מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. במחקר זה נבחנו תהליכי שילוב של תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בקרב הצוות החינוכי, התלמידים עם מש"ה והוריהם. בנוסף נבחנו היבטים לימודיים, חברתיים והתנהגותיים ...
נכון לשנת 2017, כ-2,800 פעוטות עם צרכים מיוחדים, בגיל חצי שנה עד 3 זוכים לטיפול שיקום וקידום בכ - 125 מסגרות מעון יום שיקומי הפרוסים בכל רחבי הארץ. המסגרות מפוקחות ...
נכון לשנת 2016, כ-4,000 ילדים ובני נוער מקבלים שירות יוֹם-שׁהוּת-ארוֹך במסגרת השירות לטיפול בקהילה באגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית-התפתחותית. השירות כולל 135 מסגרות בכל הארץ - טיפוליות וסיעודיות. בנוסף, ...
מפגש שני בסדרת מפגשי קולוקוויום "זכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות". התקיים בתאריך 7.12.16, והועבר על ידי ד"ר תום גומפל, מרצה בכיר בביה"ס לחינוך, באוניברסיטה העברית. המפגש עסק בנושא "הזכות ...
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מחקר זה בחן את נושא הקריאה והתמקד בתחום הקריאה הפונולוגית בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית. מטרת המחקר הייתה ...
אלו"ט- העמותה הלאומית לילדים אוטיסטים, פועלת להבטיח לילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי את הזכות למרב ההזדמנויות לצמיחה ולהשתתפות בחיי הקהילה. בבסיס רעיון השילוב עומדת האמונה שלאנשים על הרצף האוטיסטי קיימת ...
בימים אלו מופצת דרך הוצאת ספרים אחווה תכנית התערבות בנושא הכנה לחיי עבודה ' לה"ב - לקראת השתתפות בחיי עבודה'. לה"ב מבוססת על ידע בריפוי בעיסוק וחינוך מיוחד ומיועדת לקהל ...
הלוח הוכן על ידי מרים אוחיון, קלינאית תקשורת בבה"ס לוטם ברחובות. מטרת הלוח לעזור לתלמידים לשנן מה נדרש מהם בזמן אזעקה. הלוח חולק לכל תלמיד לשימוש גם בביתו.
מאמר עמדה זה מציג בקצרה את מודל ארגון הבריאות העולמי כמפתח להבנה של צורכי האדם הבוגר עם לקות הלמידה. המודל מתייחס למצבו הבריאותי של הפרט, לגורמים תלויי הקשר אישיים וסביבתיים ...
עבודה זו עוסקת בשונה ובשינוי: השונה - אדם אשר החברה מתייגת אותו על בסיס מוגבלותו ובשל דעות קדומות משייכת אותו לקטגוריה נפרדת, והשינוי - התהליך התפיסתי שראוי שתעבור החברה כדי ...