מאמר העוסק בסוגיית הדיור של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. במאמר מוצגים מחקרים מן הארץ והעולם העוסקים בדיור, נתונים בדבר המעבר לדיור בקהילה במדינות אחרות בעולם, רקע היסטורי על התפתחות מסגרות הדיור בארץ ועוד.
ארכיונים: מאגר ידע ומחקר
מדריך לאדם עם מוגבלות המחפש עבודה
מדריך המציג מידע בכל הנוגע לתהליך חיפוש עבודה לאנשים עם מוגבלות, הוא כולל הסברים וטיפים בנוגע לשליחת קורות חיים, חיפוש משרות, הגשת מועמדות למשרה, התייחסות לראיון עבודה ועוד.
מדריך למעסיקים אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה
המדריך הופק על ידי משרד המשפטים – נציבות שיוויון זכויות והתמ"ת – המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה. המדריך הנוכחי בא לספק מידע למעסיקים פוטנציאליים ובפועל של אנשים עם מוגבלות וליידע אותם בנושאים שונים, לרבות חקיקה חדשה ונהלים הרלוונטיים להעסקת אנשים עם מוגבלות. במדריך נכלל מידע הנוגע להתאמות במקום העבודה, חוקים ותקנות הנוגעים להעסקת
הטמעת ערכי ניהול איכות (ISO-9001) בשגרת שיקום מקצועי-תעסוקתי של אדם בעל מוגבלות
תפיסת ה-TOTAL QUALITY MANAGEMENT" T.Q.M" תורגמה ומיושמת בארץ תחת ההגדרה "ניהול כולל לאיכות". למרות שהתפיסה נבנתה במקור אל מול ארגונים יצרניים זוהתה ישימות העקרונות ה"צרובים" בה כעקרונות אוניברסאליים המתאימים מאד גם לארגונים נותני שירות. מאמר זה מספק זווית ראיה נדירה בה נבחנת פיזיביליות העקרונות גם בארגונים המטפלים באנשים עם צרכים מיוחדים. יישום התפיסה של הניהול
האמנה בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות
האמנה בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות שהתקבלה ע"י עצרת האומות המאוחדות בדצמבר 2006, אושררה גם על ידי ממשלת ישראל. אישור זה נעשה לאחר תהליך ארוך של בחינת האמנה לאור החוקים במדינת ישראל בהתאמה לדרישותיה. תהליך זה היה שיתוף פעולה בין מחלקת החקיקה של משרד המשפטים, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים והיחידה
תעסוקת אנשים עם מוגבלות בשוק החופשי ואחריותם של משרדי עבודה ברחבי העולם אל מול שינויים במדיניות ובמאפייני האוכלוסייה
מטרת מסמך זה להציג את התפתחות מגמות המדיניות והאסטרטגיות הממשלתיות כלפי אנשים עם מוגבלות הלכה למעשה כפי שהם באים לידי ביטוי במדיניותן של מספר מדיניות הנחשבות כמובילות בתחום : שבדיה, בריטניה, אוסטרליה, אירלנד וארה"ב. המסמך מציג את השינויים המבניים ואת עבודתם של משרדי הממשלה באותן המדיניות בעשר השנים האחרונות. הבחינה של שינויים אלה נעשתה בראייה
שילובים – מדריך לצוות החינוכי המשלב תלמידים בעלי לקויות משמעותיות בחינוך הרגיל
חוק החינוך מיוחד מחייב שילובם של ילדים עם מוגבלויות שונות במסגרת מערכות החינוך הרגילות. החל משנת הלימודים תשס"ד החל תהליך השילוב בכל בתי הספר בארץ. מטרתה של חוברת זו לסייע לצוותים המקצועיים בבתי הספר לעשות את תהליך השילוב בצורה המיטבית. החוברת מביאה מקורות מידע מגוונים כגון : סרטי הדרכה שונים, הפניות לאתרים רלבנטיים, ספרי ילדים
School-Parent Collaborations in Indigenous Communities: Providing Services for Children with Disabilities
קהילה ילידית הינה קבוצה אתנית המוגדרת כאוכלוסיה טבעית וראשונית במקום מסויים. עוני, העדר שירותי תמיכה, נגישות מוגבלת לחינוך, שכיחות גבוהה של בעיות בריאות, קהילות ילידיות מתמודדות עם מספר גדול של קשיים כאלו. אבל כאשר לילדים יש צרכים מיוחדים, בעיות אלו גדלות ומורכבות יותר. הספר בוחן את הקשר בין המוגבלות בהקשר של קהילות ילידיות ושירותי חינוך.
“חורים” ברצף התעסוקתי של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בישראל
מטרת המחקר היא לאתר מהם החסמים העיקריים, אשר הביאו לשיעור תעסוקה כה נמוך בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) המתגוררים בבית המשפחה, ומותירים אנשים רבים מחוץ למסגרות התעסוקה המוצעות על ידי משרד הרווחה. ממצאי המחקר מצביעים על רצונם של האנשים עצמם להיות חלק ממסגרת תעסוקתית, ועל רצונם של הורים לשלב את ילדיהם במסגרות תעסוקה.
שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות בתעסוקה – מתיקון הפרט לתיקון החברה
המחקר המוצג במאמר זה, מבקש לבחון אם וכיצד השפיע חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ"ח 1998 , על פסיקתם של בתי המשפט בתחום ההפליה בתעסוקה. באופן ספציפי יותר הוא מבקש לבחון אם התפתחה בתחום התעסוקה דוקטרינה המשקפת את העקרונות שאותם ביקשו מנסחי החקיקה לקדם, וכן אם חל שינוי בשיח המשפטי בתחום התעסוקה המשקף תפיסה