מחקר זה נערך במימון מקרן שלם. מחקר זה השווה את מדדי איכות החיים ומדדים רגשיים ובריאותיים בקרב הורים המגדלים ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה ועמוקה בבית לאלו שילדיהם מתגוררים במסגרת חוץ-ביתית. במסגרת המחקר, הורים לילדים (גילאי 2-18) עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה או עמוקה המתגוררים בבית (38) או במסגרות חוץ-ביתית (22) מילאו שאלונים בנושא
ארכיונים: מאגר ידע ומחקר
השתתפות בפנאי של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית המתגוררים בדיור בקהילה
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) משתתפים פחות בפעילויות פנאי בהשוואה לבני גילם עם ובלי מוגבלויות. המחקר הנוכחי בחן את יעילותן של שתי תוכניות התערבות; 'השתתפות בפנאי דרך למידה' (הפ"ל) או 'השתתפות בפנאי דרך התאמות' (הפ"ה), שמטרתן לשפר את רמת השתתפות בפעילויות פנאי לא
כושר מוזיקלי, אינטליגנציה וזיכרון בקרב אוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית בהשוואה לאוכלוסייה עם התפתחות תקינה: קשרים ונתיבי התפתחות (נתיב לקוי, יציב או מתמשך)
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרתו העיקרית של המחקר הנוכחי הייתה לבדוק את נתיבי ההתפתחות של הכושר המוזיקלי (הטונלי והריתמי) בקרב אוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) קלה ללא אטיולוגיה ספציפית (לא"ס) בהשוואה לאוכלוסייה עם התפתחות תקינה, בשתי קבוצות גיל: ההתבגרות העליונה (21-17) והבגרות הצעירה (40-25). הכושר המוזיקלי נבדק
הזדקנות המשפחה לצד אדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית בחברה החרדית בדיור ביתי ובדיור חוץ ביתי: צרכים מול משאבים מנקודת מבט אקולוגית
מחקר זה נערך בסיוע קרן שלם. מטרת המחקר: לתאר ולנתח את חווית הזדקנות המשפחה החרדית לצד ועם אדם עם מש"ה בדיור ביתי ובדיור חוץ-ביתי מנקודת מבט אקולוגית. שיטה: מחקר איכותני בו נדגמו ורואיינו בראיונות עומק 14 יחידות משפחה ונציגים ממעגלי השייכות השונים הרלוונטיים למשפחתו המזדקנת של האדם עם מש"ה (סך הכל 55 ראיונות) . ממצאים:
מדברים בעד עצמם – סינגור עצמי של לומדים עם לקויות למידה
זהו ספר העוסק בסינגור עצמי של לומדים בעלי לקות למידה. המסר העיקרי של הספר הוא שילד צריך לקחת אחריות על הלקות שלו, כדי שיוכל לדאוג לאינטרסים שלו ולקדמם. בספר שני חלקים: החלק הראשון עוסק בהיבטים תאורטיים המשמשים בסיס לפיתוח תכניות הנחיה לסינגור עצמי עבור לומדים עם לקויות למידה. חלקו השני של הספר מתמקד בהנחייה לסינגור
גם לנו מגיע בית לגור בו
נדיר בחור עצמאי, רציני, עם עבודה מסודרת, מתנייד בכיסא גלגלים. כל מה שנדיר רוצה זה לשכור דירה נגישה, שבה יוכל להכנס למקלחת, לעבור את המשקוף של חדר השינה, ולהיכנס לבניין המגורים. האם גם לו מגיעה הזדמנות שווה להשכיר דירה? צוות הפקה: צלם, עורך ויוצר תוכן הסרטונים – רועי ידובסקי השחקנים: נדיר חובב- חבר בקבוצת
סולידריות והבנת הצורך של הזולת
תראו מה שגיא עובר כל יום, למרות שהוא עצמאי, ועובד במרץ סביב השעון. בחיי היום יום הוא נתקל במכשולים בדרך לחדר האוכל, בגישה לרכב שבחניית הנכים ובעוד הרבה דברים קטנים ומיותרים שנובעים מחוסר תשומת לב והבנת הצורך של הזולת. זוכרים כמה אנחנו טובים ביחד? כמה אחווה וסולידריות קדמה אותנו בחיים? גם אתם לפעמים רוצים שיבינו
גם לנו מגיעה הזדמנות שווה בעבודה
אורי בחור צעיר שמתמודד עם מוגבלות מוטורית. אורי עורך וידאו ובונה אתרי אינטרנט במקצועו. אורי מגיע לראיונות עבודה אך לא מתקבל לעבודה. צפו באחד מהראיונות שאורי עבר. האם אתם הייתם מקבלים אותו לעבודה? קרדיטים נוספים: צלם ויוצר תוכן הסרטונים : רועי ידובסקי השחקנים: אורי שוקרון- חבר מועדון מ"ען, ליאורה ליבשיץ- רכזת במועדון מע"ן מחלקת שיקום
אנשים תחת אפוטרופסות: אידאולוגיה של השתקה
מטרתו של מאמר זה היא להראות כיצד השתקה עשויה להיות לעיתים במציאות הסמויה מן העין, מוסווית תחת שיח אידיאולוגי של חמלה והגנה על אוכלוסיות חלשות, בעוד אותו שיח אידיאולוגי עצמו הוא שבמו ידיו מחליש אותן. המאמר עוסק בהליך המשפטי למינוי אפוטרופסות, ומציג ממצאי מחקר שערך ניתוח שיח של 75 תסקירי עובדים/ות סוציאליים/ות (להלן: עו"ס, עו"סים)