עידן הידע העתיר בטכנולוגיות הביא לפתחנו אפשרויות רבות בתחום החינוך ורכישת ההשכלה. בעשור האחרון קיימת תנופה בשימוש בסרטונים ככלי לשינוי עמדות, למידה, הדרכה והפצת ידע. סרטון וידאו יכול לשמש ככלי להוראה, אך גם ככלי מחולל שינוי ללא מסגרת קבועה של זמן או מקום.

ייחודה של המדיה המצולמת הוא בהיותה כלי אטרקטיבי כאמצעי למקד תוכן ולאפשר הדרכה ולמידה ברגע נתון בו הוא מוקרן. מכל העזרים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו כיום, זהו האמצעי הויזואלי והנגיש ביותר, ולכן נוכל להניח כי הוא בעל השפעה רבה ביותר. סרטונים יכולים לסייע בהצגת מקרים, ראיונות, מציאות המצולמת בזמן אמת או
 
סיטואציות מבוימות ומוכוונות נושא.
במקביל להשקעה בפיתוח קורסים, הכשרות והשתלמויות לכלל אנשי מקצוע בתחום המוגבלות השכלית ההתפתחותית והרחבת החקר האקדמי בתחום, החלה קרן שלם יחד עם שותפיה בהקצאת משאבים להפקת קטעי מדיה, בצילום הרצאות ובתרגום סרטונים מתחומים שונים מהארץ והעולם אשר עומדים לשירות כל העוסקים בתחום.
הסרטונים בהם מעורבת הקרן הינם מגוונים הן מבחינת הנושאים והן מבחינת קהלי היעד אליהם הם פונים אנשי מקצוע בתחום ואנשים עם מש"ה.
בקובץ המצורף, תמצאו מיפוי של מאגר קטעי המדיה המצולמת שהופקו/ נערכו/ תורגמו ע"י קרן שלם כולל הפניות אליהם באתר הקרן.
 
להורדת הקובץ לחץ כאן
 
בנוסף, תחת חלק זה באתר תמצאו גם סרטונים נוספים מהארץ ומהעולם העוסקים בנושא מוגבלויות.

 

סרטוני מחקרי קרן שלם   מחקרים שנעשו במימון קרן שלם מונגשים באמצעות סרטונים קצרים  

 -

תפיסת העולם של קרן שלם היא כי מחקר אקדמי מוצלח הוא בסיס ליצירת ידע מקצועי, תובנות שיסייעו לאנשי המקצוע בשטח ליזום פעולות והתערבויות שיסייעו לשיפור איכות החיים של האדם עם מש"ה.

קרן שלם מממנת עשרות מחקרים מדי שנה שעוסקים בתחום המוגבלות השכלית על כל אפיוניו.  מחקרים שמסתיימים מועלים לאתר הקרן במלואם וכן התקצירים שלהם מתורגמים לערבית, כלי המחקר משולבים במאגר כלי המחקר של כלל מחקרי הקרן.

על מנת להנגיש את המחקרים למגוון רחב יותר של אוכלוסיות תוך שימוש במדיה של וידאו וסרטונים קרן שלם החלה ללוות מחקרים שהסתיימו בסרטונים שמטרתם להציג את ממצאי המחקר בקצרה. הסרטונים עם כתוביות גם בשפה הערבית.

להלן רשימת המחקרים השונים שלוו בהפקת סרטונים אלה : 

חווית הסבות בקרב סבים וסבתות לילדים עם וללא נכות אינטלקטואלית תרומתן של תפיסת תפקיד הסבות, רמת דיפרנציאציה אישית ותמיכה חברתית לצמיחה האישית, ד"ר ליאורה פינדלר, אונ' בר אילן, 2009

חווית החיים בצל הורה בעל מגבלה שכלית, דורית ושלר, אונ' בן גוריון בנגב, 2009

הדרכת שותפי תקשורת של אנשים עם לקויות שכליות, ד"ר טל לבל, אונ' חיפה, 2011

הזדמנות שנייה בלימוד קריאה: השפעתה של תכנית התערבות אוריינית על מיומנות הקריאה ומתוך כך, איכות החיים של בוגרים עם מגבלה קוגניטיבית, פרופ' שונית רייטר, אונ' חיפה, 2011

יכולת ניבוי של פיגור שכלי בילדים אשר אובחנו בגיל צעיר כסובלים מאיחור התפתחותי כללי, ד"ר לידיה גביס, בה"ח תה"ש, 2012

