סקירה תמציתית זו מוגשת לוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת לרגל תחילת עבודת הוועדה בכנסת ה ה-21 , כחלק מסדרת מסמכי מבוא הנכתבים במרכז המחקר והמידע של הכנסת בנושאי חינוך ותרבות.
מאמר זה מבקש לפרוש את התשתית הנורמטיבית לזכויות אנשים עם מוגבלויות כיום, עשרים שנה לאחר חקיקת חוק שווין זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ"ח- 1998. בשלושת העשורים האחרונים חלה התקדמות ניכרת בתחום זה, אך בפועל מצב הזכויות של אנשים עם מוגבלויות בישראל עודנו רחוק מלהשביע רצון. התשתית הנורמטיבית הנפרשת במאמר זה אינה תיאור פוזיטיבי של המצב הקיים, אלא תיאור הפוטנציאל הקיים להרחבתה ולהעמקתה של מהפכת הזכויות של אנשים עם מוגבלויות, תוך ...
בשנים האחרונות אנו עדים לתהליך של שינוי פרדיגמטי אשר במסגרתו מתחדדת ההבנה כי מוגבלות אינה רק תופעה רפואית או פסיכולוגית, אלא תופעה חברתית רבת-פנים המתעצבת, בין השאר, על-ידי גורמים סביבתיים, כלכליים, תרבותיים ופוליטיים. מטרת המרכז ללימודי מוגבלות, המהווה שותפות בין בית הספר לעבודה סוציאלית ורווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד (האוניברסיטה העברית) וישראל מעבר למגבלות- ג'וינט, הינה לקדם שינוי זה. למי מיועדת המלגה? תלמידי/ות מחקר לתואר שני ו/או ...
הסרטון של שמרית הוא אחד מ-3 קטעי ספוקן וורד שעמדו בלב ערב שיזמו 8 צעירים עם מוגבלות שכלית. את הקבוצה הזו ליווינו אנשי בזכות ביחד עם שותפינו בחברה למתנ"סים. בישראל חיים כ- 35,000 אנשים עם מוגבלות שכלית ויש 0 ארגונים של אנשים עם מוגבלות שכלית. לשם השוואה, במרבית המדינות המערביות בעולם יש מספר ארגונים של אנשים עם מוגבלות שכלית. לא של הורים, לא של אנשי טיפול, של האנשים עצמם. זה ...
כנס בינלאומי - מודלים חברתיים של מוגבלות אנשי מקצוע ומה שבינהם הכנס ייערך ב- 7.1.2018, יום שני א' בשבט תשע"ט מקום הכנס - בית מאירסדורף, קמפוס הר הצופים, האוניברסיטה העברית ירושלים הכנס יכלול תמלול לעברית ותרגום לשפת סימנים אישורי חנייה לבעלי תו נכה יסודרו בתיאום מראש לפרטים נוספים: [email protected] הכניסה חופשית להרשמה מראש בלבד: https://goo.gl/forms/RQ8wlMqVD92Hk7uv1 לתכנית הכנס המלאה לתמלול הכנס להרצאות המצולמות
מרכז הידע והמחקר של כפר תקוה, בשיתוף עם המכללה האקדמית צפת יוצאים בקול קורא- להשתתפות בכתיבת הספר – 'תמיכות במסע החיים של אנשים בוגרים עם מוגבלות'. אנו פונים לכל מי שמעוניין לכתוב ולתרום פרק לספר זה. נשמח לקבל הצעות מאנשי מקצוע, חוקרים, אנשי אקדמיה, משפחות ובוגרים עם מוגבלות. להלן הקול הקורא בהרחבה להלן ההנחיות לכותבים
חוקרים/ות מכלל החוגים, המחלקות והפקולטות באוניברסיטאות מחקר ומכללות, אשר מחקרם עוסק במוגבלות תוך שימוש בנקודת מבט חברתית מוזמנים להיענות לקול הקורא. תינתן עדיפות לחוקרים צעירים, לצוות מחקר אינטרדיסיפלינרי, לשילוב חוקרים עם מוגבלות בצוות ולשיתופי פעולה אקדמיה-שדה. כמו כן, תינתן עדיפות למחקר בעל השלכות יישומיות וקידום השדה החברתי. לפרטים נוספים