×
מציג 10 תוצאות מתוך 86

ציפיות הורים לבעלי מגבלה שכלית התפתחותית מילדיהם הבריאים: בחינת הצורך בפיצוי על מגבלתו של הבן/בת בעל/ת המגבלה השכלית ההתפתחותית

מק"ט 636| מנחה : ד"ר חיה עמינדב
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. במחקר השתתפו 128 נבדקים שחולקו לקבוצת מחקר של זוגות הורה וילד ממשפחות של בעלי מגבלה שכלית וקבוצת ביקורת של ...

מיפוי ילדים עם מוגבלות בגיל הרך בחברה הבדואית בנגב

כתיבה : שוש קמניסקי, עריכה : גילה גבלינגר, מיכל גולן, רתם בורוביץ
אנו שמחים להציג בפניכם דו"ח מיפוי משלים בנושא ילדים עם מוגבלות בחברה הבדואית בנגב. זהו פרי של שותפות בין היחידה לגיל הרך לבין תחום ילדים ונוער עם מוגבלות באשלים בתחומים ...

אוגדן מאמרים בנושא שוויון והשתלבות של אנשים עם מוגבלות

תוצרי התוכנית להשתלבות ילדים ונוער עם מוגבלות בתנועות נוער
תחום שילוב חניכים עם מוגבלות בתנועות הנוער הופך בשנים האחרונות לעובדה קיימת, כאשר בכל התנועות משתתפים באופן פעיל חניכים עם מוגבלות. בכל תנועות הנוער פועלים בעלי התפקידים השונים ללמידה מתמדת והתמקצעות, ...

השפעת סטיגמה ואיכות חיים בקרב אימהות ערביות לילדים עם נכות התפתחותית מורכבת בגיל הרך על מידת שתוף הפעולה שלהן עם אנשי מקצוע

מק"ט 646| מנחה: ד"ר איריס מנור בנימיני
 עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הייתה לבדוק את השפעת תחושת סטיגמה ורמת איכות חיים של אימהות ערביות לילדים עם נכות התפתחותית מורכבת ...

הפעלת מסגרוֹת יוֹם-שׁהוּת-ארוֹך לילדים ובני נוער עם מוּגבּלוּת שכלית-התפתחוּתית אוגדן הדרכה

נכון לשנת 2016, כ-4,000 ילדים ובני נוער מקבלים שירות יוֹם-שׁהוּת-ארוֹך במסגרת השירות לטיפול בקהילה באגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית-התפתחותית. השירות כולל 135 מסגרות בכל הארץ - טיפוליות וסיעודיות. בנוסף, ...

סוגיות עכשוויות בשילוב של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים בישראל : אסופת מחקרים

שונית רייטר, עירית קופפרברג, יצחק גילת (עורכים), 2017
הספר הינו אסופת מחקרים חדשים המציגים היבטים שונים הנוגעים לעולמם של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים. כל המחקרים עוסקים במושגים שילוב והכלה. הספר פונה לקהל יעד של חוקרים ושל אנשי ...

הזכות לשילוב בחינוך, מזרח לעומת מערב ירושלים | ד"ר תום גומפל

מפגש שני בסדרת מפגשי קולוקוויום "זכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות". התקיים בתאריך 7.12.16, והועבר על ידי ד"ר תום גומפל, מרצה בכיר בביה"ס לחינוך, באוניברסיטה העברית. המפגש עסק בנושא "הזכות ...

׳כנפיים של קרמבו׳ מודל שילוב – מתפיסה חינוכית לגישה מקצועית

מחברים נוספים : מירב בועז, מירב זייגר קובר
בארגון החברתי חינוכי ״כנפיים של קרמבו״ המושג שילוב הינו עמוד תווך בהקמת התנועה והזרז -המרכזי לפעילותה. הגדרות שונות מתייחסות לשילוב בהקשר של הכלת אדם עם מוגבלויות מילוי אחר זכותו של ...

נתיבי התפתחות האינטליגנציה והזיכרון בתקופת ההתבגרות והבגרות בקרב בעלי מגבלה שכלית – בהשוואה לבעלי התפתחות תקינה – שלושה נתיבים אפשריים: לקוי, מקביל או מתמשך

מק"ט 615 | בהנחיית: פרופ' חפציבה ליפשיץ, פרופ' אלי וקיל
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם.   מטרת המחקר היתה בדיקת נתיבי התפתחות האינטליגנציה (קריסטלית ופלואידית), והזיכרון (זיכרון עבודה וזיכרון אפיזודי) בקרב בעלי מוגבלות שכלית ...

תוצרי התכנית להשתלבות ילדים ובני נוער עם מוגבלות בתנועות הנוער

עדכון לשנת 2016
ילדים עם צרכים מיוחדים הם חלק מקהל היעד של תנועות הנוער והשתלבותם משפיעה לטובה עליהם ועל כלל החניכים. ההכרות האישית שוברת חומות של סטיגמות ודעות קדומות ומחנכת לערכים שישפיעו על ...

מציג 10 תוצאות מתוך 86
דילוג לתוכן