ביולי 2018 אישרה הכנסת את תיקון מס' 11 לחוק חינוך מיוחד, התשמ"ח– 1988 . תיקון זה הוא מרכיב מרכזי ברפורמה בחינוך המיוחד שהמשרד מקדם בשנים האחרונות, והוא מלווה בביקורת חריפה ...
סקירה תמציתית זו מוגשת לוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת לרגל תחילת עבודת הוועדה בכנסת ה ה-21 , כחלק מסדרת מסמכי מבוא הנכתבים במרכז המחקר והמידע של הכנסת בנושאי חינוך ...
סרטון המציג הצצה למסגרות שונות לאנשים עם מוגבלות שכלית מילדות ועד בגרות. הסרטון הופק במסגרת הקורס המקוון : הטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית הסרטון הופק על ידי חברת Lnet ...
נכון לשנת 2017, כ-2,800 פעוטות עם צרכים מיוחדים, בגיל חצי שנה עד 3 זוכים לטיפול שיקום וקידום בכ - 125 מסגרות מעון יום שיקומי הפרוסים בכל רחבי הארץ. המסגרות מפוקחות ...
נכון לשנת 2016, כ-4,000 ילדים ובני נוער מקבלים שירות יוֹם-שׁהוּת-ארוֹך במסגרת השירות לטיפול בקהילה באגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית-התפתחותית. השירות כולל 135 מסגרות בכל הארץ - טיפוליות וסיעודיות. בנוסף, ...
هذا البحث للحصول على ال لقب الثاني (الاطروحة) بدعم من "صندوق شاليم " تلعب القراءة دوراً مهماً في حياتنا اليومية. فهي تسهل وتساعد اداء الفرد في بيئته, تزيد من فرص ...
מפגש שני בסדרת מפגשי קולוקוויום "זכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות". התקיים בתאריך 7.12.16, והועבר על ידי ד"ר תום גומפל, מרצה בכיר בביה"ס לחינוך, באוניברסיטה העברית. המפגש עסק בנושא "הזכות ...
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מחקר זה בחן את נושא הקריאה והתמקד בתחום הקריאה הפונולוגית בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית. מטרת המחקר הייתה ...
החינוך המיוחד מוגדר הוראה המעוצבת באופן ייחודי כדי לתת מענה על הצרכים המיוחדים של ילדים עם ליקויים, נכויות וקשיים מתמשכים. הוא התפתח במטרה להתאים את הלמידה לצורכיהם מיוחדים של התלמידים, ...
אלו"ט- העמותה הלאומית לילדים אוטיסטים, פועלת להבטיח לילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי את הזכות למרב ההזדמנויות לצמיחה ולהשתתפות בחיי הקהילה. בבסיס רעיון השילוב עומדת האמונה שלאנשים על הרצף האוטיסטי קיימת ...