×

אירוע שירת המונים מיוחדת באשדוד

יותר מ- 1,000 איש הגיעו לאולמי בלה-וידה באשדוד לאירוע שירת המונים עוצמתי ומרגש בו שרו זה לצד אנשים עם וללא צרכים נוספים. מבוגרים לצד נוער וילדים, בכל הגילים, מכל העדות הגיעו לשיר יחד ובכך המחישו יותר מהכל כי באשדוד כולם שווים כשהמוזיקה מחברת בין כל התושווים – והיא חיברה בגדול כשעין אחת לא נותרה יבשה.
חודש המודעות לשוויון זכויות והזדמנויות של אנשים עם מוגבלות באשדוד עמד השנה בסימן “המוזיקה מחברת בין התושווים” (חיבור של שתי המילים תושבים שווים). ברחבי העיר התקיימו פעילויות רבות להעלאת המודעות כאשר הקו המחבר בין כולן היה המוזיקה כשקרן שלם תמכה כספית בפעילויות העלאת מודעות שהתקיימו במהלך החודש.
תהליך תכנון האירוע היה פורץ דרך בפני עצמו כי בפעם הראשונה ישבו יחד לתכנון אירוע אחד סביב שולחן עגול נציגים של כל כך הרבה מחלקות בעירייה לצד גופים עסקיים ועמותות. בכל שלבי התכנון היו מעורבים נציגים של: המחלקות השונות במנהל לשירותים חברתיים; מחלקת שיקום, מרכז עוצמה, המחלקה לעבודה קהילתית, קהילה נגישה, פארק יחד – הפארק הנגיש, המרכז למשפחה, לצד רפרנטית הצרכים המיוחדים בחברה העירונית, ראש תחום הנוער, רכזת תנועות הנוער, נציגת מעורבות חברתית ברשות, מועצת הנוער העירונית, מחלקת נוער וצעירים, היחידה לשכונות ותיקות והון חברתי, אקי”ם, עמותת איל”ן, ומנהלת קשרי קהילה במפעלי הייצור אדמה אגן.

בהחלטה משותפת של כל השותפים נבחר השיר “לבחור נכון של אמיר דדון” כאשר על ההפקה המוזיקלית הופקד יצחק סוויסה מאולפני “אולטראסאונד” שהכין עיבוד חדש לשיר ואנשיו צילמו את משתתפי האירוע, הסריטו והקליטו את שירת ההמונים וערכו הכל לכדי קליפ מרגש המצורף מטה.
האולם היה מלא מפה לפה, כולם עומדים זה לצד זה, מחובקים, משלבים ידיים, מביטים זה לזה בעיניים ובעיקר מתרגשים לשיר בקול אחד. בכניסה לאירוע התקיימו דוכני מכירה של תוצרים שהוכנו במסגרות השיקום השונות ודוכני מידע של מרכז עוצמה. ליצנים והולכי קביים מתיאטרון ברמוזה שיעשעו את הילדים בכניסה. במשך שעה לימד יצחק סוויסה את הקולות השונים בשיר ואז התכנסו כולם לצילום והקלטת הקליפ. ממש לפני תחילת הקלטת הקליפ הגיע לכבד בנוכחותו כבוד ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי, יחד עם ראש המנהל לשירותים חברתיים הגב’ רונית צור. אחרי ברכה קצרה הוא הצטרף לשירה הכבירה לצד המשנה לראש העיר מר יניב קקון, חבר מועצת העיר מאיר אברגל, וראש תחום הנוער הגב’ מזל שאלתיאל.