המאפיינים, המשמעויות וההשלכות של קשר זוגי רומנטי, מנקודת מבטם של אנשים עם לקות אינטלקטואלית (ל"א) החיים בזוגיות, פרופ' שונית רייטר, אונ' חיפה, 2013

השפעת פעילות אתגרית על אנשים עם פיגור בינוני וקשה ועל תפיסת הצוות את מסוגלותם של המשתתפים, ד"ר דנה רוט, אתגרים, 2013

הגברת מעורבות משפחתית באוכלוסיית אנשים עם מוגבלות שכלית במעונות פנימייה בחברה הערבית בישראל, כרים נאסר, אונ' חיפה, 2013

שילוב אנשים עם מש"ה בשוק העבודה – השוואת מעניהם של אלכ"רים, עסקים וארגונים היברידיים עסקיים-חברתיים, ד"ר חגי כץ, אונ' בן גוריון, 2014

מתודולוגיה חדשנית מבוססת אונטולוגיה להתאמת טכנולוגיה מסייעת עבור אנשים עם מוגבלויות, אלכסנדרה סעד, אונ' חיפה, 2014

תפיסותיהם של אנשי מקצוע ובעלי עניין את נישואי נשים ערביות בעלות אינטיליגנציה תקינה עם גברים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית. אסמאא אבו עלעולא, אונ' חיפה, 2015

תופעת 'היחידאות' בקרב בוגרים עם מוגבלות שכלית : תיאוריות פסיכולוגיות, תיאוריות מודרניות או קשיים רגשיים. פרופ' חפציבה ליפשיץ, חגית חגואל, אונ' בר אילן, 2015 

מעגל החיים וההזדקנות בקרב אנשים עם תסמונת דאון והוריהם, ד"ר אריאל טננבאום, פרופ' יעקב בכנר, פרופ' זאב מיינר, אונ' עברית בירושלים, 2015

הערכת דפוסי השימוש והצרכים של אנשים עם מוגבלות שכלית ברשת החברתית פייסבוק. ד"ר כרמית נעה שפיגלמן, אונ' חיפה, 2015

מוגבלות שכלית התפתחותית בקרב פגים : מחקר אורך בינקות לבדיקת גורמי סיכון, סימנים מוקדמים ומאפיינים אימהיים. פרופ' נורית ירמיה, אונ' העברית ירושלים, 2015

מיניותם של אנשים עם מוגבלות שכלית, תפיסות ההורים. ענבל לוי דבורי, אונ' תל אביב, 2015

סימולציות קבוצתיות ככלי לפיתוח קוד התנהגות אתי בקרב מדריכים ומעסיקים בתעסוקה נתמכת : הדרכה ממוקדת לומד. ד"ר אורלי לישנצקי-שפירא, מירי בן עמרם, אונ' בר אילן, 2016

בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית ערביים בשוק העבודה : עמדות, חסמים ומה שביניהם. ד"ר ח'אלד אבו עסבה, מכללת אלקאסמי, 2016

המשמעות שמעניקים בני משפחה לחווית החיים וההזדקנות עם בן משפחה בוגר עם מוגבלות אינטלקטואלית, ד"ר טובה בנד וינטרשטיין, ד"ר טל ארטן-ברמן, ד"ר הילה אביאלי, אונ' חיפה, 2017

 

חוקרים המעוניינים להגיש בקשות לסיוע מענק מחקר מוזמנים לפנות לקרן שלם בהתאם להנחיות המפורסמות באתר הקרן.

 



