×

רשמים מביקור תכנית “בצוותא” באילת

תכנית "בצוותא" עוסקת בהפעלת קבוצות לימוד מונגשות לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית של מקורות היהדות. מדובר בלימוד בגובה עיניים ושיוויוני.

הלימוד מהווה מסד לעיסוק בחיים היומיום של משתתפי הקבוצה, שמעסיקות כל אחד מאיתנו: תעסוקה, פנאי, זוגיות, משפחה, בריאות, מעברים בחיים ועוד.

התכנית מתקיימת בתמיכת קרן שלם, ובמסגרות של משרד הרווחה, במועדונים חברתיים בפריפריה הגיאוגרפית וסוציו-כלכלית, ומופעלת על ידי מרכז אדרבא לאנשים עם מוגבלות בתנועה המסורתית, בשיתוף אקים ישראל ובית המדרש לרבנים ע"ש שכטר.


בתמונה-  פעילות של הקבוצה באילת, במסגרת המועדון החברתי במתנ"ס שחמון, כ – 15 משתתפים עם מוגבלות שכלית התפתחותית , קוראים מן הטקסט המקור והטקסט המונגש (שהוכן על ידי מקום אקים להנגשה), שואלים שאלות, מתווכחים לעתים ובעיקר באים בשמחה וברצון למפגש. המנחה שרה מנהלת את הדיון בכישרון רב, וכל אחת ואחד זוכים להשתתף, בקצב שלהם.

באחד המפגשים , הקבוצה למדה על קורותיה של מרים הנביאה, אחות משה ואהרון. חלק מהדיון עסק במושג – נבואה, מה זה ?

כאשר המנחה שאלה בקבוצה מה היינו רוצים שיקרה לנו בעתיד רובם נטלו חלק בדיון ואחת המשתתפות סיפרה כי הייתה רוצה בעתיד ללכת באופן חופשי, ללא הליכון …

זהו תמצית הרעיון – לימוד מונגש, מקורות יהדות, וחיבור חיים היומיומיים שלנו – שמחות, תקוות, מהווים – חיים, על כל המשתמע מהם.

צוות מרכז אדרבא מסכם: זכינו לפגוש את הצוות של המועדון והמתנ"ס באילת, ש"התנפלו" על היוזמה של התכנית ושמחו לשתף איתנו פעולה, כייף לפגוש שותפים כאלו, תודה לטובה, מנהלת המתנ"ס וחנה, רכזת המועדון.

תודה לכל השותפים ובמיוחד לקרן שלם ולמשרד הרווחה, על השותפות והתמיכה שמאפשרת לקיים את התכנית, גם באילת !!