מחקר זה הוכן עבור השותפות של קרן אריסון וקרן רודרמן במסגרת מיזם מדד הנגישות העירוני. תמצית המחקר מתוך אתר מדד הנגישות העירוני : מחקר זה מציג ממצאי בדיקה השוואתית של נגישות, השתתפות ומעורבות חברתית ושביעות רצון כללית של אנשים עם מוגבלות בעשרים רשויות מקומיות: תל-אביב, ירושלים, חיפה, ראשון לציון, שוהם, נתניה, הרצליה, הוד השרון,
ארכיונים: מאגר ידע ומחקר
Using Self-Directed Video Prompting to Teach Students with Intellectual Disabilities
החוקרים בחנו את ההשפעה של סרטי הדרכה המוצגים ב-Ipad בלימוד 4 בני נוער עם מש"ה בינונית-קשה שני כישורי יום-יום. התלמידים למדו לנקות שולחן על-ידי סרטון הדרכה. כשהגיעו ל80% הצלחה בביצוע 3 פעמים ברציפות לימדו אותם כיצד להפעיל את ה-Ipad עצמאית בכדי להפעיל אפליקציה בה מופיעים סרטוני ההדרכה. בשלב האחרון המשתתפים לימדו את עצמם בעזרת הפעלת
Enabling Access and Enhancing Comprehension of Video Content for Postsecondary Students with Intellectual Disability
יש צורך רב בכלים חדשניים לשלב תלמידים עם מוגבלות שכלית בחוויות לימודיות. במחקר הנוכחי בדקו את ההשפעה של מספר התאמות על מנת לשפר הבנה של עובדות והסקת מידע מסרטים עיוניים בקרב 6 תלמידי תיכון עם מוגבלות שכלית. התאמות בסרטים כללו הקראה נרטיבית אלטרנטיבית, שני סוגי כתוביות (טקסט מודגש וכתוביות על בסיס ציור/מילה), וסרטים אינטראקטיביים לחיפוש
Support Needs of Adults with Intellectual Disability Across Domains: The Role Of Technology
אנשים ללא מוגבלות לרוב מעריכים מטרות של שליטה ומוכוונות עצמית, הכללה והשתתפות בפעילויות בקהילה והכללה חברתית. טכנולוגיה הינה חשובה בתמיכה בהשגת מטרות אלו. במאמר הנוכחי החוקרים בוחנים את עוצמת צרכי התמיכה הנדרשים עבור אנשים עם מש"ה בהתאם לעומק האבחנה, וכן בוחנים את מידת התמיכה הנדרשת בקרב אנשים עם אוטיזם, הפרעות נפשיות ומוגבלויות פיזיות. החוקרים משווים
Comparison of the Effects of Static Picture and Video Prompting on Completion Of Cooking Related Tasks by Students with Moderate Intellectual Disabilities
במחקר הנוכחי החוקרים בדקו את ההשפעה של תמונות סטטיות לעומת סרטוני הדרכה על ביצוע מטלות בישול בקרב 6 מתבגרים עם מש"ה בינונית. נמצא כי שתי צורות ההוראה שיפרו את הביצוע של מטלות בישול, אך כל 6 המשתתפים ביצעו את המטלות טוב יותר כאשר למדו באמצעות סרטוני הדרכה. המחקר פורסם בכתב העת: Exceptionality, 17(2), 103-116
Evaluation of a Video Prompting and Fading Procedure for Teaching DishWashing Skills to Adults with Developmental Disabilities
החוקרים העריכו שימוש בסרטוני הדרכה לשטיפת כלים והפחתת השימוש בהם לאחר הרכישה בקרב 3 מבוגרים עם מש"ה. סרטון ההדרכה כלל תיאור של שטיפת כלים בפירוק לשלבים. כל שלושת המבוגרים עם מש"ה הגיעו ל-90-100% הצלחה בשלב רכישת המיומנות. לאחר רכישת המיומנות הורידו את הצגת סרטוני ההדרכה, אך הביצוע נפגע. לאחר מכן ביצעו פרוצדורת הכחדה בת 3
Computer-Presented Video Prompting for Teaching Microwave Oven Use to Three Adults with Developmental Disabilities
החוקרים העריכו את השימוש בסרטונים ללימוד 3 מבוגרים עם מש"ה כיצד להכין פופקורן במיקרוגל. האימון כלל פירוק של הפעילות ל-10 משימות, והועברה במטבח של מרכז היום בו המשתתפים שוהים. לביסוס רמת יכולת בסיסית המשתתפים התבקשו להכין פופקורן, ללא הנחיות או הסברים נוספים. לאחר מכן הציגו כל משימה ולאחר מכן נתנו למשתתפים לחקות את המשימה. לאחר
שימוש בסרטים להנגשת מידע וידע עבור אנשים עם מש”ה – אסופת מחקרים בתחום
בשנים האחרונות עולה הבנת החשיבות של מחקר והבנה בנושא פיתוח טכנולוגיות להנגשת תחומים רחבים בקרב אנשים עם מוגבלות בכלל ואנשים עם מש”ה בפרט. מחקרים עד כה מראים כי קיימים קשרים חיוביים בין תמיכה טכנולוגית ורכישת מיומנויות שונות, ועל כן ישנה חשיבות רבה במחקר מעמיק בתחום. זאת ועוד, ידוע מזה שנים רבות כי לחשיפה לטכנולוגיות משמעויות
“להיות מוכן- זה להיות מוגן” האם הכנת אדם עם מוגבלות שכלית מורידה את רמת החרדה במצבי חירום, ומעצימה את רמת התפקוד ואת החוסן המשפחתי?
מטרתו המרכזית של המחקר הנוכחי הינה לבחון האם הכנת אדם עם מוגבלות שכלית תוריד את רמת החרדה במצבי חירום ותעצים את החוסן המשפחתי ? מחקר זה הינו חלוץ בתחומו וחשיבותו היישומית גבוהה לשיפור איכות חייהם של בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית ובני משפחתם. על מנת לבחון שאלה זו, השתתפו במחקר 10 אנשים עם מוגבלות שכלית ובני
מדד ההכללה ה- 4 של אקים לשנת 2016 של אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה הישראלית
רקע על מדד ההכללה מאתר אקים : בשנת 2013 יזמה אקים ישראל את פיתוחו של מדד הכללה (inclusion) של אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה הישראלית, במטרה להגביר את השתלבותם של האנשים עם מוגבלות שכלית כחלק בלתי נפרד בחברה הישראלית ובמטרה לעודד ערים בישראל לפעול בצורה אקטיבית להכללתם. מדד ההכללה בוחן מדי שנה את עמדות הציבור