×

“לכל אחד אור מיוחד”

חודש מודעות וחשיפה באופקים

 "אנשים מיוחדים הם אנשים בדיוק כמונו." אומר תושב העיר אופקים לאחר שהתבקש להגדיר מהן לדעתו אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. "כל אחד הוא מיוחד ולכל אחד יש את האור והקסם שלו."
השוק העירוני היה מלא בבלונים אדומים שעליהם מודפס "לכל אחד אור מיוחד". במרכז העיר חולקו עלוני הסברה והזמנות להפנינג. בכל העיר הייתה תחושה של הגברת המודעות לנושא "האחר הוא אני".
לחודש כסלו נערך גרעין אופקים כבר כמה שבועות לפני. תהליך כלל חשיבה על מה יצור את המודעות בקהילה על גווניה השונים וגם יזמין את האוכלוסייה לאירועים בנושא. הוחלט להקים עמדות הסברה בשוק, במרכזי קניות, בסופרים מרכזיים. חלוקת בלונים אדומים בולטים לעין, חולצות צבעוניות, הזמנות אטרקטיביות והרבה הרבה חיבור והסברה. מתנדבים מכל גווני העיר הגיעו לחלק עלונים, בשיתוף עם אנשים בעלי צרכים מיוחדים ממועדון השחף בוגרים. חניכי מועדון השחף סיפרו על עצמם, ענו לשאלות והיוו דוגמה חיה לפעילות ההסברה.
ההסברה בבתי הספר היסודיים נעשתה במוסדות באמצעות בנות שירות של בת עמי. בתיכונים השונים גם נעשו פעילויות בנושא, כל בנות השירות התבקשו להעביר בפרויקטים השונים פעילות מתאימה וכך כל בני העיר נחשפו לרעיון . חילקנו לילדי היסודי המתוקים צמידים עם הכיתוב "לכל אחד אור מיוחד". הילדים התבקשו להביא אותם להפנינג שיא, וקיבלו הפתעה.
במסגרת שבוע ההסברה התקיים ערב הורים. כשבמרכזו הועלה מופע של זוג הורים לילד אוטיסט, שסיפרו על חוויות מדהימות, צמיחה והתפתחות בגידול ילדם. ההורים שהגיעו התרגשו והעריכו.
והשיא של השבוע הגיע –ההפנינג הגדול! המוני ילדים עם הוריהם זכו לפעול ולהתרגש בחוויה משותפת עם אנשים בעלי צרכים מיוחדים בפעילויות שונות של יצירה, מתנפחים, דוכני אוכל.
תנועות הנוער בעיר שהשתתפו בפעילות לאורך כל השבוע הקימו תחנות של חוויה חושית, על מנת שהילדים ירגישו איך זה לחיות קצת אחרת… ההפנינג שקק חיים. דוכני הסברה, חולצות, בלונים, עלוני הסברה ומוזיקה מיוחדת. אורחים בעלי צרכים מיוחדים הגיעו מהסביבה, מועדון השחף כיכב. האווירה הייתה של שותפות וחיבור חזק לאוכלוסיות השונות.
תושבי העיר זכו לצפות בהופעה של להקת "בקצב השלווה" – ילדים בעלי צרכים מיוחדים שהגיעו לאופקים מירושלים – שרו, ניגנו ושיתפו.
בנר חמישי של חנוכה, תושבי העיר הגיעו לאחר שקיבלו כל כך הרבה, לבתי השכונות בעיר להדליק איתם נרות. קבוצות של מתנדבים הגיעו לבתים במסגרת "נר מחבר". לאחר מכן יצאו כולם לטקס הדלקת משואות שמטרתו להעצים את העשייה בעיר ולהוקיר את האנשים שמשקיעים בה. משם יצאו כולם לתהלוכת זוהרים עד למתנ"ס העירוני. מקלות זוהרים, בלונים מאירים וההמון שצועד ביחד לעבר חנוכייה ענקית , יצרו את תחושת ה"ביחד" שממלאת ומחממת את הלב.
תושבי אופקים יודעים לקבל, להעניק ולהכיל מציאות קצת אחרת, ומשתתפי הגרעין מקווים כי הצליחו להעביר את המסר שחרטו על דגלם.

קרן שלם תמכה במימון אירועי ההסברה.

 

יש גם סרטון המסכם את האירועים, כדאי לצפות!