שמעון המלך- סיפורו של שדרן רדיו צעיר מבית שאן   סרטו של אריאל מירוז  

שמעון דהן, צעיר בן 26 מבית שאן עם תסמונת דאון, לומד ב"מכללה לכישורי חיים לבעלי צרכים מיוחדים" בעמק הירדן. שם הוא ידוע כ"שמעון המלך", מנהיגה הבלתי מעורער של קבוצת התלמידים. אך שמעון רוצה להצליח גם "בחברה הרגילה", לעסוק במוסיקה ולממש את עצמו.
שמעון מקבל הזדמנות להגשים את חלומו, כאשר הוא מתקבל לקורס שדרני רדיו ב"מכללה האקדמית כנרת". לפני תחילת הקורס שמעון כבר מפליג בדמיונו ומפנטז כיצד יגיש תכנית עצמאית ברדיו. במקביל, הוא נפרד מבת זוגו הראשונה, מירית, שגם היא בחורה מוגבלת, כיוון שהוא מרגיש שזוגיות עם בחורה "כזו" אינה מתאימה לו.
אך עד מהרה המציאות טופחת על פניו. הנטייה שלו לפנטזיות והתנהגותו הגרנדיוזית גורמת לחבריו לכיתה ולמרצה הקורס, מנשה רז, לדחות אותו מעליהם. שמעון נותר פגוע. הסטודנטים בכיתה מתייחסים אליו בביטול ואיש מהם אינו מצטרף ליוזמה של שמעון להעלות תכנית רדיו העוסקת בזמר המזרחי.
על מנת להצליח בקורס הרדיו על שמעון לעבור תהליך של התפכחות ולהיפרד מן הפנטזיות הילדותיות שלו.
האם הוא מסוגל לכך? האם יצליח להשתלב בחברת הסטודנטים הרגילים ולהיות שדרן ברדיו? האם יצליח "שמעון המלך" להגשים את חלומו – לעסוק במוסיקה ולהתפרסם?
"שמעון המלך" הוא סיפורו של שמעון דהן בדרך להגשמת החלום שלו. שאלת שילובו של שמעון בחברה רגילה והצלחתו בקורס הרדיו עומדת במרכז הסרט כקונפליקט פנימי וחיצוני. הסרט נע בין האידיאה של הגשמה עצמית וביטויה המרכזי בתרבות שלנו, לבין מידת המסוגלות האמיתית שלנו, כחברה, להכיר באוכלוסיות שונות ולקבל אותן כחלק אינטגראלי מאיתנו.
ולמרות זאת, הסרט הוא לא רק סיפורו של "אדם חריג" בחברה "רגילה". הסרט נוגע בתשוקה האנושית של כולנו להתבלט, להצליח ולהותיר את חותמנו בעולם. מסעו של שמעון דהן מבית שאן הוא מסע נפשי, חברתי ופסיכולוגי, של איש אחד בעולם גדול, אשר רוצה לממש את עצמו: להיות "הכי טוב, הכי פתוח והכי שלם", בדיוק כפי שכולנו רוצים להיות.

לינק לכתבה ב-ynet :
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4974218,00.html

על יוצר הסרט אריאל מירוז:
במאי ויוצר סרטים דוקומנטריים, אומנותיים ומסחריים. מפיק ומנהל צוותי צילום בערוץ 10 . בעל תואר
ראשון מהאקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל", ובעל תואר שני בקולנוע מאוניברסיטת תל אביב. מרצה
לקולנוע ב"שנקר", "המכללה האקדמית כנרת", "קאמרה אובסקורה", ביה"ס לאומנות "מוסררה" ומקומות
נוספים. סרטיו ועבודותיו זכו בפרסים והוצגו בניו-יורק, ברלין, בייג'ין, פסטיבל הקולנוע של ירושלים, ועוד.

לפרטים נוספים ולהזמנת הקרנה ושיח: 054-8034449  או במייל 
 
 
קרן שלם שותפה במימון הסרט.
 
 
 
 
 

 סצנה מתוך הסרט

 



האתר החברתי נט.חבר זכה באות השיוויון החברתי של נציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שנערך ב- 3.12.17    

האתר החברתי ביוזמת ובהובלת בית נועם נט.חבר זכה באות השיוויון החברתי של נציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שנערך ב- 3.12.17 במרכז הכנסים אבניו, במעמד ח"כ איילת שקד, שרת המשפטים וח"כ אילן גילאון, יו"ר ועדת המשנה לתקנות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. נט.חבר הוא אתר חברתי המיועד לאנשים בוגרים עם מש"ה. מטרת המיזם היא לתרום לשיפור איכות החיים על ידי הרחבת מעגלים חברתיים, פעילות פנאי מותאמת וערוצי מידע זמינים ונגישים. משתמשי האתר יכולים להתכתב חברים ממקומות שונים, לשחק במשחקים מותאמים ולצפות בתמונות וסרטונים – ללא…

קרא עוד


"מה כבר ביקשתי?"    

ההצגה מספרת על אם המגדלת את שתי בנותיה: נוי בת ה-18, נערה בעלת צרכים מיוחדים, ועדן, בת ה-15, בשבוע בו עברו דירה לישוב חדש.
במהלך ההסתגלות עליהן לעמוד מול סודות וגילויים מן העבר. ההצגה נוגעת ביומיום ובקשיים של ה"משפחה המיוחדת", 
של התמודדות האחים המיוחדים, בגילוי והסתרה של ההתמודדויות בתוך ומחוץ למשפחה, בפשרות, ויתורים ובחירות בתוך הבית ואל מול זוגיות חדשה.

