×

מרכז יום חדשני לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית יוקם בבאר שבע

 מרכז יום טיפולי ומודרני יוקם בקרוב בשכונה י"א בבאר-שבע על שטח של 1500 מ"ר. הבניין שיוקם נבחר על-ידי צוות שיפוט בתחרות אדריכלים בין לאומית שהתקיימה בישראל ביוזמת קרן שלם, גלריה לאדריכלות ZEZEZE ועיריית באר שבע. ההצעות השונות אשר הוגשו לתחרות מרחבי העולם יוצגו במסגרת תערוכה שתוצג בגרנד קניון שבעיר, החל מיום ראשון, 21.7.13.

לתחרות הייחודית, המתקיימת זו הפעם הראשונה בישראל ובעולם, הוגשו 122 עבודות של משרדי אדריכלים מ 19 מדינות שונות, אשר עברו ועדת שיפוט, בסופה, נבחרה העבודה הזוכה של משרד ‘אנדרמן אדריכלים’ והאדריכל דני רוזן. אלו, בשיתוף עיריית באר שבע בראשותו של רוביק דנילוביץ’ וגם בתמיכת קרן שלם יקימו את המבנה אשר יתן מענה טיפולי נרחב ל80 אנשים בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברמת תפקוד סיעודית, בחיבור עם הקהילה הסובבת. המרכז מופעל ע"י אגודת עמי וכעת נכנס הפרוייקט להליך התכנון הסופי.

ריבה מוסקל, מנכ"ל קרן שלם: "ההענות של כל כך הרבה משרדי אדריכלים מהארץ ומחו"ל הפתיעה ורגשה את כל הגורמים המעורבים ומוכיחה שאדריכלים בארץ ובחו"ל מקדישים מחשבה ויצירתיות יישומית לפיתוח מבנים מיוחדים לאנשים עם צרכים מיוחדים"

מאיר דהן, יו"ר קרן שלם וראש המועצה המקומית מזכרת בתיה: " אנו רואים חשיבות רבה בהקמת המרכז בליבה של העיר באר שבע, כעיר מרכזית בדרום כמענה איכותי לאנשים עם מוגבלות פיזית מורכבת. אני רוצה להודות לראש העיר לשעבר, יעקוב טרנר, אשר הקצה שטחים במיקום מרכזי ומכבד עם אמירה עירונית לגבי מקומם ושילובם של אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה וכמובן לראש העיר המכהן, רוביק דנילוביץ וצוותו אשר נרתמו לפרוייקט, סייעו בקידומו ומסייעים במהלכים וקבלת האישורים וההיתרים למרכז החדש שבנייתו תחל בקרוב"

קרן שלם שותפה בביצוע ובמימון התחרות ותסייע במענק להקמה ואבזור