×

טעם של פעם – הצגה של תיאטרון קהילתי “נווה חמד”

"טעם של פעם" היא הצגה מבית התאטרון הקהילתי נווה חמד. ההצגה חושפת בפני הצופים את כישורי המשחק וההופעה על במה של אנשים בעלי צרכים מיוחדים. "טעם של פעם", היא ההצגה ה-3 במספר של שחקניות התאטרון הקהילתי "נווה חמד". ההצגה מחזירה את הצופים לירושלים של פעם לחיי הקהילה בישוב הישן. הניגוד בין חדש לישן בא לידי ביטוי במפגש בין סבתא לנכדה. אורח החיים של קהילה משפחתית שיתופית ממש מעולם אחר. דמויות של פעם והאמצעים הטכניים נראים מפלנטה אחרת. המפגשים של הסבתא והנכדה מעבירים את חווית השמחה, הנתינה, ואהבת הבריות.

ההצגה מוכיחה שוב כי גם לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית יש יכולות והן באות לידי ביטוי כאשר מאפשרים להם לממש את הכוחות והכשרונות הטמונים בהם. ההופעה של השחקניות המיוחדות בהצגה מרגשת ומשעשעת גם יחד. המחזה נכתב ועובד ע"י מ. בן יעקב בבימויה של סימה סלח. התכנים של ההצגה וההזדהות עם הדמויות הופנמו אצל הבנות והשפיעו על אישיותן ועל היחסים בקבוצה שהפכה להיות מגובשת ויצירתית. באמצעות הדרמה הושגו המטרות של העצמת הבנות, יצירת קשרים חברתיים, ביטוי רגשות , צמיחה והתמודדות, ההצגה שזורה בהומור רב. 

 מתנ"ס "נוה חמד" הוא חלוץ המתנסים הקהילתיים לציבור החרדי שהוקם לפני 38 שנה ומנוהל על-ידי דבורה מנדלוביץ, הרוח החיה גם מאחורי ההפקות המיוחדות.

קרן שלם סייעה במענק להפקת ההצגה.

לצפיה בקטעים קטעים מתוך ההצגה