גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בעבודת עזרה מלגה מקרן שלם.
עבודה זו בוחנת את ההיבטים המשפטיים, התרבות והחברתיות של נישואים נשים עם מוגבלות את החרדית. היא עוסקת במפגש בין שיח הזכויות המהווה בעשורים לאחר מסגרת רעיונית להסדרת חייהם של אנשים עם מוגבלות, על תפיסת עולם אמונית, המבוססת על ההלכה היהודית ועל נורמות ודפוסי חיים המאפיינים את הקהילה החרדית.
גישת לימודי המוגבלות רואה את המוגבלות בהתאם לסביבה התרבותית בה מתקיימת. המערכות המשפטיות השונות – ההלכה היהודית, החוק האזרחי והנורמות בקהילה החרדית, שותפים לעיצוב נישואים אלו. לנישואים ערך דתי ותרבותי משמעותי ועבודה זו מציגה את האתגרים, החסמים וגורמי הסיוע המשפיעים על נשים דיות עם מוגבלות המבקשות להגשים את זה.
הזכות לנישואים של נשים עם מוגבלויות במגזר החרדי- היבטים ביקורתיים
פריטים קשורים
"צריך לראות את הילד": המניעים ותהליך קבלת ההחלטה של הורי אומנה שבחרו לגדל ילד עם מוגבלות.
דוח ממצאי הערכת: מענק 'קשת'- לקבוצות הדרכה וקבוצות טיפוליות של בני משפחה המטפלים באנשים עם מוגבלות שכלית, פיזית, חושית והנמכה קוגניטיבית ברשויות המקומיות .
קונפליקט עבודה–משפחה, לחץ הורי ומרכזיות העבודה בקרב הורים לילדים בגיל הרך עם לקויות התפתחותיות Work‑Family Conflict, Parental Stress, and Work Centrality Among Parents of 0–4‑Year‑Old Children with Neurodevelopmental Disorders
בין "כדור לשרשרת" ל"חצי הכוס המלאה": איזון עבודה-משפחה חוויות של אבות לילדים עם מוגבלות. Between a “Ball and Chain” and a “Half-Full Glass”: Work–Family Balance Experiences of Fathers to Children With Disabilities.