בשנת 2004 אימצה הוועדה לאישור תכניות לימוד לרופאי שיניים ( CODA – Commission on Dental Accreditation ) סטנדרט חדש המורה שבתכניות לימודים של רפואת שיניים והמקצועות הנלווים אליה יוכשרו אנשי ...
היכולת להתמצא במרחב הפיזי נתפסת ע“י רבים כתנאי מקדים לעצמאות ולהשתלבות בחברה ובקהילה ( Passini, Dupré, & Langlois 1986 ). מאנשים עם מוגבלות שכלית נמנעת לעיתים קרובות האפשרות לקחת חלק ...
באופן אידיאלי אמור היה תחום הנגישות להיות מטופל באופן כוללני ע"י גורם מקצועי אחד אולם המציאות מראה כי אין היום עדיין גורם מקצועי אשר התמחה בכל ההיבטים ולגבי כל המוגבלויות. ...
אנשים עם מוגבלות מהווים קורבנות קלים לתקיפה. הם חווים אלימות פיזית, נפשית ומינית בשיעור גבוה בהרבה מאנשים ללא מוגבלות. בכל העולם חסרים מודעות וידע מקצועי לטיפול באנשים עם מוגבלות שהותקפו. ...
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. זהו מחקר גישוש, העוסק בהערכת סובב פיסי ובחקר משתמשים במסגרות דיור ותעסוקה מוגנות, לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. המחקר משלב שני תחומי ידע: ...
כולנו מכירים את התחושה הראשונה כאשר אנו נכנסים לחלל לא מוכר. זה יכול להיות חדר במלון, מרפאה, או כיתת לימוד. ברגע שפתחנו את הדלת ועברנו את סף הכניסה, ועוד לפני ...
המאמר מציג כמה יוזמות ומאמצים של התעשייה, האקדמיה וגופים ללא מטרות רווח בישראל, אשר הביאו לתוצאות משמעותיות לקראת פיתוח ויצירה של סביבה, בנויה וטכנולוגית, על–פי גישת העיצוב האוניברסלי, המקדמת את ...
משחק מהווה דרך חשובה המאפשרת לילד ללמוד כיצד לנווט את חייו. לכל ילד, ללא קשר ליכולותיו ומגבלותיו, יש צורך לחוות משחק בסביבות שונות, הן בבית והן בחיק הטבע. משחקי חוץ ...
התוכנית להפעלת מיל"י – מרכז יום לאנשים מיוחדים – מזדקנים וזקנים נועדה להציע מענה תעסוקתי/עיסוקי למשך שעות היום לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בני 50 ומעלה המאופיינים בירידה תפקודית, החיים ...
מטרת מאמר זה היא להבין בצורה מעמיקה יותר את השימוש של אנשים עם מוגבלויות, בשירותים ציבוריים הנמצאים בערים. לאחר איתור המקורות של שירותים נגישים ברחבי הערים, המחקר בוחן את האמצעים ...