×

סרטון מס’ 7 – אני אוהבת את עצמי

השיפור המתמיד באיכות החיים של האדם עם מוגבלות שכלית הביא אתו עלייה בתוחלת החיים. אנו עדים ליותר ויותר אנשים עם מוגבלות שכלית החיים זמן רב יותר ולמעשה תופעת ההזדקנות הופכת להיות חלק גם ממעגל חייהם. על מנת להרחיב את הידע בדבר השאלה מה אנשים עם מוגבלות שכלית חושבים או יודעים על זקנה פותחה סדרת סרטונים

חקר מקרה : שירותים מוכווני אדם ותקצוב אישי לאנשים עם מוגבלות על הרפורמה באיחוד האירופי ובחוקי המוגבלויות – קשיים ומגמות, תפיסות עתיד

 Disability Law & Policy Reform in the European Union Trends, Future Orientations & problems Case Study: Personalization Prof. Gerard Quinn, Center for disability, Low & Policy, NUI Galawai, Irland   הרצאתו של פרופ’ ג’ראר קווין, ראש המרכז ללימודי מוגבלות, משפט ומדיניות אוניברסיטת גאלווי, אירלנד שניתנה ב- 27/02/17 במפגש מקצועי שאורגן על ידי האגף לטיפול באדם

סמ”ן: סטודנטים שונים, הזדמנות שווה

בחודשים האחרונים מתגבר השיח גם מצד המוסדות האקדמיים עצמם על רקע פרסום התקנות לנגישות במוסדות ההשכלה הגבוהה. בישראל ישנם כ – 300,000 סטודנטים אך רק אחוזים בודדים מתוכם הינם סטודנטים עם מוגבלות, רוב הסטודנטים עם המוגבלות הינם סטודנטים עם לקויות למידה ואחוז קטן עוד יותר של מתמודדי נפש ואנשים עם מוגבלויות פיזיות וחושיות. הסטודנטים מתמודדים

תעשו מקום – מפסיקים להרחיק אנשים עם מוגבלות מהחברה

בואו לראות אותנו, אנשים עם מוגבלות, כפי שמעולם לא ראיתם. נוקבים, ישירים ועומדים על זכותנו לגור בקהילה.   כי לגור בקהילה זה לא הוסטל או מוסד, אלא דירה רגילה בשכונה רגילה. כמוך כמוני. אז תעשו כבוד ותעשו מקום. בואו להכיר את משתפי הקמפיין ולקרוא על הצעת חוק דיור בקהילה ב- https://www.taasu-makom.com/      

כמו כולם- סדרת ראיונות קצרים עם ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית

חזונה של קרן שלם הוא לאפשר לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית להרגיש כמו כולם. בעקבות חזון זה יצאנו לראיין ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית ושאלנו אותם מה מעניין אותם? מה הם אוהבים לעשות בזמנם החופשי? שאלות על משפחה, לימודים או עבודה והאם הם מרגישים שונים או אחרים. צילום ועריכה : שי שלומי, 2015   ראיונות

מאגר מידע – מיפוי מאגר המדיה המצולמת של קרן שלם

עידן הידע העתיר בטכנולוגיות הביא לפתחנו אפשרויות רבות בתחום החינוך ורכישת ההשכלה. בעשור האחרון קיימת תנופה בשימוש בסרטונים ככלי לשינוי עמדות, למידה, הדרכה והפצת ידע. סרטון וידאו יכול לשמש ככלי להוראה, אך גם ככלי מחולל שינוי ללא מסגרת קבועה של זמן או מקום. ייחודה של המדיה המצולמת הוא בהיותה כלי אטרקטיבי כאמצעי למקד תוכן ולאפשר

סדרת סרטוני מעגלי החיים – גיל הזהב בעיניים שלנו

השיפור המתמיד באיכות החיים של האדם עם מוגבלות שכלית הביא אתו עלייה בתוחלת החיים. אנו עדים ליותר ויותר אנשים עם מוגבלות שכלית החיים זמן רב יותר ולמעשה תופעת ההזדקנות הופכת להיות חלק גם ממעגל חייהם.   על מנת להרחיב את הידע בדבר השאלה מה אנשים עם מוגבלות שכלית חושבים או יודעים על זקנה פותחה סדרת

מעגלי החיים – גיל הזהב בעיניים שלנו

השיפור המתמיד באיכות החיים של האדם עם מוגבלות שכלית הביא איתו עלייה בתוחלת החיים. אנו עדים ליותר ויותר אנשים עם מוגבלות שכלית החיים זמן רב יותר ולמעשה תופעת ההזדקנות הופכת להיות חלק גם ממעגל חייהם. על מנת להרחיב את הידע בדבר השאלה מה אנשים עם מוגבלות שכלית חושבים או יודעים על זקנה פותחה סדרת סרטונים

העסקת אנשים עם מוגבלות שכלית – סרטון הסברה

תעסוקה היא מאבני היסוד של העשייה האנושית . קל וחומר עבור אנשים עם מוגבלות, היא משמשת עבורם גורם מעצים הנותן להם תוכן ומשמעות. לאנשים עם מוגבלות שכלית הזכות להיות מועסקים, למצות את יכולותיהם ולהתפרנס מהן. רצף התעסוקה לאנשים עם מוגבלות התפתח מאד בשנים האחרונות בעולם כולו וגם בישראל והוא מאפשר לאנשים עם מוגבלות שכלית להשתלב