×

הטמעת תכנית "תראו אותי!" במסגרות לאנשים עם מש"ה

מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם. מחקר הערכה זה בוחן את הטמעת תכנית "תראו אותי!" במסגרות לאנשים עם מש"ה לאורך זמן. תכנית "תראו אותי" עוסקת בשיפור ההופעה החיצונית וההיגיינה. שאלון מקוון הועבר למנהלי המסגרות ולרפרנטים של תכנית "תראו אותי". ההערכה הצביעו על יכולתה של התכנית להתקיים לאורך זמן, ועל

שימוש בטכנולוגיות מסייעות באבחון וטיפול בילדים עם מוגבלויות (מש"ה, אוטיזם, שיקום) במסגרת "יוזמת העתיד"

מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם. "יוזמת עתיד" וקרן חברו במטרה לבחון את אופן השימוש והצריכה של מקצוע באמצעים של טכנולוגיות של אנשי עזר, באבחון ובטיפול בילדים עם מוגבלויות התפתחותיות (0-21). מטרתו המרכזית של הסקר היא לא סוף מידע לגבי האמצעים של הטכנולוגיה המסייעת בהם עושים שימוש בפועל, ולא

סקר לרופאים ומטפלים בנושא: מתן טיפול בתחום בריאות האישה לנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם. סקר זה כולל מהלך משלים ללומדת לילך – לומדה להנגשת תכנים בנושא בריאות האשה ומטרתו ללמוד על הצרכים של נותני שירותים בתחום הבריאות האישה בבואם שירות לנשים עם מוגבלות שכלית וקוגניטיבית. מטרת הסקר (החסמים) ומה הצרכים שיש לנותני שירות בתחום הבריאות האישה, בעת

מיזם ניצוצות (תוכנית האצה בתחום ההסברה) – הערכת שלב ההכשרה ליזמות

מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם. מיזם ניצוצות פותח במטרה להכשיר יזמים ויזמיות מהרשויות המקומיות והאזוריות לפיתוח יוזמות חדשות לשידרוג פעולות הרשויות בתחומי השיווק, החינוך וההסברה, לטובת שילובם של אנשים עם מוגבלויות בקהילה, כחלק מאיכות החיים של בעלי המוגבלויות בפרט, ושל החברה הישראלית בכלל. את שלב ההכשרה ליזמות הובילו

סקר לצוותי תחום השיקום ברשויות, בנושא: צורך בתמיכות קרן שלם בתחום פיתוח מענים מקצועיים וחברתיים

מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם. החל משנת 2023 הורחבה קרן שלם מסיוע לפיתוח שירותים לאנשים עם מוגבלות שכלית, לסיוע לפיתוח שירותים גם לאנשים עם מוגבלות חושית, פיזית והנמכה קוגניטיבית. התרחבות זו באה לידי ביטוי גם במסלולי הסיוע והתמיכות של הקרן בתחום פיתוח מענים מקצועיים וחברתיים. לרגל התרחבות זו

תפיסותיהם של אנשי מקצוע את צרכיהם של אנשים עם מוגבלויות שכלית המתמודדים עם אובדן אדם קרוב

מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) חווים מוות ואובדן של קרוביהם, תופעה רווחת בשנים האחרונות בכל העולם. במחקר הנוכחי השתתפו 154 אנשי מקצוע. המחקר בחן את תפיסתם של אנשי מקצוע את הצרכים הרגשיים של אנשים עם מש"ה, ועל כוונתם לשלבם בתהליכי עיבוד אבל (רגשיים ומעשיים). ממצאי המחקר הבולטים מצביעים,

הקשר בין זרימות דם חריגות בעורק המוחי התיכון ובעורק הטבור בסוף ההריון להפרעה נוירו-התפתחותית עתידית

מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. היחס בין זרימת דם בעורק המוח התיכון ובין זרימת הדם בעורק הטבור (CPR ), כפי שנמדדת בסוף ההריון באמצעות בדיקת הדופלר, מוזכרת בסיפרות כמדד פרוגנוסטי אפשרי לסיכון פרינטלי והתפתחותי. במחקר זה נכללו 24 נשים עם זרימות חריגות, אשר השוו ל36 נשים עם זרימות תקינות. .כלי המחקר היה ראיון וידאו

תרגום לעברית וערבית ותיקוף הגרסה המתורגמת של כלי חדש למדידת כאב בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית חשופים יותר מאנשים עם התפתחות טיפוסית, לארועים מחוללי כאב כגון נפילות, מחלות וטיפולים פולשניים. לפיכך יש צורך תמידי לזהות כאב, למדוד את עוצמתו ולטפל בהתאם. מטרת העבודה הייתה לתרגם לעברית ולערבית ולתקף, כלי חדש יחסית להערכת כאב, שנבנה ע"י קבוצה בינלאומית של מומחים בתחום.

למידה באמצעות ספר דיגיטלי מונגש מבוסס מודל ה- UDL (Universal Design for Learning) בקרב מתבגרים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. מחקר זה בחן את השפעת הלמידה באמצעות ספר דיגיטלי מונגש, המבוסס מודל "עיצוב אוניברסלי ללמידה" (UDL) בקרב מתבגרים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית. המשתתפים חולקו לשתי קבוצות: קבוצה אחת למדה באמצעות ספר דיגיטלי והשנייה באמצעות ספר מודפס. תוצאות המחקר הראו שיפור בהישגים לימודיים בשתי הקבוצות, אך השיפור היה ניכר יותר

ממצאי סקר בנושא: צורך בתוספת מענה רגשי לסל השירותים עבור פעוטות עם מוגבלות במעונות יום שיקומיים

סקר זה נערך בשיתוף מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה והביטחון החברתי והמחלקה להתפתחות הילד ושיקומו במשרד הבריאות סקר זה מתמקד בצורך להרחבת השירות הפסיכו-סוציאלי במעונות יום שיקומיים לפעוטות עם מוגבלות בישראל (פעוטות עם מוגבלות גופנית, חושית ועל הרצף האוטיסטי). במסגרת הסקר נבחן הצורך בתוספת שעת טיפול פסיכולוגי שבועית מבחינת תרומתה לפעוטות, למשפחותיהם ולצוות המקצועי. המחקר מתבסס