×

תכנית הכשרה למטפלים: זוגיות ומיניות בטיפול באנשים עם מוגבלויות

החל הרישום לשנת תשע"ח
אחד הקשיים המרכזיים ביותר של בני אדם בכלל, ואנשים עם מוגבלויות בפרט הנו הבדידות, חסך באהבה, חוסר שייכות, והקושי לקיים קשר זוגי ואינטימי. כמו כן, זוגות רבים אינם מצליחים להיחלץ ממעגל הבדידות, ומן הכעס והריבים המתרחשים בתוך זוגיותם. קשיים אלו יכולים לנבוע מסיבות שונות, כגון: בשלות רגשית, יכולת לשאת תסכול, יחסי תלות-עצמאות, כמו גם אלמנטים הקשורים למשפחת המוצא, ולחוויות התפתחותיות מעצבות. בנוסף, הם יכולים להיות קשורים לעולם המגע הגופני והמיני, אם כמחוללי קושי ואם כביטוי לקשיי היחיד או הזוג.
התכנית מציעה שנת לימודים בה נכיר את הקשיים האופייניים בדרכי ההתערבות ואת אופני ההתערבות היעילים על מנת להביא להטבה ולצמיחה הן של הפרט והן של הזוג עצמו כיחידה.

בשנת הלימודים הקרובה (תשע"ח), אנו עוברים לפורמט החדש של התכנית שלנו ביחידה ללימודי המשך בביה"ס לעבודה סוציאלית, בבר אילן. התכנית החד שנתית מציעה שנת לימודים חווייתית ומעמיקה בקבוצת למידה אינטימית. בתכנית נתמקד בהכשרת מטפלים זוגיים, פסיכותרפיסטים ואנשי ייעוץ, טיפול, שיקום וחינוך מיוחד בהבנה והתערבות בתחום הזוגיות והמיניות בעבודה הטיפולית עם אנשים עם מוגבלויות. מוזמנים ומוזמנות לפנות אלינו או להכנס לקישור למידע נוסף  או לבקר בדף הפייסבוק של התוכנית