×

שבע השנים ה…

 מתוך המאמר : "הכותרת שבחרתי למאמר מתחילה ב"שבע השנים ה…", משום שבעיניי אלו שבע שנים טובות ומשמעותיות. ואולם יש מקום להרחיב את מה שכבר פותח ולהביאו לאנשי מקצוע נוספים, לאתרים נוספים בארץ; להקים עוד מרכזים טיפוליים בארץ, לפתח תכניות שעוסקות בקלט חירום כאשר מוציאים ילד מהבית להגן עליו, לפתח תכניות שעוסקות באלימות – הפיזית של ילדים עם מוגבלות

עשרה טיפים להתמודדות יום יומית

מאמר זה מספק כלים, דרכים, המלצות ועצות שמטרתן להקל על חיי היומיום של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים. סופי-ה מגן, אמא לילד עם צרכים מיוחדים, בוגרת מכון אדלר מלווה ומנחה הורים לילדים עם צרכים מיוחדים כתבה אותו מניסיונה האישי. ניתן ליצור קשר עם סופי-ה במייל או לבקר באתר שלה.  

ביצוע בדיקות איתור לליקוי בשמיעה בבמרכז תעסוקה שק"ל ירושלים

יום השמיעה הארצי נערך מדי שנה בארץ ובעולם. ביום זה לוקחים חלק בתי חולים ברחבי הארץ, בתי ספר להפרעות בתקשורת, ארגונים המטפלים ומייצגים אנשים בעלי לקות שמיעה, יבואנים ומפיצים ציוד שיקומי ותומך לאנשים בעלי לקות שמיעה ועוד. מטרת הפעילות לעורר את תשומת הלב והמודעות לקשיי שמיעה, על כל גווניהם. מסמך זה מתאר את הפעילות שנערכה

פרוטוקול מפגשים עם ד"ר אנדרו מקדונל

ד"ר אנדי מקדונל עובד בשיתוף פעולה עם "התערבות מכילה" מזה שנים רבות. ד"ר מקדונל הינו אורח של "התערבות מכילה", הוא מוזמן  לארץ מעת לעת על מנת לחלוק את הידע המקצועי הרב שלו עם הגופים השונים עמם ארגון התערבות מכילה נמצא בקשר. בביקורו האחרון שנערך ב – 13/11/13 הוא הוזמן למרכז יום טיפולי סיעודי ע"ש עליזה בגין

פרוטוקול מפגשים עם ד"ר אנדרו מקדונל

ד"ר אנדי מקדונל עובד בשיתוף פעולה עם "התערבות מכילה" מזה שנים רבות. ד"ר מקדונל הינו אורח של "התערבות מכילה", הוא מוזמן  לארץ מעת לעת על מנת לחלוק את הידע המקצועי הרב שלו עם הגופים השונים עמם אנו עובדים. בביקורו האחרון שנערך ב – 13/11/13 הוא הוזמן למרכז יום טיפולי סיעודי ע"ש עליזה בגין של הצ'יימס, למפגש

עבודה סוציאלית כאמצעי תיווך ושיתוף בין מסגרות החינוך המיוחד לרווחה

שרה החלה את עבודתה כעובדת סוציאלית של החינוך המיוחד בעיריית רמת גן לפני כ- 15 שנה. התפקיד נוצר כחלק משירותים נוספים לחינוך המיוחד במסגרת חוק החינוך המיוחד שנחקק בשנת 1988. ייחודו של התפקיד הוא החיבור בין המערכות, וכן חיזוק והבלטת הפן הסוציאלי כחלק מראייה כוללנית של תפקוד התלמיד במסגרת החינוך המיוחד. המאמר נכתב במסגרת התוכנית "חוכמת המעשה"

רב שיח: מחקר איכותני של איכות חיים אצל אנשים עם מוגבלות שכלית – איך לשמוע ולהשמיע את קולם של אנשים ש"אין להם קול"

 תמלול רב השיח שנערך בבית נועם ב-21/03/14 ועסק בנושא המורכבות של מדידה והערכת המושג "איכות חיים" בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. על מחקרים איכותניים שמאפשרים לאנשים עם מוגבלות שכלית להביע את עצמם ולהשמיע את קולם, על הדילמות שעולות מהמחקר האיכותני ועוד.    

לקראת הגדרת המושג "איכות חיים" בעבודה סוציאלית

המאמר סוקר את המסגרות המושגיות השונות אשר מוצעות בספרות להגדרת המושג "איכות חיים", כמו גם את הגישות המחקריות הנגזרות מהן, במטרה לסלול את הדרך לבחירת הגדרה רלוונטית למקצוע העבודה הסוציאלית. המאמר מציג את מגבלות הגישות השונות ואת תרומתה הפוטנציאלית של הגישה המערכתית לחקר איכות החיים. מטרת המאמר אינה להציע דרכי התערבות לשיפור איכות החיים האנושית,

בזרימה אחרת – חינוך וטיפול באמצעות מוזיקה

 "את ההשראה והכוח לעבוד כמטפלת במוסיקה כתשע שנים במעון לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית עם בעיות נפשיות קשות קיבלתי מהתוכנית לחינוך מוסיקלי מיוחד של נעה בלאס ז"ל ומהאמונה שלכל אדם באשר הוא, נקודות אור היכולות להביא אותו לזרום בזרימה אחרת…" מרגלית נגן החוברת "בזרימה אחרת", שחוברה על ידי מרגלית נגן, מהווה סיכום של ניסיון בן תשע