×

People with Intellectual Disability: What do we know about Adulthood and Life Expectancy?

עלייה בתוחלת החיים של אנשים עם מוגבלות שכלית נמצאה דומה למגמות שנמצאו באוכלוסייה הכללית. פרט לאנשים עם מוגבלות חמורה ומספר מוגבלויות או תסמונת דאון, תוחלת החיים של אנשים עם מוגבלות הינה כעת קרובה לזו של האוכלוסייה הכללית. גילאי בגרות וזקנה, אשר עד לפני 30 שנה לא התקיימו בקבוצה זו, הינם כעת חלקים חשובים בחייהם של

סקר צרכים בקרב אנשי מקצוע – סמלים ציבוריים עבור אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

עבודת סמינריון שנערכה במסגרת לימודי תואר שני במחלקה ללימודי מידע באונ' בר אילן במסגרת הקורס "מידע חברתי" שנה"ל תשע"ו.   סקר צרכים זה בא ללמוד מאנשי המקצוע השונים העוסקים בטיפול באדם עם מוגבלות שכלית מה לדעתם תחומי החיים בהם נדרש לפתח סמלים ציבוריים עבור אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. הסקר הציף את תחומי החיים להם

עמדות כלפי אנשים עם מוגבלות בעשרים ערים נבחרות בישראל 2016

מחקר זה הוכן עבור השותפות של קרן אריסון וקרן רודרמן במסגרת מיזם מדד הנגישות העירוני.   תמצית המחקר מתוך אתר מדד הנגישות העירוני : במחקר זה השתתפו 3,068 נבדקים מעשרים ערים נבחרות בישראל: תל-אביב, ירושלים, חיפה, ראשון לציון, שוהם, נתניה, הרצליה, הוד השרון, כרמיאל, באר-שבע, אשקלון, אשדוד, רמת גן, בני ברק, נצרת, רחובות, חולון, פתח תקווה,

נגישות לאנשים עם מוגבלות בעשרים ערים נבחרות בישראל

  מחקר זה הוכן עבור השותפות של קרן אריסון וקרן רודרמן במסגרת מיזם מדד הנגישות העירוני. תמצית המחקר מתוך אתר מדד הנגישות העירוני : מחקר זה מציג ממצאי בדיקה השוואתית של נגישות, השתתפות ומעורבות חברתית ושביעות רצון כללית של אנשים עם מוגבלות בעשרים רשויות מקומיות: תל-אביב, ירושלים, חיפה, ראשון לציון, שוהם, נתניה, הרצליה, הוד השרון,

Using Self-Directed Video Prompting to Teach Students with Intellectual Disabilities

החוקרים בחנו את ההשפעה של סרטי הדרכה המוצגים ב-Ipad בלימוד 4 בני נוער עם מש"ה בינונית-קשה שני כישורי יום-יום. התלמידים למדו לנקות שולחן על-ידי סרטון הדרכה. כשהגיעו ל80% הצלחה בביצוע 3 פעמים ברציפות לימדו אותם כיצד להפעיל את ה-Ipad עצמאית בכדי להפעיל אפליקציה בה מופיעים סרטוני ההדרכה. בשלב האחרון המשתתפים לימדו את עצמם בעזרת הפעלת

Enabling Access and Enhancing Comprehension of Video Content for Postsecondary Students with Intellectual Disability

יש צורך רב בכלים חדשניים לשלב תלמידים עם מוגבלות שכלית בחוויות לימודיות. במחקר הנוכחי בדקו את ההשפעה של מספר התאמות על מנת לשפר הבנה של עובדות והסקת מידע מסרטים עיוניים בקרב 6 תלמידי תיכון עם מוגבלות שכלית. התאמות בסרטים כללו הקראה נרטיבית אלטרנטיבית, שני סוגי כתוביות (טקסט מודגש וכתוביות על בסיס ציור/מילה), וסרטים אינטראקטיביים לחיפוש

Support Needs of Adults with Intellectual Disability Across Domains: The Role Of Technology

אנשים ללא מוגבלות לרוב מעריכים מטרות של שליטה ומוכוונות עצמית, הכללה והשתתפות בפעילויות בקהילה והכללה חברתית. טכנולוגיה הינה חשובה בתמיכה בהשגת מטרות אלו. במאמר הנוכחי החוקרים בוחנים את עוצמת צרכי התמיכה הנדרשים עבור אנשים עם מש"ה בהתאם לעומק האבחנה, וכן בוחנים את מידת התמיכה הנדרשת בקרב אנשים עם אוטיזם, הפרעות נפשיות ומוגבלויות פיזיות. החוקרים משווים

Comparison of the Effects of Static Picture and Video Prompting on Completion Of Cooking Related Tasks by Students with Moderate Intellectual Disabilities

במחקר הנוכחי החוקרים בדקו את ההשפעה של תמונות סטטיות לעומת סרטוני הדרכה על ביצוע מטלות בישול בקרב 6 מתבגרים עם מש"ה בינונית. נמצא כי שתי צורות ההוראה שיפרו את הביצוע של מטלות בישול, אך כל 6 המשתתפים ביצעו את המטלות טוב יותר כאשר למדו באמצעות סרטוני הדרכה.   המחקר פורסם בכתב העת: Exceptionality, 17(2), 103-116

Evaluation of a Video Prompting and Fading Procedure for Teaching DishWashing Skills to Adults with Developmental Disabilities

החוקרים העריכו שימוש בסרטוני הדרכה לשטיפת כלים והפחתת השימוש בהם לאחר הרכישה בקרב 3 מבוגרים עם מש"ה. סרטון ההדרכה כלל תיאור של שטיפת כלים בפירוק לשלבים. כל שלושת המבוגרים עם מש"ה הגיעו ל-90-100% הצלחה בשלב רכישת המיומנות. לאחר רכישת המיומנות הורידו את הצגת סרטוני ההדרכה, אך הביצוע נפגע. לאחר מכן ביצעו פרוצדורת הכחדה בת 3

Computer-Presented Video Prompting for Teaching Microwave Oven Use to Three Adults with Developmental Disabilities

החוקרים העריכו את השימוש בסרטונים ללימוד 3 מבוגרים עם מש"ה כיצד להכין פופקורן במיקרוגל. האימון כלל פירוק של הפעילות ל-10 משימות, והועברה במטבח של מרכז היום בו המשתתפים שוהים. לביסוס רמת יכולת בסיסית המשתתפים התבקשו להכין פופקורן, ללא הנחיות או הסברים נוספים. לאחר מכן הציגו כל משימה ולאחר מכן נתנו למשתתפים לחקות את המשימה. לאחר