×

קורס אקדמי – “אנשים עם מש”ה לאורך מעגל החיים”

שנערך במסגרת ביה"ס לטיפול באמצעות אומניות, הפקולטה לרווחה ובריאות אוניברסיטת חיפה בשנה"ל תשע"ה
לראשונה נערך באוניברסיטת חיפה קורס אשר עסק במעגל חייהם של אנשים עם מש"ה, ושילב סטודנטים לתואר שני ממקצועות מגוונים בפקולטה לרווחה ובריאות, ולהם רמת ניסיון וחשיפה שונים לתחום.
בקורס נחשפו הסטודנטים לעולמו של האדם עם המש"ה באמצעות הרצאות רכזי הקורס, מרצים אורחים וסיורי שטח.
הסטודנטים ציינו לטובה כי הסיורים גרמו למוטיבציה מחודשת (או חדשה) לעבודה עם האוכלוסייה וזאת מתוך ההתפעלות מהעבודה המרשימה המתקיימת במקומות אלו ומהמפגש הישיר עם מקבלי השירות במקום.
הפגישה הבלתי אמצעית עם אורטל, מקבלת שירות המנחה קבוצת סנגור עצמי,, אשר סיפרה בצורה מורכבת ומעמיקה על רצונותיה, צרכיה וקשייה, הייתה בעלת ערך רב וצוינה כמשמעותית .
הסטודנטים הביעו רצון בקבלת מענים גם לנושא מוגבלות שכלית התפתחותית עמוקה וציינו כי עושר של נושאים כמו זה שהובא בקורס, בא לעיתים על חשבון העמקה, ויש לתת על כך את הדעת.
צויינה לטובה הראייה המערכתית וההוליסטית שליוותה את הקורס, כמו גם האתגרים הנלווים לה.
בין הסטודנטים היו בעלי ניסיון בעבודה עם אוכלוסייה מש"ה אך גם כאלו אשר להם זה המפגש הראשון עם אוכלוסייה זו.

כחלק מחשיפת תחום המש"ה בפני קהלים נוספים, הוצגו עבודות הסיום של הסטודנטים בקורס בפני באי יום עיון של בנושא "טיפול קבוצתי באמצעות אומניות" שהתקיים בביה"ס 15.10.15. בו גם הועלתה הצגת "הדירה" ע"י התיאטרון האחר של עמותת אקים, ההצגה זכתה לשבחים רבים.

ישר כוח לראש ביה"ס גב’ כוכבית אלפרט על הרוח הגבית, לרכזי הקורס ד"ר רינת פניגר שאל ופרופ’ אלי כרמלי על קידומו וביצועו, וכן על קידום בנושא ביום העיון.
 
הקורס הינו אחד מהקורסים האקדמיים בהם הקרן תמכה בשנה"ל שעברה ויתקיים גם בשנה"ל הנוכחית. הקרן סייעה גם במימון השתתפות הסטודנטים ביום העיון ובמימון הצגת "הדירה".