×

פואטרי-סלאם “להיות אישה” | שמרית קרויטו

הסרטון של שמרית הוא אחד מ-3 קטעי ספוקן וורד שעמדו בלב ערב שיזמו 8 צעירים עם מוגבלות שכלית. את הקבוצה הזו ליווינו אנשי בזכות ביחד עם שותפינו בחברה למתנ”סים.
בישראל חיים כ- 35,000 אנשים עם מוגבלות שכלית ויש 0 ארגונים של אנשים עם מוגבלות שכלית. לשם השוואה, במרבית המדינות המערביות בעולם יש מספר ארגונים של אנשים עם מוגבלות שכלית. לא של הורים, לא של אנשי טיפול, של האנשים עצמם. זה אפשרי וזה חיוני. המטרה שלנו היא ללוות את קבוצת ההקמה ולסייע לה להגשים את חלום הקמת הארגון הראשון לאנשים עם מוגבלות שכלית. האירוע כולו הוא תוצר של שיתוף פעולה שנולד בתכנית ‘קו-לאב’ של פדרציית ניו יורק וכלל גם שותפות עם חגית מולגן-המל שהנחתה את האירוע. האירוע והתיעוד התאפשרו בזכות התמיכה של פדרציית ניו יורק.
 
צביה שפירו- וייסברג מארגון בזכות מספרת על התהליך :
“חברי קבוצת הסנגור בחרו נציגים מתוך הקבוצה, שיהוו את הגרעין לכתיבת קטעי הספוקן וורד.
הנבחרים, נפגשו במשך כשלושה חודשים עם הבימאית אפרת בן יהודה לוין ואיתי.
במפגשים העלינו מספר נושאים; יחס הסביבה לאנשים עם מוגבלות, בית משלנו, היכרויות ונישואין, הורות (שאף הם נושאים שנבחרו על ידי קבוצת האם) ועם מינימום התערבות נתנו לסיפורים שלהם, לתחושות, ולהגיגים לצוף.
את המפגשים הקלטנו ולאחר מכן תמללנו.
מהחומר שתומלל כתבה הבימאית את קטעי הפואטרי כאשר התוכן הינו כמעט כולו של חברי הקבוצה ואף ישנם משפטים שנכתבו מילה במילה כפי אומרם.
בערב האירוע החברים עלו על הבמה ואמרו את הדברים שהתקבלו על ידי השומעים, כולם אנשים עם מגבלה שכלית, בהזדהות מלאה, בהתרגשות ובמחיאות כפיים ממושכות.”
 


פריטים קשורים