בתום ההצגה עולות השחקניות (אורנה ויפעת) וחושפות את הסיפור האישי שלהן והנגיעה שלהן לנושא ההצגה (שתיהן אימהות לילדים בעלי צרכים מיוחדים),

ומנהלות שיחה עם הקהל על הנושאים שהציפה ההצגה.

 

לסרטון הנותן טעימה מן ההצגה

 

ליצירת קשר

 

אורנה סגל (טל. 052-2720441)

יפעת נוימן (טל. 050-2693255)

 

תיאטרון "אלומה"

 

 

 

 



להקת מעבר לקול - להוביל מציאות המייצרת שינוי חברתי להסרת חסמים ודעות קדומות    

"מעבר לקול" הנו מיזם מוסיקלי ראשון מסוגו, המציע לזמרים חובבים מהקהילה הרחבה והקהילה המיוחדת לשיר יחד בהרכב שירה מקצועי.
אופיו המשלב של ההרכב מציע לזמרים חוויה מוסיקלית ייחודית לצד עשייה חברתית משמעותית להיכרות בין קהילות.
מיזם "מעבר לקול" נולד בעקבות שיתוף פעולה בין :
- "אוריל'ה מוסיקה בקהילה" בבעלות אורי שחר, מוסיקאי המתמחה בהקמה וניהול פרוייקטים
   מוסיקליים בשילוב פעילות חברתית-קהילתית.
- "קרן שלם", אשר נוסדה לפני כשלושים שנה ע"י מרכז השלטון המקומי בשיתוף משרד הרווחה
   במטרה לפתח שירותים לאוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית בקהילה ברשויות המקומיות,
   מתוך תפיסה לפיה זכותו של האדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית לחיות בסביבתו הטבעית
   ולהשתלב במרקם חיי החברה הסובבת אותו בכל תחומי החיים.
- עוד שותפים למיזם הייחודי קרנות הביטוח הלאומי והאגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית במשרד העבודה    והרווחה.
 
הרעיון החברתי המנחה את פעילות הלהקה הוא "השילוב השוויוני" אשר מציע לזמרים מפגש אותנטי ובלתי אמצעי.
בלהקה 20 זמרות וזמרים בוגרים והיא פעילה לאורך השנה בחזרות והופעות. מטרת המיזם היא לאפשר פעילות מוסיקלית רב קהילתית, לפתח מודל חדש לפעילויות פנאי משלבות, כמו כן פועל המיזם להקמת הרכבים נוספים ברחבי הארץ ולשיתוף פעולה בתחומי המוסיקה והחברה.
 
חזון "מעבר לקול" הוא להוות דוגמא לחשיבה חדשנית ומתפתחת בתחומי השילוב ולהציע מודלים נוספים ליישום. תקוותנו היא שנצליח ביחד, כל השותפים למיזם, זמרים ואנשי חברה וחינוך כאחד, לתרום בעשייה ולהוביל מציאות מייצרת שינוי חברתי להסרת חסמים ודעות קדומות ולשילוב מיטבי של אנשים עם צרכים מיוחדים בקהילה.
 
אנו מזמינים אתכם לקחת חלק במיזם ולהיות שותפים להנאה, ליצירה ולשינוי חברתי.

 לפרטים ולהצטרפות:
אורי שחר ניהול 052-2304979 | לינוי יחיאלי ריכוז חברתי וארגוני 052-5343909
 
 

 עריכה : יעל דותן, 2017



"שום דבר עלינו בלעדינו" - סרטון כנס מסנגרים ראשון מסוגו של אנשים עם מוגבלות שכלית   שנערך ב- 26/03/17 בבית דורון, רמת גן  

כנס מסנגרים ראשון של קרן שלם והשירות בקהילה, האגף לטיפול באדם עם מש"ה התוכנית התקיים בחודש אפריל השנה ברמת גן, אליו הגיעו חניכים עם מש"ה ממסגרות תעסוקה ברחבי הארץ, מכל המגזרים, להציג את סיפורי ההצלחה שלהם מהתוכנית.
באירוע השתתפו למעלה מ- 100 אנשים, מ – 11 מסגרות תעסוקה ברחבי הארץ.

 

לפרטים נוספים על התוכנית ועל הכנס.

 

הסרטון מציג את הכנס ואת משתתפיו ומביא את הסיפור של קבוצות הסינגור העצמי שעבדו במהלך השנה ואת התוצרים שלהן.

