×
מציג 10 תוצאות מתוך 419

החיים בהסדר האפוטרופסות של קרובי משפחה, כפי שנתפסים על ידי אנשים עם מוגבלות ואפוטרופסיהם: יחסי גומלין בקבלת החלטות, תפיסת “היות אדם” (personhood) והגדרה עצמית

מק"ט 890-186-2019 | מנחה: פרופ' אריה רימרמן
מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. המחקר בוחן את תפיסות וחוויות של אנשים עם מוגבלות שמונה להם אפוטרופוס בן משפחה ושל האפוטרופוסים עצמם בנוגע להסדר האפוטרופסות, לקבלת החלטות, להגדרה עצמית ...

Life In a Family Guardianship Arrangement as Perceived by People with Disabilities and Their Guardians: Interrelationship in Decision-Making, “Personhood” and Self-Determination

Catalog # 890-186-2019| Supervised by: Prof. Arie Rimmerman
This work was supported by a grant from Shalem Fund This study explores the perceptions of individuals with disabilities who have been appointed a family member as their guardian, as ...

Evaluation of Implementation of the program “See me!” in settings for people with IDD (Intellectual Developmental Disabilities)

Catalog # 890-260-2020
This study was carried out by Michlol- the Evaluation and Measurement Unit of the Shalem Fund "See me!" program, deals with the external appearance and hygiene of people with intellectual ...

הטמעת תכנית “תראו אותי!” במסגרות לאנשים עם מש”ה

מק"ט 890-260-2020
מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם. מחקר הערכה זה בוחן את הטמעת תכנית "תראו אותי!" במסגרות לאנשים עם מש"ה לאורך זמן. תכנית "תראו אותי" ...

אתיקה מחקרית: לקראת פיתוח עקרונות מקצועיים וקווים מנחים לעריכת מחקרים בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

מק"ט 890-182-2019 | מחברים נוספים : תהילה רפטר עוזרי
מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. ממצאי המחקר העלו כי שיתוף אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית במחקרים מעלה דילמות אתיות מורכבות ייחודיות בקרב קבוצות המחקר השונות. חוסר הסכמה ופער בגישות ...

Research Ethics: Towards the Development of Professional Principles and Guidelines for Conducting Research among Individuals with Intellectual Developmental Disabilities (IDD)

Catalog # 890-182-2019| other authors : Tehila Raftar Ozery
This work was supported by a grant from Shalem Fund The research findings indicate that including individuals with intellectual developmental disabilities (IDD) in research raises unique complex ethical dilemmas among ...

לקרוא מחוץ לקופסא: עיצוב קופסת בריחה להוראת קריאה לתלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

מק"ט 890-325-2020
מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. אוריינות עבור אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) היא אחת היכולות החשובות המובילות לעצמאות. כמות המחקרים העוסקים בהוראת הקריאה לתלמידים עם מש"ה מצומצמת וקיימות ...

Boxed Breakthrough: Designing an Escape Box for Enhancing Reading Skills in Students with Intellectual Disability

Catalog # 890-325-2020
This work was supported by a grant from Shalem Fund Reading ability is crucial for multiple functions and impacts one's quality of life. Reading difficulties can hinder various domains, emphasizing ...

Perceptions of disability and motherhood experiences amongst Haredi (ultra-Orthodox Jewish) mothers of children with disabilities

Catalog # 890-189-2019| Supervised by: Prof. Shirli Werner
This work was supported by a grant from Shalem Fund The present study examines how Haredi (ultra-Orthodox Jewish) mothers of children with disabilities describe their motherhood experience and how it ...

תפיסת המוגבלות וחוויית ההורות בקרב אימהות לילד עם מוגבלות בחברה החרדית

מק"ט 890-189-2019| בהנחיית : פרופ׳ שירלי ורנר
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המחקר הנוכחי בחן את תפיסותיהן של אימהות חרדיות לילד עם מוגבלות אודות המוגבלות, כמו גם את חוויית האימהות שלהן. ...

מציג 10 תוצאות מתוך 419