×

סוגיות בנושא תזונה של אנשים עם מוגבלות שכלית במסגרות בקהילה – חוברת מתכונים

בשנת הלימודים תשע"ג שירות בקהילה ויח’ הבריאות של האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית, בשיתוף עם קרן של"ם קיימו קורס ייחודי וחדש בנושא –
"סוגיות בנושא תזונה של אנשים עם מוגבלות שכלית במסגרות בקהילה".

קהל היעד : עובדי ואחראי מטבח, ורפרנטים לנושאי תזונה במסגרות יום בקהילה (מע"שים ומרכזי יום) עם עדיפות לנציגי מסגרות בהן מטבח מבשל.


מטרות הקורס : קורס מקצועי בנושאי תזונה לצורך העשרת אנשי צוות במסגרות היום בקהילה, בידע ובניסיון מקצועי שמטרתו לפיתוח מודעות לקיום אורח חיים בריא ותזונה בריאה ולשדרוג התפריטים מבחינה תזונתית ומבחינת התאמתם לקהל היעד. בוגרי הקרוס יהיו מפיצי הידע והרפרנטים לנושא במסגרותיהם.

תכנים מרכזיים :
מבוא לתזונה, תזונה נכונה, תברואה, אפיונים תזונתיים של אנשים עם צרכים מיוחדים, נהלי עבודה במטבחים, ארגון העבודה במטבח, חישובי כמויות הגשת מזון ואפשרויות בחירה, מרקמים, טחינת מזון, ויסות חושי ומוטורי ועוד. עריכת קניות והזמנות עם דגש על הערכים התזונתיים של המוצרים. ובנוסף, הבישול כסדנא חווייתית של פנאי – הפעלה בהנאה ע"י בישול ואפיה.

הקורס התקיים בביה"ס למלונאות "תדמור" באמצעות מכון מגיד, בריכוזה של התזונאית קרן רובינשטיין ובלווי מקצועי של סיגל ישראלי, תזונאית ראשית באגף מש"ה, משרד הרווחה.



קרן שלם שותפה בייזום, פיתוח ומימון הקורס.