יהורם גאון בערב שכולו קודש לפיתוח כלים טיפוליים חדשנים לילדים עם מוגבלויות. מופע מרגש עם מיטב השירים מכל הזמנים. לרכישת כרטיסים באתר בית איזי שפירא
לראשונה בעולם מאיצים את השילוב של אנשים עם מוגבלויות באמצעות קול קורא ליזמות בנושא ההנגשה לאנשים עם מוגבלויות. הפרוייקט הייחודי הייחודי הזה מזמין יזמים בתחומי החברתיים, ההיברידיים והטכנולוגיים להיות חלק מקהילה של מאיצי יזמות בחסותן של ארגון פרזנטנס, קרן משפחת רודמן ובית איזי שפירא. לפרטים נוספים, בקרו כאן
תוכנית שמטרתה לתת מענה לתחום מיומנויות קריאת ספרים על ידי שימוש בספריה העירונית וכן העמקת השילוב של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית באמצעות צריכה והנגשה של שירותי פנאי בקהילה.
במסגרת הסקירה מגוון נושאים מרכזיים בשדה של סנגור עצמי. הסקירה מביאה את קולותיהם של מסנגרים ויועצים בולטים בתחום בארה"ב. (מחוסר זמן לא נסקרו זירות אחרות). בכל תחום הובא מאמר אחד או שניים. רוב המאמרים אינם מובאים במלואם, אולם עיקריהם באים לידי ביטוי. התחומים הנכללים בסקירה: המקורות של סנגור עצמי הגדרות של סנגור עצמי המשמעות של סנגור עצמי הגדרה עצמית מחשבות על סנגור עצמי שלושה סוגים של סנגור עצמי )תנועה ...
התנהגות מאתגרת הינה נפוצה בקרב ילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ולכן חשוב להבין את מקורה ואת דרכי ההתערבות האפשריים. המאמר מתאר מהי התנהגות מאתגרת וגורמים אפשריים התרחשותה. כמו כן, בהמשך המאמר מוצגות דרכי התערבות המושתתות על גישות טיפוליות שונות. התנהגות מאתגרת הינה התנהגות חריגה, תכופה וממושכת אשר יכולה לגרום לפגיעה באדם עם מוגבלות שכלית או סביבתו, שהצוות המטפל יכול להתמודד עמה. התנהגות מאתגרת מקורה בצורך לא ממומש, אשר מוביל ...
מאמרו של דר' בנימין הוזמי, מתוך אסופת המאמרים "משילוב להשתלבות" (2011) בעריכת דר' מאיר חובב ודר' בני הוזמי בהוצאת בית איזי שפירא. אנשים עם מוגבלות שכלית וביטויים התנהגותיים לא נורמטיביים הוגדרו במשך שנים רבות כ"רב-בעייתיים" או עם "הפרעת התנהגות". מטרת מאמר זה הינה להתחקות מנקודת מבט אמפתית אחר שורשיהם של ביטויים התנהגותיים לא שגרתיים בראייה רב-תחומית ולהציע דרכי התערבות. העקרון המנחה אותו טבע יאנוש קורצ'אק – אין ילד רע אלא ...
על המחקר - ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית עשויים לחוות את הסביבה ככאוטית, מאיימת, מבלבלת ויוצרת גירוי יתר או תת גירוי. הם עשויים להגיב לסביבה זו בהתנהגות בלתי מסתגלת. מחקר זה בוחן את היעילות קצרת הטווח של ה"סנוזלן" בהתערבות בילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה ובינונית המפגינים התנהגות בלתי מסתגלת. שאלות המחקר - תהיה הפחתה במספר ותדירות ההתנהגויות הבלתי מסתגלות כאשר הילדים נמצאים ב"סנוזלן" בהשוואה לחדר המשחקים תהיה עלייה בהתנהגות המסתגלת ...