הפרוגרמה לקוחה מתוך המדריך לתכנון מעונות יום שיקומיים לשנת 2022
מחקר זה נעשה במימון קרן שלם. שילוב בוגרים עם צרכים מיוחדים בחברה בכללותה ובמערכת החינוך בפרט מהווה אתגר תרבותי וחברתי שעל מנת להצליח בו, יש להכיר לעומק את עמדות האנשים ...
מרכזי יום ותמיכה ומסגרות למזדקנים הינם מסגרות יומיות עבור אנשים (בגילאי 21+) עם מוגבלות פיסית, קוגניטיבית ואנשים על הרצף האוטיסטי, ברמת תפקוד טיפולית סיעודית, וכן מסגרות עבור אנשים מזדקנים (בגילאי ...
השתלבות תלמידים עם מוגבלויות במערכת החינוך מהווה שדה רחב ומגוון, הן מבחינת ההטרוגניות של התלמידים המשתלבים במערכת הרגילה ורמת תפקודם, והן במודלים השונים של שילוב: שילוב של כיתה קטנה בבית ...
מסמך זה נכתב לבקשת חה"כ סמי אבו שחאדה ומוצגים בו מידע ונתונים על ילדים עם מוגבלות בחברה הערבית במעונות יום שיקומיים ובגנים בחינוך המיוחד. האחריות על מערך המסגרות לילדים עם ...
למתבגרים ומבוגרים עם מוגבלויות שכליות ברמה קלה עד בינונית, ההישג של הבניית משמעות מוצלחת מקריאת טקסטים, מחייב יישום ושימוש מותאם באסטרטגיות למידה ומשאבים לפיתוח אוריינות. הבחירה הזהירה והיישום של משאבים ...
במפגש עסקנו באופן בו המרחב הבית ספרי מאפשר (או מעכב) לתלמידים עם מוגבלויות לפתח יחסים חברתיים משמעותיים עם תלמידים ללא מוגבלות כמו גם בינם לבין עצמם. במסגרת הדיון עסקנו בתפקיד ...
הם צעירים עם תסמונות ומוגבלות שכלית, אבל לא נותנים לקשיים לעצור אותם ולומדים באוניברסיטה בתוכנית ייחודית, בסיומה יהיו זכאים לתואר ראשון. בעולם יש רק שלושה סטודנטים כאלה, בישראל יסיימו בקרוב ...
تم تمويل هذه البحث من قبل مؤسسة كرن شاليم وكلية أحفا الأكاديمية. دمج الطلاب ذوي الاحتياجات الخاصة في نظام التعليم والمجتمع، هي عملية معقدة تمثل التصور/النظرة الاجتماعي للشركاء في المجتمع. ...
המאמר בוחן את תפקיד מערכת החינוך במפגש עם הורים שהם אנשים עם מוגבלויות, דרך השפעתה על ארבעה מעגלים: התלמיד, ההורה, המשפחה המורחבת והרשויות. המערכת מספקת תמיכה וסיוע (למשל אוזן קשבת ...