צילום ועריכה : אסף אופק, Coming Up

 

 

הסרטון עם כתוביות עברית ערבית

  

 

 

 

הסרטון עם כתוביות גדולות בעברית בלבד

 

 



סדרת הסרטונים '3 נקודות זכות' שיתוף פעולה בין בזכ!ת לקליניקה לזכויות של אנשים עם מוגבלות בבר אילן.    

שלוש הרצאות שניתנו בפני סטודנטים של הקליניקה לזכויות של אנשים עם מוגבלות בבר אילן בנושאים שמעסיקים אנשים בני 18 ומעלה עם מוגבלויות סביב סוגיות כגון : מגורים עצמאיים, קבלת החלטות על חיינו, הקמת משפחה.

בסדרה המצולמת מובאות 3 הרצאות מבוא שמדברות על האתגר שמלווה אנשים עם מוגבלות סביב מימוש הזכויות: דיור בקהילה, תמיכה בקבלת החלטות והזכות להורות.
הסרטונים מסבירים את הזכות, החסמים למימושה ותפיסת העולם שבזכ!ת מבקשת לקדם בישראל.

לאתר "3 נקודות זכות"

 

דיור בקהילה - נעמה לרנר

 

 

 

 

תמיכה בקבלת החלטות וחלופות לאפוטרופסות - יותם טולוב

  

 

 

 

הזכות להורות - רוני רוטלר

 

 



פרויקט "שילוט נגיש לכולם" בחוות עמק השלום    

 -

עמותת לטם מובילה בהדרכת טיולים ופעילויות טבע לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים ברחבי הארץ.

מאז הקמת לטם בשנת 1993,מאפשרים למטיילים עם מוגבלויות לעשות את שעושים כולם ונוטעים בהם תחושת שייכות, סיפוק וביטחון עצמי.
השילוט כולל שילוט הכוונה, הסבר ומידע נגיש לכל אודות ההיסטוריה של חוות עמק השלום.
השטח בו החווה נמצאת ,הוכרז על ידי אונסקו כמרחב ביוספארי, ויש בו גם הסבר על פעילויות העמותה בתחום של חקלאות שהייתה נהוגה בארץ ישראל.

במרכז המבקרים ובמיני מוזיאון ניתן לצפות בתצוגת הסבר בשפה פשוטה הכוללת מיצגים פיזיים (המחשות, לוחות, מפות וכו'), לצד מערך אור קולי ממוחשב.

כל הנושאים מוצגים בשפה פשוטה, בציור ובסמלים .

"שילוט נגיש לכולם" יאפשר לילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ליהנות משלל הפעילויות המוצעות באופן הנגיש ביותר לצרכיהם ומקסימום עצמאות בשטח.

קרן שלם סייעה במימון פרוייקט השילוט הנגיש, חוויה למבקרים מובטחת!!!

 

סרטון הפתיחה החגיגית של המרכז - נגיש להכיר

 



חשיבותם של שרוכי הנעליים - סרט קולנוע באורך מלא בפישוט לשוני   בימאית : לנה קופל, 2011, שבדיה  

 -

סיפורו של השחקן הכושל, אלכס, אשר מוצא את עצמו משמש כמורה לקבוצת אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. דרכם לומד אלכס על הדברים המשמעותיים בחיים, ועד כמה חשוב לתת לכל אדם להיות מי שהוא.

מסע מרגש ומשעשע המציג מזווית אחרת ,"מחוץ לקופסא", את החיבורים של אנשים עם מוגבלות שכלית עם אנשי המקצוע ובני המשפחה.

הסרט הונגש באמצעות פרשנות מילולית ופישוט לשוני עבור אנשים עם מוגבלות שכלית והוקרן לראשונה בפסיטבל סרטים יוצרים מציאות שנערך באוקטובר 2016.

הפסטיבל הופק על ידי עמותת שק"ל בהנהלתו של ד"ר עימנואל שן, קרן שלם שותפה במימון הפסטיבל.

הנגשת הסרט נעשתה במימון הקרן לפיתוח שירותים לנכים, קרנות הביטוח הלאומי.

המעוניינים להשתמש בקטעים מן הסרט לצרכים מקצועיים מוזמנים לפנות לד"ר עימנואל שן במייל

 למאגר התכנים בפישוט לשוני לאנשים עם מוגבלות שכלית 

לרשימת סרטי קולנוע מונגשים נוספים

 

לטריילר הרשמי של הסרט (כתוביות באנגלית)

 



סמ"ן: סטודנטים שונים, הזדמנות שווה   תאים סטודנטיאליים המשותפים להתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל  

בחודשים האחרונים מתגבר השיח גם מצד המוסדות האקדמיים עצמם על רקע פרסום התקנות לנגישות במוסדות ההשכלה הגבוהה.
 
