מאמר זה מבוסס על הספר eQuality: המאבק על נגישות האינטרנט ע"י אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית. הטענה היא, כי זכויותיהם של אנשים אלו לגישה שווה לתוכן האינטרנט אינן מוגנות רק עפ"י חוק, אלא עשויות גם להיות מיושמות ונתמכות על ידי טכנולוגיות סמנטיות וענן, המבוססות על המשתמש. עוד עולה, כי שוויון תוכן האינטרנט מוגדר באמצעות הפונקציונאליות שלו
ארכיונים: מאגר ידע ומחקר
בשורה מרה והאדם עם פיגור שכלי – ערכת הדרכה לאנשי מקצוע
מתוך החוברת : "מסירת בשורה מרה היא תמיד אירוע קשה. כאשר מדובר במסירת בשורה מרה למטופל עם מוגבלות שכלית התפתחותית, האירוע קשה עוד יותר מכיוון שהוא מציב בפני כלל העוסקים במקצועות הטיפול, הרווחה והבריאות, אתגר מקצועי ואנושי. במצבים אלה המטפלים- מוסרי הבשורה, נדרשים להתמודד עם קשייהם –הם, עם קשיי המטופלים, וגם עם המגבלה הקוגניטיבית המקשה
ניהול תחקירים של כשל או הצלחה
התחקיר המעמיק של מקרי כשל או הצלחה מהווה אחד הכלים רבי העוצמה של הארגון הלומד. התחקיר הינו גם דרישה מנדטורית הנגזרת מקיום מערכת איכות פורמאלית ממשפחת ה-iso 9001. ארגונים המטפלים באנשים עם צרכים מיוחדים מונחים "לפתוח אירוע חריג" ללמוד אותו ולהציע פעולה מתקנת למניעת הישנותו. ארגונים היודעים לטפל במקרי הכשל המתרחשים בשגרת העשייה שלהם באמצעות
חובת הדיווח בישראל
מסמך זה הינו נייר עמדה המעריך את השפעותיה והשלכותיה של הוספת חובת הדיווח שנקבעה בחוק הפלילי בישראל, מאז 1989 ועד היום, הן על אוכלוסיית הקטינים והן על אוכלוסיית חסרי הישע הבוגרים, לרבות אנשים עם מוגבלויות וזקנים. אין מדובר במחקר אמפירי, אלא בסקירה, סיכום וניתוח אינטגרטיביים של הידע הקיים על בסיס פרסומים מדעיים פומביים שביצעו אחרים
זוגיות ונישואין של אנשים עם פיגור שכלי
המאמר עוסק בחיי נישואין של אנשים בעלי פיגור שכלי, כתוצאה ממחקר ומעקב שנעשה על ידי ד"ר ארנון לויתן מתחילת שנות ה 90 במשך כ 10 שנים פרסום ראשון 2011 של תקציר זה נכתב גם לצרכי הוראה בבית הספר לעובדים בשרותי הרווחה, תל אביב. המאמר עוסק בבדיקת יכולתם של זוגות שונים לנהל חיים חברתיים, כלכליים וארגוניים
The Struggle for Web eQuality by Persons with Cognitive Disabilities
This article is based on the book eQuality: The Struggle for Web Accessibility by Persons with Cognitive Disabilities (2014, Cambridge University Press). It contends that the rights of individuals with cognitive disabilities to equal access to web content are not only protected under law, but may also be implemented and supported by current user-based, semantic
הכשרה ושילוב אנשים עם מש”ה כמדריכי חינוך סביבתי
פרוייקט מיוחד במינו של החברה להגנת הטבע יחד עם אלווין בחיפה במסגרתו עברה קבוצת אנשים עם מש"ה הכשרה מותאמת ומונגשת כמדריכים במסלול חינוך סביבתי חברתי שבסופה הוסמכו החניכים כמדריכים מן המניין. הפרוייקט נעשה בשיתוף עם רשות נחל קישון. אתר נחל קישון עובר תהליך הנגשה פיזית לאנשים עם מוגבלויות. ארבעת המדריכים שנבחרו השתלבו בצוות ההדרכה והובילו
הכוון תעסוקתי, הכשרה והשכלה לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית
בעשור האחרון חל שינוי בעמדות החברה כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה), והם זוכים לשירותים רבים יותר ולשילוב בקהילה. השילוב בקהילה בא לידי ביטוי גם בתחום התעסקה, בו יש מעבר מעבודה סגרגטיבית במפעלים שיקומיים להשתלבות בשוק החופשי באמצעות תעסוקה נתמכת ובמע"ש תעשייתי. במקביל ישנה התפתחות בתחום ההשכלה ולימודי המשך לאנשים עם מש"ה באוניברסיטאות ומכללות
הסבר בפישוט לשוני המלווה את המסבירן אשר מוצב בעמדת התצפית באנ”א פוריה.
הסבר בפישוט לשוני המלווה את המסבירן המוצב בעמדת התצפית שליד אכסניית פוריה של אנ"א. ההסבר מתייחס לתבליט המציג את נוף הארץ עם דגש על הכנרת, רמת הגולן ועוד. לצפיה במסמך ההסבר לחץ כאן ההסבר הוכן בסיוען של ד"ר דליה נסים ורוני אנקורי.
הנחיות לתחזוקת שיניים תותבות
הנחיות לתחזוקת שיניים תותבות בפישוט לשוני. נכתב בסיועו של ד"ר אילן פלדברג – רופא שיניים, יועץ האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית.