×

נפתח מרכז יום שיקומי אלי”ע לילדים עם עיוורון או לקות ראייה – באר שבע

בחודש נובמבר האחרון נפתח באירוע מרגש מרכז יום שיקומי אלי"ע החדש בבאר שבע בהשתתפות אורחים רבים ביניהם ראש העיר רוביק דנילוביץ’, נציגי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, נציגי קרן שלם, הביטוח הלאומי ואורחים נוספים. בשנת 1988 פתחה העמותה מעון יום שיקומי בעיר באר שבע, לילדים בגיל הרך, במבנה שכור, לא מותאם, עתיר חסרונות ומגבלות.

כעת הושק המרכז החדש בבניין מכבד, מרווח וייעודי.
850 מ"ר מאפשרים לילדים פעילות נוחה ונעימה במקום ולעמותה את האפשרות לתת מענה לילדים נוספים הנזקקים לשירות זה. לצד הרחבת מספר הכיתות, כולל המקום חדר חושך, חדר חושי, ג’ימבורי, סוציו-דרמה, חדרים לטיפולים פארא-רפואיים, ושתי חצרות מיוחדות למשחקים בחוץ.

אלי"ע הינה העמותה המובילה בישראל לקידום ילדים עם עיוורון או לקות ראייה. העמותה מעניקה מגוון שירותים ובהם אבחון, טיפול, תמיכה ושיקום. אלי"ע החלה את פעילותה עם קבוצה של 6 ילדים, וכיום היא מפעילה תכניות למאות ילדים בשנה בארבעה מרכזים ברחבי הארץ. העמותה מסייעת בהכנת ילדים עם עיוורון ולקויות ראייה לשילוב בחינוך הרגיל ובחברה בכלל, מתן מענה מקצועי לילדים עם עיוורון ולקויות ראייה מורכבי התפתחות, בדרך לשילובם במסגרות המשך מתאימות בהתאם לצורכיהם וליכולותיהם, חיזוק ותמיכה לחזק ולתמוך במשפחות הילדים באופן שיעזור להן לקדם את ילדיהן בצורה יעילה ובונה.

קרן שלם סייעה במענקים לבניית וציוד המעון.