בישראל ישנם כ - 300,000 סטודנטים אך רק אחוזים בודדים מתוכם הינם סטודנטים עם מוגבלות, רוב הסטודנטים עם המוגבלות הינם סטודנטים עם לקויות למידה ואחוז קטן עוד יותר של מתמודדי נפש ואנשים עם מוגבלויות פיזיות וחושיות.
הסטודנטים מתמודדים עם אתגרים רבים , מעבר לקושי הלימודי האובייקטיבי, הן בהיבטי נגישות פיזית והן בנגישות השירות.
 
על רקע זה הוחלט במסגרת תוכנית "Friending לשינוי עמדות" של מסד נכויות ג'ויינט ישראל בשותפות ממשלת ישראל, קרן משפחת רודרמן וקרן אריסון, להקים את סמ"ן - סטודנטים מובילים נגישות ושילוב בשיתוף התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל ב- 15 אוניברסטאות ומכללות ברחבי ארץ.
הגרעינים בהובלת סטודנטים עם וללא מוגבלות שואפים להוות קבוצה חברתית ולפעול יחד לשינוי עמדות חיובי ביחס הסגל וכלל הסטודנטים אשר יובילו להגדלת מספר הסטודנטים עם מוגבלות וחוויה חיובית שלהם ממהלך הלימודים.
 
בימים אלו ממש , הושק קמפיין ברשתות החברתיות ובו נתונים מסקר סטודנטים שנערך יחד עם בית איזי שפירא וסרטון של רכזי ופעילי סמ"ן הקוראים לאנשי הסגל האקדמי "אל תפספסו אותנו !"

לדף הפייסבוק

לסרטון הסברה על תאי סמ"ן במוסדות האקדמים

סקר בנושא נגישות קמפוסים להשכלה גבוהה בקרב סטודנטים עם מוגבלות

 



חקר מקרה : שירותים מוכווני אדם ותקצוב אישי לאנשים עם מוגבלות על הרפורמה באיחוד האירופי ובחוקי המוגבלויות - קשיים ומגמות, תפיסות עתיד   פרופ' ג'ראר קווין, ראש המרכז ללימודי מוגבלות, משפט ומדיניות אוניברסיטת גאלווי, אירלנד  

 Disability Law & Policy Reform in the European Union
Trends, Future Orientations & problems
Case Study: Personalization
Prof. Gerard Quinn, Center for disability, Low & Policy, NUI Galawai, Irland

 

הרצאתו של פרופ' ג'ראר קווין, ראש המרכז ללימודי מוגבלות, משפט ומדיניות
אוניברסיטת גאלווי, אירלנד שניתנה ב- 27/02/17 במפגש מקצועי שאורגן על ידי האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים במכללה למנהל ועסק בסוגיות שונות הקשורות להקמת מינהל מוגבלויות.

פרופסור קווין מתאר בהרצאתו את התהליכים המרכזיים באירופה בימים אלה סביב הסוגיות הקשורות למתן שרות מוכוון אדם לאנשים עם מוגבלות, תקצוב אישי, יישום האמנה הבינלאומית לזכויות האנשים עם מוגבלות והיבטים נוספים.

צילום ההרצאה ותרגומה נעשו במימון קרן שלם.

 

 צילום ועריכה : משה עתאר, 2017



סיפורי הצלחה - הטמעת מערכת לניהול איכות השירות ISO 9001 במסגרות לאנשים עם מוגבלות שכלית    

 -

הסרטון מביא את סיפורן של המסגרות לטיפול בבוגרים בני 21 + עם מוגבלות שכלית אשר בחרו להטמיע את מערכת ניהול איכות השירות ISO 9001.


הסרטון הוקרן במסגרת יום עבודה ולמידה בנושא: ניהול איכות (איזו 9001) במרכזי יום טיפוליים סיעודיים ובמרכזי התעסוקה לאנשים עם מוגבלות שכלית בקהילה שנערך ב-10/05/17 במכללה למנהל.

הפקת הסרטון ותרגומו לאנגלית וערבית נעשתה במימון קרן שלם.

 

צילום ועריכה: שי שלומי, 2017

לגרסא עם כתוביות באנגלית