×

מפגש “אילוץ ועוד אילוץ” במתנ”ס ד’ באשדוד

תוכנית תעשיחד מטעם עמותת תעשידע המופעלת במימון קרן שלם
פרויקט תעשייחד, המיושם ע"י עמותת תעשיידע, הזרוע החינוכית של התאחדות התעשיינים, מתקיים זו השנה התשיעית בתמיכת קרן שלם.
הפרויקט הפועל במסגרות הארכות יום ובתי ספר לחינוך מיוחד, ומזמן שיתוף פעולה בין קבוצות תלמידים מהחינוך הרגיל וקבוצות של תלמידים מהחינוך המיוחד- הפועלות סביב נושא משותף: היזמות.
התלמידים מתחלקים לקבוצות עבודה משותפות ומפתחים מוצר תעשייתי חדש פרי המצאתם. כל משתתף תורם את חלקו בהתאם לאופיו ויכולותיו. העיסוק המשותף מאפשר לתלמידים לקיים הכרות עמוקה ושוויונית והתכנית מאפשרת ליצור שילוב אמיתי בין האוכלוסיות השונות. מלבד התכנים הנלמדים זוהי חוויה רגשית יוצאת דופן לשתי קבוצות התלמידים.
אופייה של המשימה וכן תכני הקורס מובילים ליצירת קבוצה אחת בה שתי האוכלוסיות שוות ומעצימות אחת את השנייה.

כל מוצר תעשייתי עונה על צורך או על בעיה. במהלך הסדנא ימציאו התלמידים מוצר חדש, העונה על צורך או בעיה הקשורים בדרך זו או אחרת לחיי היום יום שלהם. התלמידים יעלו בעיות אישיות שלהם, וינסו למצוא להם פתרונות יצירתיים, בדמות רעיונות למוצרים חדשים. את אותו תהליך יבצעו בבואם לחשוב על המוצר שלהם, אשר ייחשף מתוך בעיות או צרכים שיעלו.

מפגש "אילוץ ועוד אילוץ"
במתנ"ס ד’ באשדוד, מתקיימת התוכנית במסגרת יום שהות ארוך המופעלת ע"י הרשות המקומית ועמותת אקים.
בתוכנית לוקחים חלק בני נוער מבתי ספר לחינוך מיוחד עלומים ומעלות ובני נוער מתיכון רוגוזין.
(בתמונה מהמפגש שהתקיים ביום א’, ה – 16.2.14  אשר  נפתח בהמחשה של הכנת עוגה ממוצרים שונים ומה עושים כשחסר מוצר כלשהו. בהמשך התלמידים הכינו דמות/ בובה מאמצעים מוחשיים שונים, הדמויות שנבנות על ידי התלמידים שונות אחת מהשנייה. במהלך התהליך נחשפו התלמידים למושג המופשט אילוץ ולצורך להסתדר עם מה שברשותך לעומת מה שרצית שיהיה – בהקבלה לתעשייה.