×

נפתח קורס מיומנות ניהול ואבטחת איכות למנהלי מע”ש חדשים במסלול האקדמי- המכללה למנהל

 תעסוקת אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית הינו חלק מתפיסת עולם המחזקת את הזכות לשילוב בקהילה של אנשים עם צרכים מיוחדים, לחוויית חיים משמעותית, שלמה ומספקת.
לא אחת, נדרשים מנהלים להפעיל מיומנויות ניהוליות רבות ומגוונות. עליהם להנהיג ולהניע את עובדיהם, לרתום מנהלים בכירים מהם ועמיתים, ליצור קשרים איתנים, ארוכי טווח ומניבי תועלת עם לקוחותיהם, לתת שירות איכותי, וכול זאת תוך עמידה ביעדיהם העסקיים והאישיים. מכאן שניהול מע"ש הינו תחום הדורש ידע ומומחיות ספציפיים.

קרן שלם ושירות קהילה באגף מש"ה המחויבים למתן כלים מקצועיים למנהלים, גייסו לראשונה את המסלול האקדמי- המכללה למנהל לביצוע קורס חשוב זה.

מטרות התכנית הינן –
– חשיפה לכלים ניהוליים שיאפשרו פיתוח ושכלול מיומנויות ניהול המתאימות לאתגרים איתם מתמודדים מנהלי מע"ש חדשים.
– פיתוח והבניית שפה ניהולית משותפת וחיזוק ממשקי העבודה בין המשתתפים.
– הגברת המודעות למתן שירות איכותי פנימי וחיצוני, באמצעות הבנת הצרכים ומאפייני התנהגות של לקוחות, והיכרות עם נושא ניהול האיכות בארגון וחשיבותו ככלי בניהול מע"ש.
– היכרות עם סוגיות נבחרות מתחום המוגבלות השכלית הישימות למנהל המע"ש בתפקוד היומיומי.

הקורס יכלול תכנים בנוגע למיומנויות ניהול בדגש על הפעילות הניהולית במע"ש, השאובה מתוך עולמות עשייה מגוונים ושונים: ניהול, שיווק, שירות, פסיכולוגיה עסקית, פיננסים, משפטיים, רגולציה, רווחה, טיפול ועוד.
במהלך הקורס, יינתנו כלים שיסייעו לעבודת המנהל כגון תקשורת בינאישית, הנעה והשפעה, שירות, ניהול יחידה עסקית, ניהול שינויים, ניהול ממשקי עבודה, יחסי עבודה ועוד.
כמו כן, ישולבו בתהליכי הלמידה גורמים ממשרד הרווחה להצגת התפיסה והמדיניות הרצויה לפועלו של המנהל וכן יושם דגש של טיפוחו ומיצובו כמהווה דוגמא אישית למתן שירות איכותי.

ההכשרה תתבסס על לימוד חוויתי, דיון כיתתי ויישום אישי למציאות מנהלי המע"ש השונים. כמו כן, תתבצע למידה ממקרים שהתרחשו למנהלים בפועל, באמצעות שיח עמיתים ועבודה בקבוצות.

בקורס יילמדו מרצים מובילים מטעם המסלול האקדמי המכללה למנהל ומומחים מקצועיים נוספים .

במעמד פתיחת הקורס לקח חלק מר גדעון שלום– סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף מש"ה במשרד הרווחה, אשר ברך את המשתתפים, עמד על חשיבות הקורס ופציר בהם להפיק את המיטב אך גם הבטיח ללמוד מניסיונם ותובנותיהם.
כמו כן לקחו חלק מטעם שירות קהילה באגף מש"ה גב’ ויויאן אזרן מנהלת השירות ויו"ר וועדת פיתוח כ"א, ומר דני כץ, מפקח ארצי על התעסוקה וגילאי 21+ אשר שותפים לקידומו של קורס זה.
מטעם המכללה למנהל לקחו חלק השותפים לפיתוח של הקורס מר דוד שיטרית, מנהל היח’ ללימודי המשך, גב’ רוני עובדיה קלז מנהלת פיתוח הדרכה וגב’ ענת הירש רכזת הקורס.
אפרת מידני מצוות קרן שלם סייעה רבות לפתיחתו של קורס זה.

הצטרפות המכללה למנהל למאגר המוסדות המכשירים לקורסי הקרן, מהווה הרחבת מגוון הגופים המסייעים בהכשרת העובדים בתחום מש"ה,
אך גם חושפת את המכללה לידע ועשייה בתחום.

קרן שלם שותפה לייזומו, פיתוחו ומימונו של קורס זה.