעון נתקלנו בתגובה כי אין מקום לילדים מחוץ לעיר. במשך קרוב לשנתיים תהל הייתה בבית. הפכנו עולמות עד שנפתח המעון השיקומי במבנה הזמני.

 המעון נותן מענה לילדים שעד היום נאלצו לנסוע רחוק מחוץ לעיר או להמתין בבית ללא מענה. בשנה האחרונה בה תהל היתה במעון השיקומי, חלה התפתחות גדולה ביכולות שלה , הצוות המסור של המטפלות, הגננת והצוות הפרא-רפואי עטפו אותנו ואת תהל והתוצאות לא אחרו לא לבוא.

 עיר שנותנת מענה לצרכים השונים של תושביה היא עיר שמעניקה לכולנו כבוד.  שנזכה למלא מבנה זה בקולות שמחה של ילדים ולקדם כל אחד ואחת מהם. אמן".

 

 

קרן שלם גאה להיות שותפה לתכנון וסיוע במימון עשרות מעונות יום שיקומיים ברחבי הארץ הן בבינוי הן בשיפוץ והן בציוד.