המחקר עוסק בסטודנטים עם מוגבלות שכלית (מש"ה) המשתתפים בפרוייקט "עוצמות" - שילוב אקדמי בן 3 שלבים לבוגרים עם מש"ה, כדלהלן: שלב א' - העשרה אקדמית מותאמת בקבוצה: סטודנטים בעלי מגבלה ...
This work was supported by a grant from Shalem Fund Intellectual disability (ID) is a dynamic phenomenon that can change during an individual’s lifetime. Therefore, a constant monitoring of function ...
This work was supported by a grant from Shalem Fund The study's goal was to examine giftedness phenomenon in the field of visual art among adolescents (aged 16-21) with intellectual ...
מחקר זה נעשה במימון קרן שלם. חוקרים מהחוג לריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה ובקריה האקדמית אונו, במימון קרן שלם\ הקרן לפיתוח שירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברשויות המקומיות, ומשרד הרווחה ...
מחקר זה נעשה במימון קרן שלם. מטרת המחקר הנוכחי היתה לבדוק את תופעת הכישרונות הייחודיים בקרב מתבגרים (CA = 16-21) עם מוגבלות שכלית (להלן מש"ה) בתחום האומנות החזותית. השתתפו מתבגרים ...
הסדר פשרה בתיק בין סטודנט עיוור למכללה בה הוא לומד מזכיר לנו כי בישראל של היום אנו רחוקים משוויון אמיתי עבור סטודנטים עם מוגבלות. קרדיטים נוספים : מרכז מינרבה לזכויות ...
החינוך המיני- חברתי נועד לתמוך ולחזק את היכולת של התלמיד, במטרה לאפשר ביטוי של מיניותו הטבעית באופן בריא ונכון להתפתחות האישית, ולסביבתו, וזאת על מנת לסייע ביצירת קשרים חברתיים ואישיים ...
מטרת המתווה לתכנון תוכניות ממוקדות אדם לבוגרים עם מוגבלות שכלית ברמת תפקוד קלה-בינונית היא להציע קווים מנחים מבוססי מחקר בעבור צוותי הדרכה במסגרות חוץ ביתיות בעבודתם הפרטנית עם אוכלוסיה זו. ...
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה), הינה בעלת אופי דינאמי עם אפשרות לשינויים תפקודיים במהלך החיים. לכן, קיים צורך לעקוב באופן ...
מטרת הסקירה היא לסייע למינהל מוגבלויות במשרד הרווחה והביטחון החברתי ללמוד על שירותים חברתיים בקהילה לבני 18 ומעלה עם מוגבלות במדינות בעולם, בשישה תחומי שירותים: 1. סיוע וליווי אישיים 2. ...